تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۵۴۷۶
میز خدمت صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در منطقه لوداب؛

ارائه خدمات در مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته / پرداخت تسهیلات از مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان برای کارآفرینان

۴
۰
حاجی‌پور: حمایت از قشر محروم شعار ماست
کبنا ؛
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مراجعه و درخواست‌شان را ثبت کنند. طرح‌هایی که پذیرفته شوند، به صندوق کارآفرینی ارجاع داده می‌شوند و ما هم در کمترین زمان ممکن تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.
به گزارش کبنا، امروز (15 اسفند 1400) میز خدمت صندوق کارآفرینی امید در منطقه لوداب در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کاظم حاجی‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این میز خدمت در منطقه لوداب در گفت‌گو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای کوچک است و توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته دارد.
وی گفت: یکی از سیاست‌های صندوق، صندوق‌های خرد محلی زنان عشایری و روستایی  است که ما توانستیم در سه ماه گذشته 132 صندوق در  132 منطقه محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی کنیم. این صندوق‌ها بعد از اینکه عده‌ای خانم یا آقای روستایی کنار هم قرار می‌گیرند، آموزش داده می‌شوند، صندوق تشکیل داده می‌شوند، پس‌اندازهایی آورده می‌شود و ما 15 تا 20 برابر پس‌انداز اولیه‌شان، اعتبار در اختیار این صندوق قرار می‌دهیم.
حاجی‌پور اضافه کرد: ما امسال قریب به 1407 فقره تسهیلات به مبلغ 53 میلیارد تومان داشتیم.  72 مأموریت به دورترین نقاط استان داشتیم؛ از دیشموک گرفته تا زیلایی و شهرستان مارگون. آخرین اقدامی هم که داشتیم در شهرستان مارگون بود که  قریب 41 نفر طی یک فرجه دو ماهه شناسایی و تأمین مالی شدند.
     
وی گفت: ما سعی کردیم نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ کارآفرینی داشته باشیم و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مثل جهاد کشاورزی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی و آموزش‌دهنده‌ای مثل سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کردیم.
حاجی‌پور عنوان کرد: سعی کرده‌ایم هم آموزش و هم پرداخت تسهیلات را در برنامه‌مان داشته باشیم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز هم در بخش لوداب هستیم؛ یکی از برنامه‌های ویژه ما این بوده که بتوانیم خدمات را به سراسر نقاط استان ارائه دهیم. ما کاری را شروع کرده‌ایم که میز خدمت را در روستاها و مناطق روستایی دایر کنیم. کاری که در دیشموک و شهرستان مارگون انجام دادیم. امروز هم قریب به 65 نفر که درخواست‌هایی به صندوق کارآفرینی امید داشتند، مصاحبه‌هایی انجام شد، طی هماهنگی که قبلاً صورت گرفته بود، سعی کردیم میز خدمت را در منطقه دایر کنیم و ما خدمت روستاییان محترم برسیم و تشکیل پرونده صورت بگیرد.
حاجی‌پور گفت: سقف تسهیلاتی که ما برای‌شان در نظر گرفته‌ایم، از مبلغ 50 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان است. و نرخ تمام تسهیلات ما 4 درصد است.
وی گفت: ما تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی داریم، از طریق این دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی شناسایی، افرادی که مجوزهای لازم را دارند می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مثل میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی مراجعه و طرح خود را عنوان کنند. از محل تبصره 18 هم اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما دنبال این هستیم که نگاه ویژه‎‌‌ای به سند آمایش سرزمینی داشته باشیم و این خدمات در مناطق دوردست و کمترتوسعه یافته ارائه شود. متقاضیان می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مراجعه و درخواست‌شان را ثبت کنند. طرح‌هایی که پذیرفته شوند، به صندوق کارآفرینی ارجاع داده می‌شوند و ما هم در کمترین زمان ممکن تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی گفت: ما برنامه‌ای داریم که تمام وام‌گیرندگان خوش‌حساب ما، بعد از پرداخت دو سوم مبلغ تسهیلات، امکان شارژ مجدد و پرداخت تسهیلات برای متقاضیان وجود دارد.
حاجی‌پور با اشاره به اینکه حمایت از قشر محروم یکی از اشعار ما است، گفت: ما سعی کردیم با تسهیل مراحل اداری، متقاضیان را پوشش دهیم و پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در خصوص درخواست‌های بخش لوداب طی یک ماه درخواست‌ها بررسی و اجابت خواهند شد. در بخش لوداب  در مرحله اول قریب به 65 فقره درخواست داشتیم، با تمام درخواست‌کنندگان تماس تلفنی برقرار کردیم. امروز هم متقاضیان تشریف آوردند و مراحلی از تشکیل پرونده اینجا اتفاق افتاد.
وی در پایان گفت: ما سعی کرده‌ایم سبد مشاغل هر منطقه را طراحی کنیم و کسب و کارهایی که انتخاب می‌شوند، حتما به فراخور شرایط آن منطقه باشند.  
_________________
گفت‌وگو: سید محمد امین سجادی
نام شما

آدرس ايميل شما

اقتصادی
India
با ۱۰۰ میلیون فقط میشه درب حیاط ی کسب و کار را راه انداری کرد، هیچ شغلی جدیدی راه اندازی نمیشه فقط دارید به همون کسب و کارهای سنتی قبلی و موجود ی تسهیلاتی میدن و بس که اگر قرار شد راستی آزمایی بشه هر کسی بره ببینه شغله هست . شعار الکی ندین لطفا
آقای حاجی پور ترا به جدت ، وضعیت ثبت شماره تلفن متقاضیان تسهیلات را چک کنید.
ماهی یکبار پیامک بازکننده حساب و تسهیلات گیرنده از صندوق شما برای اینجانب ارسال می شود.
درصورتیکه من اصلا نمی دانم محل صندوق شما کجای یاسوج است.
لطفا دستور فرمایید. پیگیری و دقت لازم انجام شود.
Iran, Islamic Republic of
کل بویراحمد ول کردنه همه ایگو لوداب
لوداب = روشنفکر
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

سفره‌ها کوچک‌تر می‌شود؟ 

مردم ایران که سال آینده باید برای اصلی‌ترین نیازهای انسانی خودشان مثل دارو چندین برابر ...
فایل های مرتبط
1