تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۴۵۴۳
هادی محقق:

«دِرب» را در دسته‌بندی سینمای بدنه یا هنر قرار نمی‌دهم، این یک فیلم سینمایی است

۰
«دِرب» را در دسته‌بندی سینمای بدنه یا هنر قرار نمی‌دهم، این یک فیلم سینمایی است
کبنا ؛هادی محقق با اشاره به اینکه فیلم «درب» روایتگر قصه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد است تأکید کرد که با توجه به فضای فیلم از انتخاب بازیگر مطرح صرف‌نظر کرده است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از برنا، هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «درب» که امسال در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، اظهار داشت: فیلم سینمایی «درب» روایتگر قصه یک مأمور اداره برق است که قرار است مشکل قطعی برق خانه‌ای دور افتاده را حل کند.
محقق در ادامه خاطرنشان کرد: حضور بازیگران چهره در این فیلم را با توجه به فضا و قصه اثر مناسب نمی‌دانستم و به همین دلیل از افرادی به عنوان بازیگر استفاده شد که اولین تجربه خودشان را مقابل دوربین کسب می‌کردند، با این وجود این فیلم را دسته‌بندی نمی‌کنم و مختص سینمای هنر و تجربه نمی‌دانم. به نظر من فیلم «درب» یک اثر سینمایی است و توجهی به این دسته‌بندی‌ها ندارم.

وی افزود: شاید انتخاب بازیگرانی که تابحال تجربه بازی در یک اثر نمایشی را نداشته‌اند، کمی چالش‌برانگیز و پر ریسک باشد اما همانطور که پیش‌تر گفتم موقعیت فیلم اینگونه ایجاب می‌کرد و اینکه ما بازیگر چهره در این اثر نمی‌بینیم ربطی به مسائل تولیدی ندارد. برای بازی گرفتن از بازیگران سعی داشتم آن‌ها خودشان باشند و خوشبختانه نتیجه کار هم به نظر من رضایت‌بخش بود.
محقق تأکید کرد: تمام فیلمبرداری فیلم سینمایی «دِرب» در استان کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفته است و نام این فیلم به معنای زمین سخت است.
این کارگردان در ادامه درباره حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر گفت: در بخش نگاه نو دیگر عوامل فیلم‌ها دیده نمی‌شدند و شانسی برای قرار گرفتن در رقابت نداشتند اما با حذف بخش نگاه نو ورود فیلم‌ها به بخش سودای سیمرغ باعث می‌شود که فیلم‌ها در همه زمینه‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرند و این خود انگیزه زیادی به عوامل مختلف آثار می‌دهد. از این منظر می‌توان حذف بخش نگاه نو را مثبت ارزیابی کرد.
محقق در پایان اظهار داشت: برای حضور در دیگر جشنواره‌های داخلی و خارجی برنامه‌ریزی‌هایی داریم که در پخش بین‌المللی علی قاسمی با ما همکاری می‌کند و پس از جشنواره فیلم فجر برای حضور در دیگر رویدادها اقدام خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1