تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۴۳۱۴۰
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

نگاهی به عملکرد اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد / یک کشته و 7 مصدوم در محور یاسوج - شیراز

۰
نگاهی به عملکرد اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد / یک کشته و 7 مصدوم در محور یاسوج - شیراز
کبنا ؛ رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۱۱ هزار و ۳۲۱ مأموریت در کارنامه ۳ ماهه پائیز سال ۱۴۰۰ اورژانس ۱۱۵ خبر داد.
 به گزارش کبنا، جهانبخش وحدت نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود: از مجموع این مأموریت‌ها تعداد ۶ هزار و ۵۴۹ مأموریت مربوط به پایگاه‌های شهری و ۴ هزار و ۷۷۲ مورد مربوط به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای بوده است که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۴ درصدی مأموریت‌ها را داشته‌ایم.
 وی با بیان اینکه ۱۹۴۹ مأموریت از موارد ثبت شده در اورژانس ۱۱۵، به حوادث ترافیکی و تصادفات اختصاص دارد، اظهارکرد: خدمات ارائه شده به این مصدومان که در ۳ ماهه فصل پاییز امسال در اورژانس ۱۱۵ ثبت شده، متاسفانه با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است. همچنین فوت ناشی از حوادث ترافیکی ۳۳ مورد بوده است که افزایش ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دارد.
 وحدت نژاد تاکید کرد: این فوتی‌ها تا قبل از رسیدن به بیمارستان در صحنه حادثه ثبت شده است.
 وی با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی بیماران قلبی به نسبت مدت مشابه سال گذشته، افزود: ۷ مورد احیای قلبی ریوی موفق و بازگشت حیات توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ در این ۳ ماهه صورت پذیرفته است.
 رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ۶ موزد زایمان موفق در فصل پاییز و در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ خبر داد که افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
 وحدت نژاد ضمن تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: پاییز امسال کاهش ۴۰ درصدی در حوزه مأموریت‌های کرونایی ثبت شده است اما همچنان امار قابل توجهی از مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ را به خود اختصاص می‌دهد، به گونه‌ای که در فصل پاییز امسال تعداد ۵۳۹ مأموریت کرونایی برای اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است.
 رییس اورژانس ۱۱۵ افزود: بعد از بیماران کرونایی، بیماران قلبی، سقوط از ارتفاع، بیماران تنفسی، زنان و زایمان و سکته مغزی به ترتیب بیشترین آمار دریافت خدمات را به خود اختصاص داده است. 
وحدت نژاد بیان کرد: بالگرد اورژانس هوایی نیز بعد از وقفه کوتاه با انجام ۸ مأموریت در آذر ماه نقش به سزایی در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار، انتقال به مراکز درمانی و به تبع آن افزایش سرعت امدادرسانی‌ها داشته است.

یک کشته و ۷ مصدوم در پی برخورد سمند و پیکان در محور یاسوج- شیراز

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از یک کشته و ۷ مصدوم در پی برخورد سمند و پیکان در محور "یاسوج- شیراز "خبر داد.
 محمدامین نیکویی در این باره افزود: این حادثه رانندگی در ساعت ۷ و ۱۳ دقیقه صبح امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ به مرکز اورژانس ۱۱۵ یاسوج گزارش شد که بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای تنگ سرخ و یک پایگاه اورژانس از یاسوج به محل حادثه اعزام شدند.
 وی با بیان اینکه اولین اکیپ پرسنل اورژانس ۱۱۵ بعد از سه دقیقه بر بالین بیماران حاضر شدند، اظهارکرد: در این تصادف که یک خودروی سمند و یک خودروی پیکان با هم برخورد شدیدی داشتند، متاسفانه سرنشین خودروی سواری پیکان که خانمی حدوداً ۵۵ ساله بودند در دم جان باخت و راننده آن نیز به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد.
 مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶ نفر سرنشین خودروی سمند نیز توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ بعد از انجام اقدامات درمانی در محل حادثه و تحت پایش به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1