تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۴۴۳۵۹
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرمان جلوگیری از خروج بوکسیت سرفاریاب را صادر کرد / سرمایه‌‌های کهگیلویه و بویراحمد به کجاها می‌رود؟

۳
۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرمان جلوگیری از خروج بوکسیت سرفاریاب را صادر کرد / سرمایه‌‌های کهگیلویه و بویراحمد به کجاها می‌رود؟
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرماندار چرام خواست جلوی استخراج سنگ بوکسیت از معادن گرفته شود چرا که بدون آنکه خدماتی به استان داده شود بوکسیت از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شود.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه 16 بهمن ماه 1400) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان، فرمانداران، معاونین استانداری و مدیران عضو این نشست در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست پیرامون پژوهش‌های مصوب در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت، وقتی جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: بیش از 500 میلیون برای طرح‌های پژوهشی هزینه شده است و درست نیست که دوباره بر سر این موضوعات برگردیم.
کیانی گفت: استان ما از نظر بوکسیت ظرفیت خوبی دارد، با این حال بوکسیت آلومینا تمام پهنه استان را در اختیار دارد، همچنین فسفات استان را شرکت ایمیدرو در دست دارد، این‌ها معادن را بهره برداری می‌کنند و هیچ بهره وری و سرمایه‌ای برای استان ندارند، طرح‌های مربوط به بوکسیت و فسفات را به این دو شرکت بدهید که مطالعه کنند.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بوکسیت ظرفیت خوبی دارد، با این حال بوکسیت آلومینا تمام پهنه استان را در اختیار دارد، همچنین فسفات استان را شرکت ایمیدرو در دست دارد، این‌ها معادن را بهره برداری می‌کنند و هیچ بهره وری و سرمایه‌ای برای استان ندارند، طرح‌های مربوط به بوکسیت و فسفات را به این دو شرکت بدهید که مطالعه کنند.
بعد از این توضیحات، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام را صدا زد که در این باره به او تذکراتی را بدهد، توفیقیان در جلسه نبود، اما احمدزاده حرفش را محکم زد و گفت: «بوکسیت سرفاریاب چرام، برای استان بهره مندی ندارد، هیچ خدماتی به استان نمی‌دهند، وقت آن رسیده که جلوی خروج بوکسیت را باید بگیریم، و باید در پایین دست کارخانه ایجاد کنند و شغل برای مردم ایجاد شود.»
وی در ادامه گفت: گفت وگوهای در تهران برای موضوع بوکسیت سرفاریاب آغاز شده که تصمیم بهتری برای این معدن گرفته خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرماندار چرام در این جلسه نیست، خواستم به او بگویم که جلوی خروج بوکسیت را بگیرد تا این موضوع تعیین تکلیف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
پیمانکارش آقای محمد طلا طیبی از نیروهای آقای موحد وبچه سوق می باشد
پس آقایان ذی نفع هستن
Iran, Islamic Republic of
کارخانه های الاینده سرب روی و اولمینیم چیزی جز سرطان و اولدگی نخواهد داشت و نابودی دشت و صنایع
ما همیشه شصت سال از بقیه ااستانها عقبیم اراک و اصفهان و .. الان از صنایع الاینده فراریند اوج هنر و عقل مدیران ما توسعه صنایع الانیده بروش شصت سال قبل بقیه استانهاستهنری دارید در توسعه صمایع هایتک غیر الاینده نشان دهید نه پتروشیمی کم اشتغال و ..
دلسوزان استان
فروشگاههای زنجیره افق کوروش هم حسلب وکتابشان در استان تهران هست ونفعی برای مردم ندارند
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1