تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۴۲۵۹۹
در جلسه بیماری های خاص استان؛

2 استان در کل کشور دستگاه رادیوتراپی ندارد؛ از جمله کهگیلویه و بویراحمد / سه هزار مشکل ناباروری در استان وجود دارد

۰
2 استان در کل کشور «دستگاه رادیوتراپی» ندارد؛ از جمله کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه بیماری های خاص استان بر تشکیل انجمن های بیماری های خاص و فعال شدن ارتباط این انجمن ها با ادارات و و مؤسسات غیردولتی در ارائه خدمت بهتر و بیشتر به این بیماران تاکید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (29 آذرماه 1400) سید جواد هاشمی به ارائه خدمات بهتر تامین دارو و درمان، پوشش بیمه ای، آموزش های فنی و حرفه ای برای افرادی که جوان و توانایی کار را دارند و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بیماران خاص استان تاکید کرد.
هاشمی با تقدیر و تشکر از بانیان و متولیان ارائه دهنده خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در استان به نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات به بخش هموفیلی، تالاسمی، MS، پیوند اعضاء، شیمی درمانی، دیالیز، اوتیسم ،SMA و تعامل با سازمان های برون بخشی جهت تسهیل در ارائه خدمات و امور بیماران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه، فعالیت های کانون و انجمن های بیماران خاص با بهره برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب و خیرین در عرصه های مختلف حوزه سلامت توسعه یابد، افزود: صدا و سیما و اصحاب رسانه نقش خود را ایفا کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، فعالتر شدن جامعه خیرین سلامت استان را ضروری دانست و گفت: تنوع خدمات ضروری و لازم به بیماران خاص و صعب العلاج بیشتر شود.
هاشمی به پیگیری جهت استقرار مرکز رادیو تراپی در استان تاکید کرد و افزود: یکی از ۲ استان غیربرخوردار از این مرکز در کشور هستیم و نیاز به پیگیری برای استقرار این مرکز در استان هستیم.
وی تاکید کرد: باید پیگیر احداث مرکزی ویژه برای تجمیع بیماران خاص و ارائه خدمات به آنها باشیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به وجود بیش از سه هزار مشکل ناباروری در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص دولت تمهیدات، حمایت ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است که نیاز به پیگیری سهمیه استان در مرکز کشور می باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم گفت: سرجمع یکهزار و ۸۳۶ بیمار خاص در استان داریم که از این تعداد ۲۵۵ نفر تالاسمی ۲۵۳ کلیویی، ۳۸۹ نفر MS،۶۲۰ پیوندی و تعدادی هموفیلی، پروانه ای، سرطانی و دیگر بیمارن خاص هستند.
حجت الاسلام میرمحمدی افزود: در دهه های ۷۰ و ۸۰ برخی از بیماران خاص از جمله تالاسمی در استان بالا بود که به برنامه های پیشگیرانه و درمان کاهش محسوسی داشته ایم.
وی اظهار داشت: با اقدامات به موقع و پیشگیرانه، مشاوره ای و درمانی می توان بسیاری از بیماری ها را کاهش داد.
میرمحمدی تاکید کرد: انجمن بیماری های خاص، سازمان های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل همکاری زیادی داشته اند و لازم است این نهادها در این رابطه فعالیت بیشتری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1