تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۵۱۲۸
شامگاه امروز؛

رئیس تبلیغات اسلامی بویراحمد؛ جهاد تبیین صرفاً یک توصیه اخلاقی نیست

۰
رئیس تبلیغات اسلامی بویراحمد؛ جهاد تبیین صرفاً یک توصیه اخلاقی نیست
کبنا ؛
حجت‌الاسلام موسوی‌نیا در این نشست اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند که جهاد تبیین یک امر «واجبِ قطعیِ فوری» است. یعنی جایی برای تأمل و سؤال نیست. آقا فتوا دادند؛ پس این صرفاً یک توصیه اخلاقی نیست.
به گزارش کبنا، شامگاه امروز (7 اسفند 1400) نشست اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با هیئت‌های مذهبی با موضوع جهاد تبیین در محل ساختمان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا در این نشست، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد گفت: دین با شرایط سختی به ما رسیده است و ما افتخار می‌کنیم که دنباله‌رو امیرالمؤمنین هستیم.
وی اضافه کرد: علمای ما سختی‌ها را به جان می‌خریدند تا یک روایت و حدیث را به دست بیاورند.
وی با اشاره به یکی از علما گفت: این عالم دینی شنیده است که یک روایت در نزد یک عالم وهابی است. او برای اینکه به این روایت دست پیدا کند، خودش را به عنوان این خادم وهابی معرفی کرده است و برای اینکه این حدیث را به دست بیاورد یک سال خادم او شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: دین با این شرایط به ما رسیده است و الأن از دست دادن دین خیلی سخت است. بنابراین امروز همه ما مدیون و موظف هستیم.
وی ادامه داد: جلسه‌ای که امشب برگزار می‌کنیم پیرامون فرمایش حضرت آقا در خصوص جهاد تبیین است. ایشان فرمودند که جهاد تبیین یک امر «واجبِ قطعیِ فوری» است. یعنی جایی برای تأمل و سؤال نیست. آقا فتوا دادند؛ پس این صرفاً یک توصیه اخلاقی نیست.
موسوی‌نیا اضافه کرد: سلسله انبیا وظیفه‌شان تبیین معارف بوده است. در جهادی که آقا فرمودند بر همه واجب است و فوری باید اقدام کنیم.
حضرت آقا شاخص‌هایی را فرمودند، باید واقعیت‌ها را بیان کنیم. پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است را نیز باید بیان نماییم؛ اینکه ما در عرصه‌های فرهنگی کجا بودیم و الأن کجا هستیم. مقایسه ما با کشورهایی که با ما شروع کردند که الأن آنها کجا هستند و ما کجا هستیم. باید این را در نظر بگیریم که ما از صفر شروع کردیم.
وی گفت: باید این موارد گفته شود؛ اما باید توجه شود که ما با کسی دعوا نداریم؛ باید مؤدبانه با روی باز و با اخلاق نیکو این موارد گفته شوند. اگر با یک زبان شیرین واقعیت‌ها را بیان کنیم، مردم می‌پذیرند.
وی ادامه داد: آقا در جهاد تبیین برای تک تک ما فتوا صادر کردند. اگر ما این مسأله را برای روز دیگر موکول کردیم کوتاهی نموده‌ایم. البته آقا فرمودند در این جهاد تبیین باید اخلاقیات هم رعایت شود.
وی عنوان کرد: در سالهای اخیر هجمه دشمن برای ناامید کردن مردم است. ما باید این را ببینیم کشوری هستیم که از نقطه صفر شروع کردیم و در جزئی‌ترین زیرساخت‌ها نیز صفر بودیم. کشور ما هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بوده است و در طول این چهار دهه بیشترین تحریم‌ها علیه ما اعمال شده است. اما با این حال در بسیاری از موارد جزو ده کشور برتر دنیا هستیم. ما در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی سیم خاردار را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم. اما الأن در بحث دفاعی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم. این واقعیت‌ها باید گفته شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی بویراحمد گفت: یکی از طرح‌ها و برنامه‌های دشمن این است که جای جلاد و شهید را عوض کنند و ما باید هوشیار باشیم.
وی ضمن اشاره به اینکه دشمن واقعیت‌ها را به صورت خلاف واقع برای ما روایت کند، گفت: همان‌طور که آقا گفته است ما خودمان باید مسائل انقلاب را روایت کنیم. چرا که اگر ما روایت نکنیم، دشمن با 180 درجه به خلاف واقع، این مسائل را برای ما روایت می‌کند.
موسوی‌نیا گفت: در شرایط موجود دشمن از دو طریق تحریم‌های اقتصادی و لجن‌پراکنی‌های رسانه‌ای فعالیت می‌کنند. این رسانه‌ها شبانه‌روز فعالیت می‌کنند که واقعیت را وارونه جلوه دهند.
در ادامه جلسه، حاضرین در جلسه به بحث و گفت‌وگو درباره جهاد تبیین پرداختند. نبود امکانات، تلاش دشمن برای تسلط بر افکار عمومی، مشکلات مربوط به بی‌مدیریتی فضای مجازی، راه‌اندازی کارگروه اندیشه‌ورز و مسائلی از این دست بود که در این نشست مطرح شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1