تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۴۲۶۴۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد؛

رتبه هجدهم استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های کشور / 13 استان رتبه پایین تری دارند / استان ما «نفت خیز» و «توسعه نیافته» است

۱
۰
رتبه هجدهم استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های کشور / 13 استان رتبه پایین تری دارند / استان ما «نفت خیز» و «توسعه نیافته» است
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه «در دولت قبلی تصمیم گرفته شده که طرح هایی که به هر دلیلی در لایحه و قانون بودجه آمده و ماده 23 ندارند، حذف شوند»، گفت: مدیران تلاش کنند و اول ماده 23 اخذ شود و بعد برای عملیات اجرایی تصمیم گیری شود.
به گزارش کبنا، امروز (سه شنبه 30 آذرماه 1400) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار استان برگزار شد که در این نشست علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تشریح لایحه بودجه استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: رتبه ما در سال گذشته نوزدهم بوده و در حال حاضر رتبه هجدهم را داریم، 13 استان رتبه پایین تری از ما دارد.
شهابی نسب اظهار کرد: بودجه استان در بودجه توازن، نفت، ملی افزایش یافته است.
وی گفت: مازاد مالیات استانی، مشارکت بخش خصوصی به اعتبارات صندوق استانی اضافه می شود و در استان تصمیم گرفته می شود که با این اعتبار چه پروژه هایی انجام گیرد.
شهابی نسب اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی ما بیش از 1000 میلیارد تومان است که باید وصول شود، نزدیک به 200 میلیارد تومان اعتبار اموال مازاد استان است که باید فروش برود.
وی ادامه داد: افزایش اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به تفکیک اعتبارات استانی، نفت، گاز، طرح های ملی استانی شده و اعتبارات متوازن به طور متوسط ۲۹ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ رشد دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد از ۲۷۰ میلیارد تومان به ۴۳۹ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۶۳ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.

شهابی نسب تاکید کرد: اعتبارات نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد از ۱۹۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۳۲ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.
وی عنوان کرد: اعتبارات طرح های ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد از ۳۱۰ میلیارد تومان به ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش داشته که رشد آن معادل ۶۵ درصد نسبت به اعتبارات ۱۴۰۰ است.
شهابی نسب عنوان کرد: اعتبارات متوازن به میزان ۷۱۶ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که در سال گذشته نیز همین میزان بوده است.
وی تصریح کرد: اعتبارات بودجه ای سال ۱۴۰۰ در مجموع یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان بوده و سرجمع اعتبارات لایحه ۱۴۰۱ نیز یک هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان است.
طرح های ملی به دلیل اینکه ماده 23 نداشتند، حذف شدند، یا تماما حذف شدند یا اصلاح شده اند، مدیرانی که در تهران حضور می یابند خواهشمندم طرح های ملی را پیگیری کنند.
شهابی نسب اظهار کرد: در دولت قبلی تصمیم گرفته شده که طرح هایی که به هر دلیلی در لایحه و قانون بودجه آمده و ماده 23 ندارند، برداشته شود، اول ماده 23 اخذ شود و بعد عملیات اجرایی انجام بگیرد.
وی افزود: از جمله این طرح ها، طرح پل بریم، باشت- چرام-دیشموک-باغ ملک، در سال 1400 اعتبار داشته، ولی ماده 23 نداشت، ولی مسئولان از جمله معاون عمرانی و مدیرکل راه تلاش کردند، نامه این طرح به کمیسیون 23 رفته است و منتظر نتیجه هستیم.
وی بیان کرد: طرح فاضلاب لنده و باشت به طرح فاضلاب دهدشت و دوگنبدان،  اضافه شده بود، دولت قبل اجازه تخصیص نداد، در این دولت گفته شده است وقتی تخصیص داده نشود، دلیلی ندارد اسم این پروژه بماند، بنابراین حذف شد. با این حال، مدیرعامل آب و فاضلاب پیگیری کرده نامه طرح فاضلاب لنده و باشت نیز به کمیسیون 23 رفته است.

وی گفت: عدد اعتباری سد آبریز مربوط به مطالعات زیست محیطی بوده است، این طرح هنوز در مرحله مطالعات است، در حال پیگیری است که مجوز طرح گرفته شود و این طرح نیز اضافه شود.
وی بیان کرد: طرح بلادشاپور کهگیلویه دو سال است که اعتبار 10 میلیاردی دارد ولی به دلیل اینکه مجوز نداشته، تخصیص داده نشده است، هم این طرح و هم دهکده گردشگری چمشیر پیگیری شود و مجوز انها گرفته شود تا اعتبارات تخصیص پیدا کند.
وی گفت: پروژه امامزاده جعفر، روستای نیمدور، آرو، یا مطالعات آن مجوز نداشته یا اینکه تخصیص بودجه نداشته، مدیرعامل آب منطقه ای پیگیری کنند که نامه تخصیص اعتبارات آن به کمیسیون ماده 23 وارد شود.
شهابی نسب گفت: انتقال آب به اراضی حومه غربی دهدشت، و حوزه غربی، هر دو یکی است.
معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: حساسیت های خاصی در خصوص مطالعات محیط زیستی و حقآبه آب سد آبریز وجود دارد که باید بررسی های لازمه صورت بگیرد، هر چند که این حق مردم کهگیلویه است که سد آبریز به مرحله اجرایی رسانده شود.
کیومرث حاجی زاده گفت: مشکل اصلی پروژه امام زاده جعفر و دشت باشت، این بوده که تخصیص حقآبه نداشتند، با پیگیری هایی که صورت گرفته شود قول داده شده که این موضوع لحاظ شود.
حاجی زاده اظهار کرد: بقیه پروژه ها نیز پیگیری شده و به کمیسیون ماده 23 سازمان مدیریت بودجه وارد شده اند و همکاری خوبی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: سد سقاوه نهایی شده و امسال برای این طرح اعتبار درنظر گرفته شده است.
حاجی زاده اظهار کرد: اخذ بودجه برای پروژه روال خود را دارد، وقتی پروژه قانونمدار باشد و روال خود را طی کند، دارای کد بودجه ای می شود و همه از آن حمایت می کنند و نهادهای نظارتی نیز وارد جریان آن نمی شوند.
وی گفت: فکر نمی کنم امسال پروژه ای حذف شده باشد، مدیران هم پیگیر خواهند بود که چنین اتفاقی نیفتد.
وی بیان کرد: در سال 1400 رشد خوبی را در بودجه داشتیم، امروز افزایش بودجه ای، به دلیل اینکه سال گذشته بودجه خوبی داشتیم، بر اساس آن، امسال نیز بودجه افزایش پیدا کرد.
حاجی زاده افزود: مسئله ما فعلا این است که تخصیص 649 میلیارد تومان اوراق خزانه را تا اتمام 6 ماهه نخست جذب کنند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

جالبتر از همه معاون عمرانی استاندار است.
باور کنید دو شاخ کلو هم نمیتونه از هم باز کنه
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1