تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۴۲۶۰۶
در مرحله دوم مایه کوبی رایگان در استان؛

بیش از 800 هزار رأس دام علیه بیماری «تب برفکی» در کهگیلویه وبویراحمد واکسینه می شود

۰
بیش از 800 هزار رأس دام علیه بیماری «تب برفکی» در کهگیلویه وبویراحمد واکسینه می شود
کبنا ؛مرحله دوم مایه کوبی بر علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین روستایی از ۲۰ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در سطح دامداریهای روستایی استان بصورت رایگان آغاز شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (29 آذرماه 1400) امید جمشیدی، معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با تایید این خبر گفت: با توجه به اهمیت بهداشتی و اقتصادی بیماری تب برفکی و لزوم اجرای برنامه های پیشگیری و قرنطینه ای بیماری، بدینوسیله به اطلاع دامداران روستایی استان  می رساند، فاز پاییزه واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام های سبک و سنگین با محوریت جمعیت دامی روستایی از بیستم آذر ماه سالجاری به مدت 60 روز آغاز شده است.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح درصورت همکاری دامداران پیش بینی می شود قریب به 800 هزار راس دام سبک و 15 هزار راس دام سنگین در مدت دو ماه  با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در قالب قرارداد خرید خدمت و با  نظارت اکیپ های نظارتی بخش دولتی ایمن سازی شوند.
جمشیدی گفت: از زمان اجرای این طرح تا کنون تعداد 621 هزار و 579 راس دام سبک و بیش از دو هزار و 200 راس دام سنگین در مناطق روستایی استان بر علیه این بیماری واکسینه شده است.
معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1