تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۴۴۸۳۹
کبنا از بازار گچساران گزارش می دهد؛

قیمت ها در بازار گچساران صعود کرد ! / حبوبات روی موج گرانی / روغن گران می شود؟

روند صعودی گرانی ها در دولت سیزدهم ادامه دار است
۵
۱
قیمت ها در بازار گچساران صعود کرد ! / حبوبات روی موج گرانی / روغن گران می شود؟
کبنا ؛یک ماه مانده به عید، بازار شهرستان گچساران تکان خورده، بجای ارزان شدن، دوباره روی موج گرانی افتاده است. مسئولان از وین خبرهای خوبی در خصوص توافق هسته ای می دهند، اما این توافق ها هیچ تأثیری روی بازار نداشته است. خواسته مردم اقشار ضعیف که به این دولت رأی دادند، این بوده که جلوی گرانی ها گرفته شود، اما متأسفانه تیم اقتصادی دولت هنوز نتوانسته بازار را کنترل کند و ثبات قیمت ایجاد کند. هر روز و هر روز سفره های مردم قشر ضعیف کوچکتر می شود و مجبورند یا اقلامی را حذف کنند یا کمتر خرید کنند، ادارات جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات در گچساران مشغول به چه کاری هستند؟
به گزارش کبنا نیوز، توقع این نیست که این ادارات بصورت سلیقه ای به برخی از مغازه دارها برای گران فروشی فشار بیاورند و جریمه کنند، چنین رفتارهایی از سوی دولت راه حل نیست، بلکه پاک کردن صورت مسئله است. موضوع این است که باید سیاست ها از سوی تیم اقتصادی تغییر کند و تنظیم بازار هوشمندانه باشد. مردم نه تنظیم بازار را در عمل می بینند و نه کاهش قیمت ها را. روند صعودی گرانی ها همچنان ادامه دارد.
اگر در شهر قدم بزنید گلایه های مردم را می شنوید؛ می گویند «قیمت حبوبات از یک ماه پیش بیشتر شده»، «سیب زمینی از موز گران تر شده»، «روغن کم یاب شده» و بطور کلی نزدیک به عید، بازار به سمت گرانفروشی رفته است. 
یکی از شهروندان گچسارانی به خبرنگار کبنا می گوید: لوبیا چیتی از 40 هزار تومان به 50 هزار تومان رسیده، نخود 30 هزار تومان بود که الان کیلویی 43 هزار تومان است.

او می گوید: سیب زمینی  از کمتر از 10 هزارتومان به کیلویی 13 هزار تومان رسیده است، عدس کیلویی 33 هزار تومان به کیلویی 43 هزارتومان رسیده است.
این خانم می گوید: چند تا آدمی که کارمند نیستند، این قیمت ها برایشان سخت است، وگرنه نجومی بگیرها و آنهایی که کارگر نیستند، کاری با این قیمت ها ندارند. چرا باید قیمت طی دو سه هفته انقدر تغییر کند؟ اگر واقعا مسئولان هستند چرا انقدر تغییر قیمت هست؟
یکی دیگر از شهروندان می گوید: باید فکر اساسی کنند، با میزگرد و جلسه تشکیل دادن چیزی درست نشده، به حرف زدن نیست، باید در عمل واقعا کاری کنند که قیمت ها وضعیت ثابتی پیدا کند.
یکی از شهروندان صنف اغذیه فروشی نیز گفت: روغن در مغازه های گچساران کم یاب و نایاب شده است، باید آشنا داشته باشید تا روغن برایتان بردارند. حتما می خواهند قیمت را بالا ببرند که دوباره روغن نایاب شده است.
یکی از مغازه دارهای گچساران گفت: روغن کم یاب نیست، هست، ولی قرار است دوباره گران شود، می خواهند از قیمت روی جلد گران تر بفروشند. ما همان قیمت قبل می فروشیم، گران نکرده ایم.
یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: من سرپرست خانوار هستم، خریدهایم را مجبورم ماهانه انجام بدهم، حبوباتم را هر دو ماه می خرم، اینطور نیست که برای چند ماه حبوبات بخرم، نمی شود به مقدار زیاد خرید، ماه قبل عدس کیلویی 33 هزار تومان بود که من به قیمت عمده کیلویی 28 هزارتومان خریدم، الان همان مغازه های عمده فروشی عدس قیمت کنید شده کیلویی 43 هزار تومان.
وی گفت: نخود شده کیلویی 48 هزار تومان، چرا چنین وضعیتی است؟ ما نمی توانیم کارتن کارتن برای چند ماه خرید کنیم، چرا روی اقشار ضعیف انقدر فشار می آورند؟ این فشارها فقط روی اقشار ضعیف جامعه است، افراد پولدار برایشان هیچ اهمیتی ندارد که حبوبات چقدر می شود، تخم مرغ چقدر می شود، سیب زمینی چقدر می شود.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روغن سرخ کردنی اصلا نیست
Iran, Islamic Republic of
کارمند بدبخت هم مثل همه حقوق پایین میگیره اونی که پول تو جیبش هست مغازه دار و دلاله وگرنه تنها کسی که مالیات میده و همه هزینه ها ازس کم میشه کارمند و کارگره
مهران
Iran, Islamic Republic of
اخی کی میخان بازارگچساران از دست این گرانفروشان کنترل کنن یه سری به بازار کپری بزنید سبقت میگیرن از گرانفروشی کردن توراخدا بازار کنترل کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
کاشکی واقیعت رو مینوشتید همراهي مسئولان با گرانفروشان مطمئنم بدون این امکان پذیر نیست
سیدحسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ نظارتی تو گچساران نیست.هرکی هر قیمتی که دوست داره میفروشه بایه بازدید میدانی مشخص میشه چقدر تفاوت قیمتها بالا هست ودر قیاس با شهرهای همجوار تو تمام اجناس اختلاف فاحش وجود داره.متاسفانه به همین دلیل اکثر مردم مجبورن برا خرید به شهرهای همجوار مراجعه وخرید انجام بدن.
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1