تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۴۴۴۱۹۸
کبنا گزارش می دهد؛

زمین داران گنجگونی از معامله با اداره اداره راه و ترابری متضرر شدند / مسئولان پاسخگو باشند

۲
۰
زمین داران گنجگونی از معامله با اداره اداره راه و ترابری متضرر شدند / مسئولان پاسخگو باشند
کبنا ؛چند باغدار روستای گنجگون به دلیل بی توجهی و تعلل اداره راه و ترابری در پرداخت پول زمین های کشاورزی شان اعتراض کرده و خواستار رسیدگی این نهاد دولتی به وضعیت زمین هایشان شدند.
به گزارش کبنا نیوز، بر اساس این گزارش مردمی، این باغداران معتقدند از اعتماد آنها سوء استفاده شده، چرا که هم زمین هایشان به قیمت پایینی خرید شده و هم اینکه بعد از مدتی زمینشان تخریب شده ولی خبری از قول مسئولان و وعده ی اوراق (نه پول نقد) نیست.
بر اساس این گزارش، از تیرماه سال جاری، اداره راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر طرح عریض سازی جاده یاسوج-شیراز از مردم روستای گنجگون خواست رضایت نامه هایی را امضا کنند و همکاری لازم را با راه و ترابری داشته باشند و قول داده شد بودجه ای که به زمین های تخریب شده کشاورزان اختصاص داده شده را سریعا در اختیار آنها بگذارند.
یکی از این کشاورزان گفت: با توجه به اینکه برای این اداره بودجه تخصیص و ابلاغ شده ولی هنوز هیچ پرداختی برای مردم صورت نگرفته، و از اعتماد آنها سوء استفاده شده و از کشاورزانی که سواد چندانی ندارند تعهدنامه های حقوقی سفت و سختی گرفته شده، برای اینکه حق شکایت و اعتراض برای قیمت زمین ها را نداشته باشند.
 
وی افزود: قیمت کارشناسی که برای این زمین ها درنظر گرفته شده کمتر از ارزشی است که این زمین ها داشته اند. درخت های ثمری 40 ساله گردو را که سالانه بالای 5 میلیون ثمر دارند، به قیمت 3 میلیون کارشناسی شده است، الان که رضایت کشاورزان را جلب کردند هیچگونه پولی پرداخت نکرده اند، و بخشی از زمین ها را تخریب کرده اند، الان هم باران باعث رانش و تخریب بخش باقی مانده زمین ها شده است، چیزی از باغ ها باقی نمانده است و مردم چوب اعتماد به دستگاه های دولتی را خورده اند.
این کشاورز اظهار کرد: قیمت باغ را متری 70 هزار تومان کارشناسی کرده اند، در حالی که زمین های این بخش الان متری 200 هزارتومان و بیشتر است، چند نفر از اهالی روستا همکاری کرده اند، و قرار بود اوراق تحویل داده شود.
وی گفت: بعد از دو ماه خبری از اداره راه و ترابری نیست، هر چقدر سکوت می کنیم و اعتماد می کنیم، هیچ فایده ای نداشته و فقط از اعتماد ما سوء استفاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ممو
Iran, Islamic Republic of
حقتون است اون موقع که گردو را گرانتر از همه جا میدین
نگران نباش کار خداست اداره راه یک وسیله است
Romania
متاسفم
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
فایل های مرتبط
1