تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۴۲۳۸۴

ماجرای حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه‌ قضائیه

۱
ماجرای حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه‌ قضائیه
کبنا ؛ادعای دریافت حقوق 184 میلیون تومانی در قوه قضائیه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.
به گزارش کبنا به نقل از جهان نيوز، برزویی، مدیرکل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه در برنامه "صبح بخیر ایران" درباره ادعای مطرح شده درباره دریافتی کارکنان قوه قضائیه از سوی سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: ادعای دریافت حقوق 184 میلیون تومانی در قوه قضائیه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.
وی با بیان اینکه زمانی که مبنای محاسبات اشتباه باشد قطعاً خروجی و نتیجه نیز اشتباه خواهد بود، عنوان کرد: حقوق و مزایا هر چیزی است که در حکم کارگزینی وجود دارد و مطابق فیش پرداخت می‌شود و از طریق خزانه هر ماه استمرار دارد.
برزویی گفت: درآمدهای اتفاقی و معوقات، جزو حقوق و مزایا محسوب نمی‌شود. مشکل اینجاست که در سازمان اداری و استخدامی برای طرح این عدد به هیچ چیز استناد نشده ‌است. مبلغی که در اینجا اشاره شده، پرداختی مزایای معوق مانده مربوط به یک سال گذشته یکی از پرسنل است؛ به‌عبارت دیگر پرداختی 13 ماه یک پرسنل که به‌لحاظ مشکلات گوناگون به‌صورت یک‌جا پرداخت شده است؛ اما سازمان اداری و استخدامی آن را به‌عنوان میانگین پرداختی عنوان کرده‌ است.
مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه تصریح کرد: در یکی دیگر از فیش‌های حقوقی که مربوط به یک قاضی است، پرداختی آن در یک ماه 110 میلیون تومان بود که 95 میلیون تومان آن سایر معوقات بوده ‌است.
وی اظهار کرد: شاید باورپذیر نباشد که حقوق 50 درصد از پرسنل و شاغلین زیر 7 میلیون تومان است و 36 درصد از همکاران بین 7 تا 9 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.
برزویی با بیان اینکه 912 نفر از قضات عالی‌رتبه حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، مدیر عالیرتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و حقوق دریافتی این همکار ما 14 میلیون تومان است که پزشک است و 8 ماه هم حقوق معوقه دارد!
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1