تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۹۵۴
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد:

امام جمعه گچساران: «چوب بازی» یک سنت و رسم منسوخ شده است

۲
۱
امام جمعه گچساران: «چوب بازی» یک سنت و رسم منسوخ شده است
کبنا ؛امام جمعه گچساران گفت: چوب بازی فرهنگ نیست بلکه یک سنت و رسم منسوخ شده است اما در تلویزیون ما چوب بازی را به کرات به نمایش می‌گذارند.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد با اشاره به برخی از ناهنجاری‌ها در این استان افزود: متاسفانه در مقابل این ناهنجاری‌ها سهل انگاری کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه در برابر مشکلات و معضلات بعضی‌ها ما را تُند خطاب می‌کنند، اظهارکرد: در برابر مشکلات و معضلات تُند نیستیم بلکه برخی‌ها در برابر معضلات کُند عمل می‌کنند.
 امام جمعه گچساران با بیان اینکه باید قبل از هر چیز فرهنگ را برای مردم تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: برای مثال در دولت گذشته در این استان رقاصی و ساز و نقاره را به عنوان فرهنگ تعریف می‌کردند در حالی که ما فرهنگ والای صله رحم و توجه به دیگران را داریم و می‌باید آن را بزرگنمایی می‌کردیم اما در تلویزیون ما چوب بازی را به کرات به نمایش می‌گذارند.
 حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: در حالی که چوب بازی یک سنت و رسم منسوخ شده است و اگر قوزک پای کسی در چوب در بازی شکسته شود چگونه می‌توان اسم آن را یک سنت یا رسم گذاشت؟ و باید دیه آن پرداخت شود.
 وی با بیان اینکه ائمه جمعه نمی‌توانند با دست خالی برای رفع آسیب‌های اجتماعی و امور فرهنگی معجزه کنند، ادامه داد: ائمه جمعه وقتی نیروی کار، اعتبار و امکانات نداشته باشند چگونه می‌توانند برای کار فرهنگی معجزه انجام دهند.
 به گزارش ایسنا، امام جمعه گچساران بیان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد گاهی اوقات وقت خود را چند ساعت می‌گذاریم اما این وقت به دلیل نبود ضمانت اجرایی در نشست‌ها به هدر می‌رود که باید در سطح کشور قانون تصویب شود تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قبلا بوکس را هم حرام اعلام کردین ولی آخر چه شد فدراسیون اما اینم. می‌شود. فدراسیون حاج آقا
غفار
Romania
به مردم برسید چکار به چوب بازی دارید؟؟؟؟
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1