تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۴۵۱۰۳
  معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

خبرهای خوب معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد/ ایمیدرو در سرفاریاب سرمایه‌گذاری می‌کند/ برنامه‌ریزی ایجاد اشتغال برای ۸ هزار نفر

۴
۰
ایمیدرو در سرفاریاب سرمایه‌گذاری می‌کند
کبنا ؛  معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بوکسیت معدن سرفاریاب به جاجرم خراسان منتقل می‌شد، گفت: ایمیدرو در زمینه ظرفیت‌های سرفاریاب سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری به رویکردها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار داشت: پیگیری اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، رفع مانع از طرح‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید از جمله سیاست‌ها برای پیشرفت حوزه اقتصادی استان است.
 معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جلساتی که در مرکز کشور برگزار می‌شود برای هر سه این موارد رایزنی می‌کنیم، افزود: استان با داشتن جمعیت بالای بیکار و آسیب‌های ناشی از بیکاری، از استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بهره‌ای نمی‌برد و بوکسیت این معدن به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد.
 وی بیان کرد: با حضوری مجازی نماینده جاجرم جلسه‌ای با ایمیدرو در تهران برگزار شد و ضمن تشریح شرایط بیکاری و نیاز به ایجاد اشتغال در استان از ایمیدرو خواستیم بر روی ظرفیت‌های سرفاریاب سرمایه‌گذاری کند که با توجه به ابعاد فنی یک میلیون و ۲۰۰ تن بوکسیت سرفاریاب می‌تواند یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری باشد.
 وی بیان کرد: مبلغ سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سرفاریاب ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 عسکری در ادامه با اشاره به تعطیلی معدن آهک هیدراته در چرام گفت: این معدن علی‌رغم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی یک سالی است تعطیل شده که قابل قبول نیست.
 معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای فعال شدن این معدن با ایمیدرو صحبت کردیم که مورد موافقت قرار گرفت، معدن از فروردین ۱۴۰۱ فعال و برای ۸۰ تا ۹۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.
 این مسئول به برنامه‌های تدارک دیده شده برای معدن فسفات چرام اشاره و عنوان کرد: قرار است در کوتاه مدت استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات راه‌اندازی شود که می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور باشد.
 عسکری به موارد مصرف کود فسفات اشاره کرد و یادآور شد: کود فسفات در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تأمین می‌شود و مابقی از آفریقا و سوریه وارد می‌شود.
 معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ایجاد کارخانه فرآوری فسفات علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیازهای شدید به ارز و دلار، وابستگی ما به خارج را کمتر و کشور را مسیر توسعه قرار خواهد داد.
 این مسئول با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی پتروشیمی دهدشت، عنوان کرد: این واحد اقتصادی در زمان ساخت ۲۵۰۰ و زمان بهره‌برداری ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.
 وی خاطرنشان کرد: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه سه ساله تدوین کرده که در صورت تأمین مالی بین ۵ تا ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

h.p
Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری
به عنوان یک جوان شاهد خبرهای بسیاری از این دست بوده ام
چه کلنک زنی ها که نشد چه وعده ها که نداند
چه افرادی حتی بهتر از شما البته در زمینه سخنرانی نیامدند
لطفا تا پروژه ای افتتاح نشده و به صورت کامل به بهره برداری نرسیده هیچ گونه سخنی از دهان مبارک خارج نکنید
سید
Romania
با زد وبند اومدی اونجا نشستی
سلام
Iran, Islamic Republic of
همه چی عالی می احسان
منتقد
Iran, Islamic Republic of
بله پیمانکارش بچه شهر سوق از نیروهای جناب موحد بود
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1