تاریخ انتشار
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۴۴۰۳۱
کبنا گزارش می دهد؛

15 درصد اعتبارات طرح انتقال آب به دشت باشت تخصیص داده شد / انتقاد امام جمعه باشت از روند تکمیل طرح

۱
۰
15 درصد اعتبارات طرح انتقال آب به دشت باشت تخصیص داده شد / انتقاد امام جمعه باشت از روند تکمیل طرح
کبنا ؛روند تکمیل طرح انتقال آب به دشت باشت که به کندی صورت می گیرد، تاکنون 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با وجود اینکه تکمیل این طرح نیاز به 7 هزار میلیارد ریال دارد، امسال 265 میلیارد ریال برای این طرح اعتبار پیش بینی شده، که از همین میزان اعتبار، فقط 15 درصد معادل 40 میلیارد ریال تخصیص یافته است، با این شرایط مشخص نیست این طرح چقدر مشمول زمان شود، حجت الاسلام امید گنجه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به دشت باشت با یادآوری تنش آبی و مشکلات شهروندان برای کمبود آشامیدنی تاکید کرد: سرعت بخشی به طرح انتقال آب به دشت باشت ضروری است.
امام جمعه باشت با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب به دشت باشت برای مصارف صنعت، کشاورزی و آشامیدنی از مسوولان خواست تا نسبت به تکمیل این طرح تلاش مضاعف شود.
حجت الاسلام امید گنجه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به دشت باشت افزود: این طرح که برای آبرسانی به سه هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی، تامین آب آشامیدنی تا افق ۱۴۲۵ شهر باشت و روستاهای این شهرستان پیش بینی شده مطالبه مهم شهروندان از مسوولان است.
وی با یادآوری تنش آبی و مشکلات شهروندان برای کمبود آشامیدنی تاکید کرد: سرعت بخشی به طرح انتقال آب به دشت باشت ضروری است.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با بهره برداری طرح انتقال دشت باشت ۲۸ میلیون متر مکعب آب برای بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی تامین خواهد شد.
امیر فخری زاده بیان کرد: در این طرح ملی یک بند تنظیمی به ارتفاع هشت متر، طول ۷۵ متر و ۱۱ دریچه قطاعی بر روی رودخانه زهره احداث خواهد شد.
وی ابراز داشت: در این طرح ۶۶۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۷۷۵ هزار متر مکعب سنگبرداری، ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۹ هزارو ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، یکهزارو ۹۰۰ تن آرماتور گذاری، ۱۲ هزارو ۶۰۰ متر طول حفاری و تزریق، ۱۶ هزارو ۸۰۰ متر مکعب بنای با سنگ عملیات اجرایی انجام خواهد شد.
فخری زاده افزود: تجهیز کارگاه، آرماتور بندی و قالب بندی دیوار مخزن و ایستگاه پمپاژ شماره یک، انحراف آب رودخانه به جناح راست، لوله گذاری سه هزارو ۷۵۰ متر، هفت هزارو ۲۰۰ متر مسیر سازی و کانال کنی، ساخت جاده دسترسی بطول ۴.۵ کیلومتر و ساخت پل بر روی رودخانه برای دسترسی به محل بند از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح است.
وی نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز و مصالح و آزاد سازی نشدن اراضی مسیر خط انتقال در محدوده روستای شوش را از مشکلات  این طرح برشمرد.
فخری زاده تصریح کرد: ساخت پمپاژ شماره یک مسیر خط انتقال یک و۲ ، لوله گذاری مسیر خط انتقال از ایستگاه پمپاژ ۲ تا انتهای دشت و  ساخت بند تنظیمی تاسیسات جانبی از مهمترین اقداماتی است که برای تکمیل این طرح باید اجرا شود.

رییس اداره امور آب باشت گفت: تاکنون یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای انجام عملیات اجرایی طرح آبرسانی به دشت باشت هزینه شده که ۹۰۰ میلیارد ریال آن مطالبات پیمانکار است.
عطا دیلمی افزود: عملیات انتقال آب به دشت باشت سال ۱۳۹۷ شروع شده و قرار بود در مدت زمان ۳۰ ماه تکمیل و بهره برداری شود.
رییس اداره امور باشت عنوان کرد: امسال ۲۶۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح انتقال آب به دشت باشت پیش بینی شده که تنها ۴۰ میلیارد ریال آن اختصاص  یافته است.
وی ابراز داشت: عملیات آبرسانی به دشت باشت بیش از ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دیلمی بیان کرد:برای تکمیل  و بهره  برداری این طرح به هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.
با بهره برداری طرح انتقال دشت باشت ۲۸ میلیون متر مکعب آب برای بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی تامین خواهد شد.
در این طرح ملی یک بند تنظیمی به ارتفاع هشت متر، طول ۷۵ متر و ۱۱ دریچه قطاعی بر روی رودخانه زهره احداث خواهد شد.
در طرح انتقال آب  به دشت باشت ۶۶۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۷۷۵ هزار متر مکعب سنگبرداری، ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲۹ هزارو ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، یکهزارو ۹۰۰ تن آرماتور گذاری، ۱۲ هزارو ۶۰۰ متر طول حفاری و تزریق، ۱۶ هزارو ۸۰۰ متر مکعب بنای با سنگ عملیات اجرایی انجام خواهد شد.
تجهیز کارگاه، آرماتور بندی و قالب بندی دیوار مخزن و ایستگاه پمپاژ شماره یک، انحراف آب رودخانه به جناح راست، لوله گذاری سه هزارو ۷۵۰ متر، هفت هزارو ۲۰۰ متر مسیر سازی و کانال کنی، ساخت جاده دسترسی بطول ۴.۵ کیلومتر و ساخت پل بر روی رودخانه برای دسترسی به محل بند از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح است.
نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز و مصالح و آزاد سازی نشدن اراضی مسیر خط انتقال در محدوده روستای شوش را از مشکلات  این طرح برشمرد.
ساخت پمپاژ شماره یک مسیر خط انتقال یک و۲ ، لوله گذاری مسیر خط انتقال از ایستگاه پمپاژ ۲ تا انتهای دشت و  ساخت بند تنظیمی تاسیسات جانبی از مهمترین اقداماتی است که برای تکمیل این طرح باید اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کی باید پاسخگوی این همه زیان وارد شده به این طرح ها وخدمات رسانی ها باشدآیا اگر تاجگردون رد نمیشد این طرح ها راکد میشد جواب واضح است که خیر.عده ای که برای رسیدن به مدیریت وپست پرونده سازی کردندوتاوان آن را مردم میدهند
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
1