تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۴۲۵۷۲
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1038 نفر رسید

۰
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1038 نفر رسید
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 1038 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (28 آذرماه 1400) دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 109 بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 40 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 4 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وي ادامه داد: از 251 نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه های دهدشت و یاسوج 20 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در بویراحمد، کهگیلویه و چرام بود.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 84517 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
یزدان پناه تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، اگر همراهی مردم در رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي نباشد آسيب هاي جبران ناپذیری بر سلامت جامعه وارد خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واكسيناسيون خود و خانواده را جدی گرفته تا بتوانیم به کنترل نسبی بیماری دست یابیم.
وی در پایان گفت: لازم است به اطلاع مردم رسانده شود بيشترين موارد مرگ و مير مربوط به افراد بالاتر از  ٦٥ سال كه  واكسن نزده يا كسانيكه واكسن هاي نوبت سوم و يا يادآور خود را تزريق نكرده اند مي باشد. لذا خواهشمند است چنانچه ٣ ماه از تزريق نوبت دوم واكسن هاي سينوفارم و بركت گذشته است جهت دريافت دوز سوم به مراكز واكسيناسيون مراجعه نماييد و اگر ٦ ماه از نوبت دوم گذشته است حتما  واكسن يادآور را تزريق نمايند. چنانچه ٦ ماه از تزريق نوبت دوم واكسن هاي آسترازنيكا و اسپوتنيك گذشته است حتما براي دريافت واكسن يادآور خود به مراكز تزريق واكسن در استان مراجعه نماييد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1