تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۴۴۶۵۴
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شبکه توزیع آب در کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است/ درنظر گرفتن تسهیلات بلاعوض برای آبیاری قطره‌ای باغات

۰
شبکه توزیع آب در کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است/ درنظر گرفتن تسهیلات بلاعوض برای آبیاری قطره‌ای باغات
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرسوده بودن شبکه توزیع آب گفت: برای اصلاح شبکه آبرسانی استان اعتبار در نظر گرفته شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه (23 بهمن ماه 1400) کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب با تاکید بر تعریف اصلاح الگوی کشت برای صرفه‌جویی در منابع آبی استان گفت: سال گذشته هم مصوبه اصلاح الگوی کشت داشتیم اما متاسفانه جهاد کشاورزی پای کار نبود و این مصوبه اجرایی نشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارش اداره‌کل هواشناسی مبنی بر افزایش بارش‌ها گفت: افزایش بارش‌ها به منزله خارج شدن از خشکسالی نیست و، ضمن اینکه از آبیاری پارک‌ها و بوستان‌ها با آب شرب جلوگیری شود.
وی خواستار ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار یاسوج شد و افزود: یکسال است با هدف اصلاح ترافیک شهر یاسوج و ساماندهی جهت جلوگیری از سیلاب‌های مخرب خواستار ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار هستیم اما تاکنون شهرداری طرحی ارائه نکرده است.

این مسئول با اشاره به آمار «یک هزار و ۲۰۰ مورد چاه غیرمجاز» با بیان اینکه جلوی اینگونه تعدی و تعرض‌ها گرفته شود، افزود: همه پروژه‌ها عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، مخالف صنعت، تولید و توسعه نیستیم اما پیوست زیست محیطی پروژه‌ها نباید نادیده گرفته شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه شبکه توزیع آب در استان فرسوده است، گفت: با هدف اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی، در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار اختصاص داده شود، ضمن اینکه در سفر رئیس جمهور هم اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و برای آبیاری قطره‌ای باغات نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
حاجی‌زاده آزادسازی حریم رودخانه‌ها را از دیگر اقدامات در راستای حفاظت از منابع آبی دانست و گفت:  تاکید دولت آزادسازی حریم رودخانه‌ها است، از سال ۹۷ تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته امسال هم ۳۲ هکتار از حریم رودخانه‌ها آزاد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۶۰ هکتار از حریم رودخانه‌ها آزادسازی شود.
وی با تاکید بر توجه مدیران حوزه عمرانی به سه اولویت آب، راه و مبلمان شهری افزود: راکد بودن پروژه‌های آب و راه یکی از معضلات اساسی استان بود اما در حال حاضر همه پروژه‌های آب فعال است.
وی بیان کرد: سد تنگ سرخ ۴۰ درصد پیشرفت دارد و مقرر شده سال ۱۴۰۱ آبگیری شود، مطالعات سد سقاوه انجام و مجوز ماده ۲۳ اخذ شده و سال آینده مناقصه این سد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۸۴ روستای درگیر تنش آبی گفت: آبرسانی به لیکک، پروژه آبرسانی به چهار شهر در کهگیلویه بزرگ از دیگر پروژه‌های آبرسانی است، ضمن اینکه مجوز زیست محیطی سد آبریز صادر شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1