تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۴۶۱۹۵
رفتار دوگانه تاجگردون و سید قدرت حسینی در پیدا و پنهان؛

بازی این دو نفر

۱۱
۱
بازی این دو نفر
کبنا ؛
فضای رقابت انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از آنکه گفتمانی و جریانی و بر اساس جبهه‌گیری‌های سیاسی و حزبی باشد، شخص‌محور است. این رقابت‌های شخصی در هر سه حوزه انتخاباتی در استان وجود دارد و صرفاً مربوط به یک شهرستان و حتی یک دوره انتخاباتی نیست. شواهد بسیاری وجود دارد که رقابت‌های شخصی را تأیید می‌کنند. نکته مهم آن است که رقابت‌های گفتمانی و جریانی نتیجه‌بخش هستند و سرجمع آنها منجر به خیر عمومی در جامعه می‌شود. حتی تجارب دموکراسی‌ها هم نشان داده است که در چنین رقابت‌هایی علاوه بر اینکه منافع مردم بیشتر تأمین می‌شود، مؤلفه‌های اخلاقی نیز پایمال نمی‌شوند. اما در مقابل، در رقابت‌های شخصی، افزون بر اینکه هیچ اصل اساسی به جز منفعت شخصی تعیین‌کننده نیست، هم منافع مردم نادیده گرفته می‌شود و هم اخلاق ذبح می‌شود.   
اخیراً نیز فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن غلامرضا تاجگردون و سید قدرت حسینی در یک فضای صمیمانه کنار هم هستند. در این فیلم آنچنان که مشخص است بین این دو توافقاتی صورت گرفته است. افرادی که در این فیلم حضور دارند، هیچکدام ماسک نزده و از نحوه دست دادن و روبوسی آنها مشخص است که فبلم مربوط به دوره پیش از شیوع کرونا است. به همین خاطر حدس زده می‌شود که متعلق به دوره دوم حضور تاجگردون در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باشد.
در این فیلم که تاجگردون و سید قدرت حسینی در یک فضای دوستانه کنار هم قرار دارند، حدس زده می‌شود که بین آنها مناسباتی شکل گرفته باشد. بدیهی است که این دو خود را از دو جریان متقابل هم می‌دانند؛ در حالی که تاجگردون به اصلاح‌طلب مشهور است، سید قدرت خود را اصولگرا می‌داند. اما با این حال این دو در خفا و دور از چشم مردم کنار هم در این فیلم حضور دارند و به اصطلاح برای یکدیگر پپسی باز می‌کنند. با این حال باید پرسید این دو که خود را نماینده دو جریان خاص می‌دانند بر چه اساس و منطبق بر چه اصولی اینگونه در کنار هم قرار گرفته‌اند؟ بدیهی است که مقصود این پرسش دامن زدن به تقابل بین شخصیت‌های سیاسی در استان نیست. هدف تنها این است که گفته شود احتمالاً چیزی بیش از مناسبات جریانی، این دو را در کنار هم قرار داده است.
         
در همین دور دوم تاجگردون که حدس می‌زنیم فیلم مربوط به آن دوره باشد، سید قدرت حسینی کاندیدای انتخابات نمی‌شود. از سوی دیگر علی فولادی وندا که او هم اصولگرا است، در رقابت با تاجگردون در انتخابات شرکت می‌کند. نکته مهم این است که حسینی در این دوره از فولادی وندا که در جریان اصولگرا قرار می‌گیرد، حمایتی نمی‌کند. همین رفتار سیاسی سید قدرت نشان می‌دهد که احتمالاً او از پیروزی تاجگردون منتفع می‌شده، اما از پیروزی فولادی وندا نه. اما اینکه این توافق چه بوده و بر اساس چه شناختی و حول چه مناسباتی صورت گرفته، مشخص نیست.
از سوی دیگر، در دور سوم حضور تاجگردون در انتخابات، سید قدرت حسینی هم کاندیدا می‌شود. در این دوره، آنچنان علیه یکدیگر فعالیت می‌کنند، که گویی هیچ توافقی از پیش بین آنها نبوده و این دو از اساس با هم مخالف هستند. بازخوانی رقابت‌ها و فعالیت‌های این دو در آن دوره خود گویای همه چیز است. اما حال که این فیلم در فضای مجازی منتشر شده، حدس زده می‌شود که تاجگردون و سید قدرت در یک مقطعی با یکدیگر توافقاتی می‌کنند، اما در ادامه که دلایل آن معلوم نیست، از یکدیگر بریده و علیه هم فعالیت می‌کنند.
به نظر می‌رسد که رقابت‌های انتخاباتی بیش از همه بر اساس منافع شخصی پیش می‌رود. اما در این میان، هواداران و طرفداران آنها بی آن که خود بدانند در بازی این دو نفر می‌افتند. در واقع در حال حاضر و با فضای موجود، رقابت‌های انتخاباتی بیش از همه به یک بازی دو نفره شبیه است که منافع شخصی نقش تعیین‌کننده و پیش‌برنده آن را دارند و متأسفانه در این میان، بسیاری از رأی‌دهندگان که هدفی جز توسعه حوزه انتخاباتی خود ندارند، بازی داده می‌شوند. در نهایت منافع مردم و حوزه انتخاباتی نیز اغلب نادیده گرفته می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

وطنم گچساران و باشت
Iran, Islamic Republic of
تحلیل مفت.
تاج گردون و حسینی باهم قرابت فامیلی دارند،طبیعی است بغیر از زمان انتخابات بشکل ناخواسته همدیگه را ملاقات کنند
Iran, Islamic Republic of
هر دو حیله گری دارن
از نظر خیلی از آگاهان با انصاف تاجگردون که مطلقا مردود است و قدرت حسینی هم مقبولیت لازم را ندارد هر چند پاکتر باشد.
Iran, Islamic Republic of
نه بزرگ خیلی وقت پیش به تاجگردون داده شده و دیگه با اون عملکرد سیاه نباید ازش اسمی برده بشه.
تاجگردون باعث و بانی ظلم و تبعیض و همه اختلافات درون و برون منطقه ای.
سید حسینی اگر نتونسته خیلی جایگاهی پیدا کنه اما اهل سوء استفاده های سنگین به سبک غلامرضا تاجگردون هم نبوده.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفتن که تاجگردون برای همیشه امتحانش را پس داد و دستش برای همه رو شد.
بنگرو
Canada
یعنی باید همدیگه را گاز میگرفتند؟
الان روسیه و اکراین در حال جنگ هستند ولی دور یه میز میشینن و مذاکره می‌کنند. حالا شما می فرمایید چون این دو نفر متعلق به دو جناح رقیب هستند نباید با هم روبوسی می‌کردند؟
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که متعلق به همه جناح ها بود بستگی به منافعش داشت مثلا در تهران با اصولگراها بود در یاسوج معتدل بود در گچساران اصلاح طلب ولی در یک کلام فقط منفعت طلب و فصولگرا بود.
در باشت می گفت باویم در گچساران می گفتم گچسارانیم در یاسوج می گفت بویراحمدیم در دهدشت می گفت از کهگیلویه هستم.
مکر و و مکرالله و الله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که بنظر نمی رسد اما خداوند دکتر حسینی را به راه درست هدایت کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
معلومه حسینی معامله گرم کن سختیه ،تو این جلسه هم معلومه برای برادرش رایزنی کرده که امروز بشه نماینده ‌.اینم سید محرومان اینم اصول گرای بی غش
Iran, Islamic Republic of
سلام. بنظرتون اگه این فیلم مربوط به دوران کرونا بود یک نفر از آنها حتی ماسک تو دستش نبود؟ زمان برگزاری انتخابات برادرش آقای حسینی تو دوران کرونا بود
حق گو
Iran, Islamic Republic of
این کلیپ مربوط به دور انتخابات اول بود که حسینی نماینده بود و تاجگردون قبول شد
محل آن هم کلاغ نشین هست
توی باغ آقای مرتضی پور
بعد از آن هم تیراندازی با تفنگ داشتند که آقای تاج هدف را نزد
و به شوخی گفت من میرشکار اقتصادی هستم
نه میرشکار به معنی سنتی آن تفنگچی
حق گو
Iran, Islamic Republic of
من شاهد هستم
مشغول ذمه دیگران نشوید
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
فایل های مرتبط
1