تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۴۲۹۲۲
نشستی با معتمدین ایل قشقایی گچساران؛

اجازه ندادند نام یک شهید و عالم از قشقایی را روی یک خیابان بگذاریم / استانداران و فرمانداران در کار خود قصور کردند / دو دوره از آقای حسینی حمایت کردم؛ ایشان باید پیگیر وضعیت ما می شد / متاسفانه اسلامی که اجرا می شود اسلام ناب محمدی نیست، اسلام منطقه ای است

۱۱
۳
اجازه ندادند نام یک شهید و عالم از قشقایی را روی یک خیابان بگذاریم /  استانداران و فرمانداران در کار خود قصور کردند / دو دوره از آقای حسینی حمایت کردم؛ ایشان باید پیگیر وضعیت ما می شد / متاسفانه اسلامی که اجرا می شود اسلام ناب محمدی نیست، اسلام منطقه ای است
کبنا ؛جلسه ای با معتمدین ایل قشقایی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (8 دی ماه ۱۴۰۰) در سالن جلسات فرمانداری گچساران نشستی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، دادستان شهرستان گچساران و همچنین معتمدین ایل قشقایی برگزار شد.
در این نشست سرهنگ بمانی، ایاز آقایی، رمضان عباسی، پناهپوری، کوهکن و دیگر معتمدین این ایل، حضور داشته و پیرامون انتصابات، استخدامی های بدون ضابطه، مسئله عشایر منطقه هلیگان و دیگر عشایر قشقایی در شهرستان گچساران گفت و گو شد.
بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری؛ نشستی با معتمدین ایل قشقایی در گچساران

به گزارش کبنا، در این نشست سرهنگ بمانی اظهار کرد: قومیت را یک هویت می دانیم و قومیت را برتری نمی دانیم. اولین شهید دفاع مقدس از ایل قشقایی است و اولین فرمانده سپاه عشایر را قشقایی تقدیم کرده اما در بحث سیاسی قشقایی را در ادارات پاکسازی می کنند.
بمانی در خصوص «حمایت مسئولان از عشایر و همچنین رسیدگی به زیرساخت ها» اظهار کرد: جاده باباکلان مورد بی محبتی قرار گرفته، باباکلانی که مرکبات و دامداری آن مورد توجه خاص و عام بود، الان مخروبه ای بیش نیست، مافیایی پشت این جاده وجود دارد و سیاسیون از آن استفاده انتخاباتی می کنند، انتظار است که توجه خاصی به این جاده ترانزیتی شود.
وی گفت: قشقایی گچسارانی و اصیل و متعلق به این منطقه است، چرا که قبل از دوره انقلاب این منطقه گچ کوراوغلو بوده، و نام گچساران از گچ کوراوغلو گرفته شده است، باید همه بپذیرند که قشقایی گچسارانی است و مهاجر بودن توهین است، ما با بویراحمد و باوی سببی و نسبی یکی بوده و هستیم.
وی افزود: کسانی که می خواهند به وسیله قومیت تفرقه بیاندازند محکوم اند.
ایاز آقایی در این نشست گفت: قشقایی ایل است، هر ایلی 6 طایفه دارد، و طایفه ها متشکل از تیره ها هستند. بنده از طایفه درشوری هستم که 40 تیره دارد.
آقایی در مورد چینش مدیران و استفاده از افراد باشت و باوی اظهار کرد: باشت خودش شهرستان است، انتظار ما این است که باشتی ها را اینجا نیاورید، یکی از انتظارات منطقه این است.
آقایی با تأکید بر اینکه «مدیر باید مردمی باشد» گفت: تنها شهرداری که با دول و دله آسفالت را به محلات کیامرثی و محله لبنان؛ جاهایی که ماشین رد نمی شد، می برد مهندس باقری از ترک قشقایی بود، بعدتر افرادی با مدارک بالاتر آمدند و شهردار شدند ولی آن آسفالت ها مانده است. شهردار باید مردمی باشد.
آقایی با اظهار اینکه «6 سال مدیرکل بودم و دو سال در دولت تدبیر و امیدمدیرکل بودم» گفت: عمده مدیران قبل از من میانگین مدیریت 1 سال و نیم داشتند. چند نفر افراد چاپلوس و تملق گویی در کل استان بودند که فنی و حرفه ای را بر باد می دادند، افرادی که با دروغ و نامه نگاری مدیران را جابجا می کردند، اما در رویه ای که داشتم نزدیک 6 سال مدیرکل بودم، این چند نفر را یا جابجا کردم یا سر جایشان نشاندم. مدیریت با تملق و چاپلوسی دوامی ندارد.
وی گفت: 27 سال پیش که بنده مدیر آموزش و پرورش بودم، 60 درصد شهر قشقایی بود، نامهربانی ها موجب شد قشقایی یکی یکی از این منطقه بروند. اگر مهربانی و برخورد خوب شما باشد همه برمی گردند. آقای احمدزاده در دوره خود به دنبال شایسته سالاری بود.
وی گفت: مهمترین وظیفه خاص شما، تصمیم گیری درباره بکارگیری نیروها است که در این شهر کار سختی است چون شایسته سالاری حذف شده است. احیای آن کار سختی است ولی ناممکن نیست.
آقایی بیان کرد: چون اکثریت عشایر ترک هستند انتظار داریم مسئول اداره عشایر ترک باشد، آقای نره ای حواله هایی را به عنوان چادر عشایر از تهران گرفتند و به استان آوردند، ولی جویا شدم که زمان توزیع، یک دونه چادر به قشقایی ها داده نشده است.
عربی گفت: هر چه داد زدیم، هر روز ما را به عقب تر بردند، بحث هلیگان فقط به ضرر عشایر بوده است، هیچ دستاوردی نداشته است، عشایر برای اسلام خون داده و شهید داده، عشایر را آزرده خاطر نکنید، عشایر هم تحملی دارد.

رمضان عباسیاظهار کرد: اولین شهدای انقلاب و اولین شهدای جنگ نیز از قشقایی بوده است، نگرانی ما این است که هیچ گاه اجازه ندادند که برای شهدای این قوم یک یادمان بگذاریم، یک مجسمه بگذاریم، یک عکس بگذاریم، 22 سال است که در شورای شهر بوده ام، هر زمان خواستیم نام یکی از قشقایی را روی یک خیابان بگذاریم اجازه ندادند. اسم یکی از خیابان ها را آیت الله جهانگیرخان قشقایی خواستیم بگذاریم نگذاشتند، یک یادمان نگذاشتند برگزار کنیم، از حرف های کلیشه ای خسته شدم.
وی گفت: جنگ ما در جمهوری اسلامی جنگ قدرت شده، اصولگرا و اصلاح طلب؛ رئیسی، روحانی؛ حسینی، تاجگردون. ما از همه رئیس جمهور ها حمایت کردیم ولی استانداران و فرمانداران در کار خود قصور کردند، ما برای نظام زحمت کشیدیم. اگر روزی هم قرار باشد اتفاقی برای نظام بیفتد، ما جلودار هستیم و دفاع می کنیم، ولی حکومت هم وظیفه دارد رعیت خود را حمایت کند.
من و آقای احمدزاده و آقای خواجه زاده دوست و رفیق هستیم، اگر در استان و شهرستان اتفاقی افتاد و مشکلی پیش آمد مشکل از طرف استاندار و فرماندار است.
اصولگرایان شهرستان گچساران فکر می کنند از دماغ فیلم افتاده اند، قدرت را گرفته اند می گویند خودمان حاکم شدیم، در حالی که اینطور نیست، بنده دو دوره از آقای حسینی حمایت کردم، اما با ایشان هیچ تماسی نگرفتم، ایشان باید پیگیری می کردند ببینند کسانی که از او حمایت کردند الان چه کار می کنند!؟
عباسی اظهار کرد: آقای دیهیم کاری کن که اسمت ماندگار باشد. افرادی در فرمانداری آمدند و هنوز اسمشان در بین مردم می چرخد چون برای مردم احترام قائل شدند.
وی گفت: جمهوری اسلامی به توپ، تفنگ و تانک و موشک نیاز دارد ولی هیچ چیزی مثل انسان ها نیروهای واقعی یک حکومت و سرمایه واقعی یک حکومت نیستند. آقای رئیسی در تهران هستند، ولی در اینجا مسئولان به عنوان نماینده ایشان باید زحمت بکشند. 
وی گفت: داماد بنده را در پتروشیمی در آوردند، چرا؟ داماد آقای عباسی چه گناهی کرده است؟
عباسی گفت: اگر ما را صدا کردید، در خدمتتان هستیم، ولی اگر صدا نکردید، ما هم عادت به سروصدا کردن نداریم.
وی گفت: چه دلیلی دارد که انقدر روی قومیت تأکید می کنند، هیچ جایی مثل این شهرستان نیست، تنها شهرستانی که می خواهد افراد مختلف حضور نداشته باشند گچساران است، در حالی که اگر این مردم نباشند شهر متروکه می شود، سرمایه این شهر پایین می آید.
یکی از معتمدان قشقایی گفت: اقای آقایی هیچ ایرادی نداشت، مورد تایید شورا و مردم است، چه کسی معطل می کند؟ مشخص نیست. متاسفانه اسلامی که اجرا می شود اسلام ناب محمدی نیست، اسلام منطقه ای است.
وی افزود: هلیگان مسئله ما است، مرزبندی جغرافیایی شامل حال عشایر نمی شود، ولی عشایر ما برایشان مشکلاتی پیش آمده است.
نره ای از عشایر هلیگان نیز گفت:: هلیگان از نظر قانونی نادیده گرفته می شود، هر کسی می تواند به این مسائل ورود کند،
مزاحمت ایجاد می کنند، مصوبه بهبهان این بوده که عشایر هر کجایی که بوده اند استقرار داشته باشند، تا زمانی که وزارت کشور صدور رای کند.
وی گفت: عشایر هلیگان در بدترین وضعیت هستند، اجازه نمی دهند در مراتع بروند، عشایر را ضرب و شتم می کنند، انقلاب کردیم برای اینکه امنیت داشته باشیم، چرا عشایر اینطور اذیت می شوند؟
نره ای اظهار کرد: خشکسالی یک طرف، ناامنی هم در طرف دیگر برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

روح اله
Iran, Islamic Republic of
ان شالله همه قومیت های در گچساران با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند لر بودن و یا قشقایی بودن دلیلی بر تبعیض نباشه.
اسم گچساران از سازه گچساران در زمین شناسی گرفته شد فک کنم.
امید
Iran, Islamic Republic of
زنده باد ایل بزرگ قشقایی
انشالله جناب اقایی شهردار
اتحاد بین ایل
عشایر هم بع حق خود
در عیرع این صورت با قانون شکن ها وسنگ انداز ها جوره دیگری برخورد میشود .
زنده باد قشقایی شهرم گچ کوراوغلو
ترک قشقایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام .جناب آقای مهندس عباسی این دوره و دوره قبل با آقای دکتر تاجگردون بودن حالا که دیگه دور تو دست آقایانی همچون عباسی نیست با جو سازی دارن بحث ترک ها رو پر رنگ میکنن که امتیاز از نماینده فعلی بگیرن.جناب عباسی شما در دوره شهرداری و چند دوره شورای شهر میشه بفرمایید کار کدوم ترک قشقایی رو انجام دادید؟ .متاسفانه جناب آقای فرماندار باید با اطلاع رسانی از نماینده تمام اقوام ترک دعوت کنن تا ما پاسخ امثال آقایان عباسی و .....را بدهیم .با سپاس .با تشکر از مدیریت کبنا خواهشمندم این کامنت بدون سانسور منعکس شود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آخی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کبنا کامنت ها رو منعکس نمیکنه
Romania
دوکس جز بدبختی هیچ دست آوردی هیچ منفعتی برای قشقایی نداشته ۱.اکبر بمانی ۲ ایاز آقای / اینها را نباید در جلسات خودتان راه بدین
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی پشت به هم زبان خود میکنید و اطراف تاجگردون حلقه میزنید دیگه همینه .
Iran, Islamic Republic of
مینا تا این تاجگردون میاد تو کامنت ها حذف می‌کنی نمی‌دونم چرا .ولی مردم این استان باید مبنا رو تحریم کنن و برن سراغ رسانه واقعی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
شما معتمد قشقایی نیستید، شما از آنها سوء استفاده نموديد برای منافع شخصی‌تان...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقایی اگر مشکل نداشت برای شهرداری تایید میشد و ربطئ به قومیت نداره، خیلی از چیزها را نمیشه گفت. جو سازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
درود بر قشقایی
چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

چرا سیاسیون ایرانی به تأسیس «خیریه» علاقه دارند؟ + اسامی

شاید همین یک جمله که گفتند «تشنگان خدمت بروند خیریه بزنند» سبب شد تا مسئولین و چهره‌های ...
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
1