تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۴۴۶۹۳
در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

هاشمی: بودجه کل همه دستگاه‌های فرهنگی دو درصد است / شجاعت آیت الله ملک حسینی (ره) زبانزد بود

۴
۰
هاشمی: بودجه کل همه دستگاه‌های فرهنگی دو درصد است / شجاعت آیت الله ملک حسینی (ره) زبانزد بود
کبنا ؛
هاشمی معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما یک مفهوم داریم به نام انقلاب. آن چیزی که آقا و انقلاب گفته‌اند یک خط است؛ آن طرفش انقلاب است و این طرف آن غیرانقلاب. مسأله ما مرزبانی ارزش‌های انقلاب است. البته مسأله ما تنگ‌نظری نیست.
به گزارش کبنا، مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، بعد از ظهر امروز (یکشنبه 24 بهمن ماه 1400) با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این مراسم سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ممنونم از اینکه جلسه خوب و زنده‌ای که امروز برگزار شد. گفت‌وگوها لزوما بد نیست، باید گفته شود. مسأله سیاست و فرهنگ زده شد. واقعاً حرف دقیقی بود. آنی که باید راهبر باشد، فرهنگ است. فرهنگ باید موتور محرک ما باشد. اگر من مسئول فرهنگی در فشار سیاسی باشم، به کار اصلی خودم نمی‌رسم.
وی گفت: سیاسی‌ترین پست این وزارت خانه را الأن من دارم. من که اینجا نشسته ام باید از حریم فرهنگ پاسبانی کنم. این مسئولیت هم دست من امانت است. تعدد نظر وجود دارد. اما باید به وظیفه عمل کرد. هر مسئولی در پیشگاه قانون مسئول است. باید تصمیم درست اتخاذ کند.
هاشمی گفت: ما یک مفهوم داریم به نام انقلاب. آن چیزی که آقا و انقلاب گفته‌اند یک خط است؛ آن طرفش انقلاب است و این طرف آن غیرانقلاب. مسأله ما مرزبانی ارزش‌های انقلاب است. البته مسأله ما تنگ‌نظری نیست.

وی گفت: بارها شده کسی را نمی‌شناسم که رزومه برای ما فرستاده است که این آقا برای فلان استان خوب است. من او را دعوت کرده‌ام برای مصاحبه. بعد او برای مصاحبه می‌آید. تقریباً یک روز کاری طول می‌کشد. بعد می‌رود کمیته مصاحبه. بعد به خود بنده مراجعه می‌شود. بعد بنده می‌برم کمیته انتصابات. بعد هم می‌رویم به بخش استعلامات استانی. در هر صورت تلاش می‌کنیم طوری کار کنیم که مدیون نشویم.
هاشمی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بزرگواران نامش در رسانه‌ها به عنوان مدیر کل مطرح شده بود، اما انتخاب نشد، گفت: بزرگواری در استان حرفش سر زبان‌ها می افتد که قرار است مدیر کل شود. در استان شما این اتفاق افتاد. آن کسانی که مطرح می‌شوند، اگر ما بعضی از این افراد عبور می‌کنیم. مسأله ما این نیست که او انقلابی نیست. اتفاقاً من آن فرد بزرگوار را کامل می‌شناسم و فردی کاملا انقلابی است. اما مسأله ما این بود که این فرد از بدنه ارشاد باشد، و مدیر کل باید جوان باشد. ما اگر بتوانیم کسی را از این بدنه باشد، او را انتخاب کنیم. آن کسی که انتخاب نشد، این بود که از خانواده ارشاد نبود.
هاشمی افزود: بودجه کل همه دستگاه‌های فرهنگی دو درصد است. این عدد کم است.
وی اضافه کرد: فقط کافی است از دید فرهنگ به مسائل کشور مثل اقتصاد مقاومتی، جمعیت و ... نگاه کنیم، این مسائل حل می‌شوند. مسأله جمعیت، عمده آن فکری و فرهنگی است. وقتی از دریچه فرهنگ نگاه کردیم مسأله ما حل می‌شود. مملکت در یک فشار است. اما به هر حال باید نگاه به فرهنگ عوض شود.
وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ اول باید به سرمایه انسانی بپردازیم، بعد به تولید و بعد به سخت‌افزار.

هاشمی با اشاره به پایین بودن حقوق وزارت ارشاد گفت: البته بعضی از نهادها هم هستند که از ما مظلوم‌تر هستند. حقوق بعضی از کارکنان ارشاد با مدیر کل بعضی از نهادها برابری می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت تولید فرهنگی گفت: می‌گویم اگر یک تومان پول می‌آید اول تولید کن. هر چقدر پول ببریم در زیرساخت، آن کاری که نقطه تحول است، تولید فرهنگی است. ما باید در اینجا تمرکز کنیم.
هاشمی در پایان گفت: من از آقای پیرسبزی تشکر می‌کنم که در این 26 ماه خدمت کردند. انشاالله هر جا باشند روسفید باشند. امین درخشان یک جوان خوب، انقلابی، از خانواده ارشاد، با انگیزه و برآمده از این استان است. ما تحقیق کردیم و به حجت رسیدیم او را انتخاب کردیم. انشالله موفق باشد و به آن حکمی که داده شد پایبند باشد. میعاد و میثاق ما هم بر اساس همان حکم است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته از شاگردان مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) بوده است، گفت: وی امام جماعت ما بودند. سال‌های نوجوانی و جوانی هم خدمت ایشان بودم. من خیلی مدیون ایشان هستم. بعضی از ویژگی‌های ایشان مثل شجاعت زبانزد بود، ایشان عجیب شجاع بود. ایشان وقتی می‌غرید، آتشنشانی بود. وقتی در نشریه‌ای به مقام حضرت زهرا(س) توهین کرد وقتی این مسئله را با ایشان مطرح کردم، به شدت عصبانی شد.


نام شما

آدرس ايميل شما

دلی رج
Iran, Islamic Republic of
جمله ی جالبی گفته:
(اتفاقاً من آن فرد بزرگوار را کامل می‌شناسم و فردی کاملا انقلابی است. اما مسأله ما این بود که این فرد از بدنه ارشاد باشد، و مدیر کل باید جوان باشد.)
آقای حبیب منش عزیز، اداره فرهنگ و ارشاد سهم آقای موحد بود، جناب آقای روشنفکر شما را سرکار گذاشته بود. خودش هم می دونست که اینجا سهم موحد است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تبریک به نیروی آقای موحد. البته بازهم عدم موفقیت آقای روشنفکر در گذاشتن نیرویش. البته آقای حبیب منش را شاید در جای دیگر ازش استفاده کردند
Iran, Islamic Republic of
سلام، نیروهای کلیدی و مسئول در استان دست کهگیلویه بزرگ هستش و تعدادی هم بویراحمد، طبیعی است که دو شهرستان گچساران و باشت تعطیلند، همین اندک نیروهایی هم که از دو شهرستان گچساران و باشت بودند، عزل شدند، جایگزینشان از کهگیلویه بزرگ و بویراحمد شد!!!!!!!!!!!!! توصیه می شود به شایسته سالاری بیشتر توجه شود و نمایندگان محترم نیز کمتر در عزل و نصبها دخیل باشند.
Iran, Islamic Republic of
سلام، نیروهای کلیدی و مسئول در استان دست کهگیلویه بزرگ هستش و تعدادی هم بویراحمد، همین اندک نیروهایی هم که از دو شهرستان گچساران و باشت بودند، عزل شدند، جایگزینشان از کهگیلویه بزرگ و بویراحمد شد!!!!!!!!!!!!! توصیه می شود به شایسته سالاری بیشتر توجه شود و نمایندگان محترم نیز کمتر در عزل و نصبها دخیل باشند.
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1