تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۴۵۸۲۹
کبنا گزارش می دهد

بی‌ثباتی در بازار دهدشت و گلایه مردم / خدیش: روزانه نظارت می‌کنیم

۱
بی‌ثباتی در بازار دهدشت و گلایه مردم / خدیش: روزانه نظارت می‌کنیم
کبنا ؛مردم دهدشت از بی‌سروسامانی در بازار دهدشت گلایه می‌کنند و می‌گویند: چند نرخی در مغازه‌ها به وفور دیده می‌شود و نظارت‌ها هم کم است. سید رضا خدیش به گلایه شهروندان پاسخ داد و گفت: روزانه بر بازار شهرستان کهگیلویه نظارت داریم و تاکنون 536 تخلف در بازار مشاهده که پرونده تخلفاتی 240 واحد صنفی را به تعزیزات حکومتی ارسال کردیم.
به گزارش کبنا، با فرا رسیدن ایام نوروز بازار مملو از جمعیتی است که برای خرید نوروز مراجعه می‌کنند و بیشتر مردم برای خرید کردن نیم نگاهی هم به جیب‌شان و وضعیت اقتصادی‌شان فکر می‌کنند، چرا که اقتصاد یکی از مهمترین مقوله‌های جامعه به شمار می‌رود. اما قیمت اجناس تا حدی بالاست که برخی مغازه‌ها را که نگاه می‌کنی پرنده هم پَر نمی‌زند. در یکی از این روزهای پایان سال به میان مردم رفتیم که از اوضاع و احوال بازار خبری بگیریم.
 وقتی وارد بازار شدم جمعیت زیادی را در حال تردد دیدم. کسبه‌ها هر کدام با شعرهای طنز در حال جلب توجه بودند، حضور برخی از دستفروشان در حاشیه بازار، افرادی که هر کدام به دنبال کالای مد نظر خود بودند.
 حال وضعیت کاسبی در بازار چطور است؟

رضا یکی از کسبه‌های دهدشتی در پاسخ به این سؤال خبرنگار کبنا می‌گوید: نسبت به سال‌های گذشته اصلاً راضی کننده نیست، همین جمعیتی هم که وجود دارد اکثراً خرید نمی‌کنند فقط قیمت می‌پرسند و رد می‌شوند.
 علی یکی دیگر از کسبه‌ها گفت: وضعیت کاسبی افتضاح است مردم دنبال جنس ارزان هستند، مغازه‌ها را ببینید اکثراً خلوت هستند وضعیت اقتصادی مردم خیلی بد شده است.
رحیم می‌گوید: رسم کاسبی این است که جنس خوب به مشتری بدهیم اگر این طور نباشد که دیگر اعتباری نزد مردم نداریم. رضایت مشتری برای ما از همه چیز مهمتر است.
در ادامه به سراغ شهروندان رفتیم و با آنها به گپ و گفت پرداختیم.زکریا یکی از شهروندان دهدشتی می‌گفت: از قیمت اجناس زیاد راضی نیستم، ما توان خرید نداریم با این قیمت‌ها باید بگردیم تا متناسب با پولمان خرید کنیم اگر مردم درآمد کافی داشته باشند توان خرید کردن پیدا می‌کنند.
 سارا با گلایه از قیمت‌های متفاوت کالاها و میوه و تربار می‌گوید دلیل این همه متفاوت بودن قیمت‌ها را نمی‌دانم، میوه بدون کیفیت را هر میوه فروشی یک قیمت می‌دهد.
چرا نظارتی نیست؟
ایام عید فرصتی است برای فروش کالا در مغازه‌ها در حالی که پایان سال است اما هنوز بازاریان راضی نیستند، توان خرید مردم به اندازه‌ای ضعیف شده است که دیگر توان خرید کالاهای ضروری خود را هم ندارد. اما با وجود مشکلات فراوانی که وجود دارد هنوز شوق و هیجان ایام عید در چشمان عده‌ای از مردم برق میزند برقی از جنس هیجان و امید عبور از حال بدشان و دیدن روزهای بهاری با عطری تازه.

سید رضا خدیش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه به این گلایه‌ها و مشکلات بازار پاسخ داد و با بیان اینکه واحدهای صنفی که مربوط به بازرسی اداره صمت است روزانه با همکاری بسیج اصناف بازرسی می‌شوند، افزود: روزانه با همکاری بسیج اصناف از صنفها بازرسی می‌کنیم در دو تایم صبح و عصر بازرسان رسیدگی و گزارش می‌دهند و پرونده‌های متخلف را به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و جهت صدور رأی اعمال قانون صورت می‌گیرد. 
خدیش با اشاره به طرح ویژه بازرسی و نظارت نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: ما در حال اجرای طرح بازرسی و نظارت ویژه نوروز ۱۴۰۱ هستیم، که این طرح در سراسر کشور از ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ تا ۱۴۰۱/۱/۱۵ شروع شده است و از تاریخ شروع این طرح در سطح شهرستان با همکاری گشت‌های مشترک بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی و همراهی دادستان شهرستان این بازرسی‌ها در حال انجام است و از ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ تا به امروز از همین طرح نظارتی تعداد بازرسی‌هایی که انجام شده ۲۴۵۰ مورد است، تعداد فرم‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی ۲۴۰ مورد، تعداد تخلفات کشف شده ۵۳۶ مورد و ارزش ریالی پرونده‌ها ۲ میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بوده است. عمده تخلفات کشف (کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت و...) و اگر تخلفی صورت گرفت بعد از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و هیچگونه جایی برای واسطه‌گری وجود ندارد و همه تخلفات روزانه به صورت سیستمی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و بازرسی‌های ما ادامه خواهد داشت.
وی گفت: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردم در این خصوص است و بازرسان ما در کمترین زمان ممکن پیگیری می‌کنند و نتیجه گزارش را به سمع گزارش دهنده خواهند رساند و امیدواریم با این نظارت‌ها شاهد بازاری متعادل و در شأن مردم فراهم کنیم

-----------------------------------------------
مریم افشون
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1