تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۲۸۰۴
در نشست مشترک مقامات قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نبود زیرساخت‌ها و جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد / زمانی کمیسیون ماده 5 محل فساد و رانت بود / زیربنای شهری در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است / برای صدور پروانه ساخت «جگر» این عده را خون می‌کنند

۲
۰
نبود زیرساخت‌ها و جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد / زمانی کمیسیون ماده 5 محل فساد و رانت بود / زیربنای شهری در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است / برای صدور پروانه ساخت «جگر» این عده را خون می‌کنند
کبنا ؛نشست مشترک مقامات قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌های این استان با موضوع آسیب شناسی جرائم خشن و استفاده از سلاح در سالن جلسات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 5 دی ماه 1400) نشست مشترک مقامات قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌های این استان با حضور سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج، سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرائم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و نادریان معاون دادستان یاسوج در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف استان مطرح کردند.
سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرائم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای صحبت‌هایش دستگاه قضا را از مظلوم‌ترین دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: از این حیث مظلوم‌ترین دستگاه هستیم که برخی مواقع نمی‌تواند از خود دفاع کند و مجبور است به منظور حفظ آبرو و کرامت مردم از گفتن برخی مسائل در پرونده‌ها پرهیز کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از دست و قوت ما خارج است، افزود: برخی مواقع از قوت دستگاه‌های اجرایی هم خارج است.
حسنی در ادامه گفت: کمبود اعتبار و امکانات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز منجر به برخی از مشکلات و مصیبت‌ها در جاده‌ها و فضای شهری می‌شود. در فلان شهرک یاسوج زیرساخت‌های شهری از جمله پارکینگ وجود ندارد.
حسنی در ادامه گفت: در فلان شهرداری 900 نیرو وجود دارد که 5 نیرو درست و درمانی در بین آنها نیست و نتیجه آن می‌شود که شهرسازی و مبلمان شهری مشکلاتش باقی بماند.
وی تاکید کرد: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از زیرساخت‌های لازم و تفریحی برای جوانان بی بهره است. یاسوج پیست اتومبیل رانی ندارد و جوان مجبور است که شب ساعت 12 شب در بلوار بویراحمد سرعت برود و تفریح کند. در دو طرح ارتقاء امنیت اجتماعی 700 خودرو را جریمه کردیم. وقتی امکانات و تجهیزات نباشد، صدای همه بلند می‌شود و از طرفی دادگستری هم بودجه فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها را که ندارد.
معاون پیشگیری از جرائم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید طرح تفصیلی شهری یاسوج مطالبه گری شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضا شبانه روز پای کار هست و در دادسرای ما، قضات چهار شیفت کار می‌کنند که این خود نیرو و توان را از قاضی می‌گیرد، افزود: زمانی کمیسیون ماده 5 منشأ فساد و رانت شده بود. جلوی آنها گرفته شد و الان ما داریم تاوان می‌دهیم.
 حسنی به پیش قدمی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در جلوگیری از خیلی ناامنی‌ها اشاره کرد و گفت: در جاهایی که می‌خواست ناامنی و نزاع رخ دهد، خیلی سریع ورود کرده و جلوی یک بحران گرفته شده است.
وی در خصوص مشاوره به رسانه‌ها و آموزش به جامعه مطالبی را بیان کرد و گفت: به طور شبانه روز به رسانه‌های مختلف مشاوره داده‌ایم.
معاون پیشگیری از جرائم استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از مردم و رسانه‌ها خواست که جرائم را پیشگیرانه به دستگاه قضا ارائه دهند قبل از اینکه جرمی اتفاق بیفتد.
به گزارش کبنا، متن کامل صحبت‌های سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از جرائم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است.
سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تمسک به مکتب شهید سلیمانی را موجب پیروزی و ظفرمندی انقلاب اسلامی دانست و در ادامه گفت: یکی از مظلوم‌ترین دستگاهها و نهادهای حقوقی دستگاه قضایی است، از حیث اینکه در بسیاری از موارد حتی از خودش هم نمی‌تواند دفاع کند.
حسنی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر بالا رفتن میزان هر جرم که دستگاه قضایی و انتظامی تلاش خود را دارند و کوتاهی ندارند اما می‌توانند بهتر باشند راه‌های درگیری در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرده جرائم خشن با قمه و اسلحه و شمشیر انجام می‌شود. اظهار داشت: این استان کمتر از ۵۰ سال شهر شده است، ۴۰ سال قبل دادگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نبود و ریش سفیدان و طلبه‌ها بودند و یا به شیراز می‌رفتند، یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آمار پرونده‌ها خدمات نظام است.
 حسنی افزود: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد مثل شهرستان دلیجان است روی سه راهی قرار گرفته است، جرائم در این مسیر رخ می‌دهد مسیر ترانزیت سلاح و مواد و مخدر است و بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های اجتماعی از دست و قوت ما خارج است.
وی گفت: نقدهایی از دستگاه‌ها و ادارات قوه مجریه دارم که به موقع خواهم گفت.



وی در خصوص مسیرهای شوتی گفت: راهداری ما نیوجرسی برای تأمین مسیر دو بانده نداشت، برای تأمین آن می‌گویند بودجه ندارند این بخشی از کار است، تبلیغات سرزمین چهارفصل کردیم در بوق و کرنا کردیم مسافر وارد شهرستان ما می‌شود اما از او سرقت می‌شود، امنیت وجود دارد اما احساس ناامنی را ایجاد می‌کنیم.
 معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیربنای شهرسازی ما نداریم، شهرک جهاد خیابان‌ها چند متری است؟ امکان پارک ندارد! دستگاه قضا میراث دار اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده است.
حسنی گفت: شبانه مجتمع سردار شهید سلیمانی را ببینید که تا ساعت‌های پس از نیمه شب و سحرگاه همکاران ما مشغول کارند، بنابراین قاضی که شبانه روز کار می‌کند چه فرصتی برای شنیدن اظهارات طرفین را دارد
وی در خصوص کمبود فضاهای تفریحی در یاسوج گفت: جوانان ما در شهر جایی برای نفس کشیدن ندارند. در یاسوج پیست موتورسواری  و پیست اتومبیل‌رانی نداریم جوان ما آخر شب مجبور است که در بلوار بویراحمد و سایر خیابان‌های شهر، مانور دهد.
وی در خصوص توزیع ناعادلانه خدمات در شهر یاسوج گفت: بزرگ‌ترین منتقد این وضعیت، دادستان و معاون پیشگیری هست چه کسانی پشت قضیه عدم تمدید و بازبینی طرح تفضیلی شهر یاسوج بودند و همان را اجرا نکردند. چرا در نقطه برخوردار شهر انبوه سازی کرده‌اند و آن هم در ساختمان 7 و 8 طبقه‌ای یک واحد را 2 میلیارد تومان می‌فروشند. ولی در نقطه پایین شهر، مردم را برای پروانه ساخت «جگرشان» را خون می‌کنند.
حسنی با اشاره به برگزاری 30 کارگاه آموزشی توسط دستگاه قضا و ضرورت هم افزایی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طرح جامع و تفصیلی باید به شدت پیگیری شود، در جنوب شهر قرار بود اقداماتی انجام شود و در بلوار آیت الله ملک حسینی کوچه‌ها شش متری شود که جلوی این موضوع را گرفتیم.
 حسنی افزود: کمیسیون ماده 5 شهرداری در یک زمانی منشأ فساد و رانت شده بود و دستگاه قضایی جلوی این کار را گرفت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح تفضیلی شهر یادآور شد: دادگستری مکاتبه‌ای برای طرح تفصیلی شهر انجام داد که با اختصاص 2 میلیارد تومان سیما و منظر شهر تغییر می‌کرد، اما اقدامی صورت نگرفت.
حسنی افزود: برای طرح جامع تفصیلی، 400 میلیون تصویب کرده‌اند و اما در شورای شهرسازی ایران هنوز تصویب نشده است و چنانچه تصویب شود، اگر بخواهیم هم اجرا کنیم از طرح عقبیم و باید برنامه‌های بعدی را طراحی کنند و در مناطقی که باید اجرا شود ساختمان‌ها ساخته شده‌اند.
وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی بودجه فرهنگی ندارد از باب نظارتی در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی باید حضور داشته باشیم که مقدار کمی بودجه داریم هم باید استانداری پرداخت کند.
وی گفت: اگر هیچ کاری نکرده باشیم ارتباط شبانه روزی با تمام رسانه‌ها داریم.
 معاون قضایی دادگستری استان در ادامه به وظیفه قوه قضائیه در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و هرجایی که لازم شد اقدام کرده‌ایم و برنامه مشاور شما در سیما آموزشی نکات ریز حقوقی که از همه نقاط کشور با این برنامه تماس می‌گیرند.



وی افزود: در روزهای گذشته قرار بود درگیری مسلحانه در یکی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق بیفتد اما سریع پیشگیری کردیم، خیلی از اتفاقات به این شکل بودند که مردم قبل از وقوع به ما اطلاع رسانی کردند و پیشگیری کردیم، پیشگیری از وقوع جرم در درگیری‌ها وجود دارد 3 روز پیش یک درگیری در گردنه‌ی کولی کش در حال اتفاق افتادن بود که ورود و پیشگیری کردیم.
حسنی با اظهار اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم اگر نشست با معتمدین را دستگاه قضایی برگزار کند از همه‌ی نیروهای علمی، فرهنگی و صاحب نفوذ بین مردم استفاده می‌شود، افزود: در لیستی از نخبگانی که ظرفیت و شخصیت اجتماعی دارند از هر طایفه یک نفر را که نفوذ کلام و آبرو دارد، مأمور حل و فصل دعاوی قرار می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کمایی جدید سایت ضعیف شده
دیگ نظرات مردم منتشر نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
اول جالبه كه هنوز خبر نداره كميسيون ماده ٥ در شهرداري نيست
به رياست استاندار يا معاون عمراني و شهرداري عضو جلسه هست به دبيري راه و شهرسازي
اما مهمتر قوه قضاييه از كي تا حالا در امور اجرايي دخالت ميكنه و پيشنهاد بودجه ميده براي طرح!!!!
بنظرم صحبت خود شما قابل تامل هست برادر
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1