کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون فضای مجازی و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستانی مرکز استان گفت:

هشدار به اعضای باندهای قمار و کلاهبرداری در کهگیلویه و بویراحمد

20 دی 1400 ساعت 22:16

جلسه فصلی کارگروه تخصصی فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در دادسرای عمومی انقلاب این شهر برگزار شد.


جلسه فصلی کارگروه تخصصی فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در دادسرای عمومی انقلاب این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، نادریان معاون فضای مجازي و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستاني مرکز استان، در این نشست با اظهار تأسف از اینکه برخي تبلیغات و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی استان منتشر می شود، اظهار داشت: اين اقدام با فرهنگ و رسوم اصيل و عشيره اي استان ما سنخیتی ندارد و در این زمینه دستگاه قضايي استان پلیس فتا و نهادهای امنیتی ورود جدي خواهند نمود.
نادریان در ادامه بیان داشت: به منظور هماهنگی بیشتر بین اعضای جلسات، کارگروه فضای مجازی هر سه ماه یکبار و به صورت فصلی برگزار خواهد شد و گزارشات اقدامات و ابتکارات هر یک از اعضاء، در هر جلسه ارائه خواهد شد.
وی گفت: راه اندازی سامانه "سامد ك.ب" (سامانه ارتباط مستقيم مردمي با دادستان مركز استان) موجب شده که، شکایت ها، پیشنهادات و انتقادهای مردمی در خصوص حوزه فضای مجازی و ساير موارد تخلفات صورت گرفته در سطح استان به این سامانه ارسال و جهت رسيدگي اين گزارشات، به پلیس هاي تخصصي و ساير مراجع امنيتي و اداري يا نظارتي ارجاع شود كه بازخورد بسيار مطلوبي در پي داشته كه از بركات اعتماد عموم مردم شريف استان به دستگاه قضايي و سامانه "سامد ك.ب" است.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از افزایش فعالیت ها در حوزه رصد فضای مجازی وآسیب شناسی فعالیت های غیر متعارف خبر داد.
وی گفت: به منظور برخورد با این پدیده هاي مجرمانه با بهره مندي از تمامي ظرفیت های قانونی قاطعاً در حال عمل هستيم و در اين مسير با همكاري و تعامل بسيار خوب مراجع انتظامی و امنیتی نتايج خوبي را حاصل نموده ايم كه گزارشات حكايت از اين موفقيت ها دارد.
نادریان نسبت به افرادی که با فعالیت های غیر مجاز در فضای مجازی سوء استفاده می نمایند ،هشدار داد و تصریح کرد: برخي افراد امنیت روانی جامعه را با اقدامات غير قانوني تحت‌الشعاع خود قرار مي دهند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به مطامع خويش خودداری نخواهند کرد و متأسفانه گاهي اوقات متوسل به سخيف ترين افعال نيز مي شوند تا اندكي به مخاطبين و دنبال كنندگان صفحات مجازي خويش اضافه كنند، ليكن در این زمینه دستگاه قضايي به همراه مراجع انتظامي و امنيتي مبادرت به شناسایی چنين فعالیت های غیرمجاز نموده و پس از مستندسازي وفق قانون پرونده قضايي تشكيل و رسيدگي مي گردد.

نادریان افزود: تشکیل گروه بازرسی از اماکن عمومی، کافی نت ها و گیم نت ها و ساير ارائه دهندگان خدمات ميزباني يا خدمات دسترسي، در دستور كار جدي كارگروه قرار دارد و با برنامه ريزي منظم انجام مي گردد.
وی ضمن تقدير از اقدامات ارزشمند اعضا كارگروه استاني، در ادامه به دستگاه‌های متولی فرهنگ پيشنهاد نمود که نسبت به افزایش فعالیت های با محوريت تولید محتوای مناسب و فاخر جهت انتشار در فضای مجازی تلاش کنند و اهتمام ويژه اي جهت الگو سازي در اين توليد محتوا داشته باشند.
 نادریان گفت: شایسته است که اداره ارتباطات و خدمات زیرساخت و سازمان صمت استان با همكاري اداره اماكن عمومي ناجا، بر نحوه فعالیت و كيفيت خدمات دسترسی و افزایش ناعادلانه قیمت ها و تعرفه ها نظارت نموده و پیگیری لازم و مستمر را داشته باشند.
معاون دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان در ادامه به عنوان نمونه به يكي از فعالیتهاي گسترده غيرقانوني اخير در فضای مجازی استان خبر داد و گفت: در يكي از شهرستان ها عليرغم جمعیت کم، عده‌ای اقداماتی نظیر قمار و شرط بندي اينترنتي و فراهم نمودن کلاهبرداری رايانه اي را مرتكب شده اند كه با بررسي آماري جمعيتي با تعدد ناهمگون وقوع اينگونه جرائم در اين شهرستان زنگ خطري را به صدا در آورده كه ضمن آسيب شناسي، انجام اقدامات بيشتر در خصوص شناسايي علل اين رشد وقوع جرم كاملا ضروري مي باشد.
وی افزود: نمونه ديگر از اقدامات مقابله اي در حوزه پايش فضاي مجازي استان، شناسايي قريب به ۱۲۰۰ عدد کارت بانکی که جهت اعمال مجرمانه از قبيل پولشويي و قمار و شرط بندي تهيه شده بودند شناسايي و مسدود شدند.
نادریان گفت: در یک باند شناسايي شده ديگر این افراد از ۸۳۵ کارت بانكي سوء استفاده کرده بودند كه با همكاري معاونت فضاي مجازي دادستان كل كشور شناسايي و مسدود شدند.
معاون فضاي مجازي دادستاني مركز استان در پايان در خصوص موفقيت ها بيان نمود : حدود ۹۵ درصد از جرائم رايانه اي كشف شده استان با تلاش پرسنل خدوم و متخصص پليس و مراجع امنيتي منتهي به شناسايي و دستگيري متهمين شده است.
شهروندان ارزشمند استان كهگيلويه و بويراحمد مي توانند از طريق خط ارتباطي سامد ك.ب با شماره 09172109773 گزارشات و مطالب خود را جهت بررسي از طريق پيام رسان هاي مطرح بصورت محرمانه جهت ارسال نمايند.

 


کد مطلب: 443368

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443368/هشدار-اعضای-باندهای-قمار-کلاهبرداری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1