تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۴۲۰۶۹
در نشست قشقایی‌های گچساران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توضیحات جدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره گزینه شهرداری دوگنبدان / منتظر نظر وزارت کشور هستم / شوخی احمدزاده با فولادی‌وندا

۷
۲
توضیحات جدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره گزینه شهرداری دوگنبدان / منتظر نظر وزارت کشور هستم / شوخی احمدزاده با فولادی‌وندا
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با قشقایی‌های گچساران در باره شهردار شدن محمد آقایی توضیح داد و گفت: دو گیر در وزارت کشور وجود دارد که اگر رفع شد، یقیناً شهردار می‌شود، بنده به عنوان استاندار باید تابع قانون باشم.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 15 آذرماه 1400) نشست قشقایی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد (شهرستان گچساران) با سید علی احمدزاده استاندار این استان در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد. احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، قشقایی‌ها را پیکره اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار داشت: نگاه قومی و قبیله‌ای به قشقایی‌ها ظلم و اوج بی‌احترامی است. نمی‌شود، استان کهگیلویه و بویراحمد را بدون قشقایی‌ها دید و این حرف درست نیست.
وی گفت: ترک‌ها را بنیان اصلی انقلاب و استان و شهرستان گچساران می‌دانم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: حتماً نیروهای قشقایی را در مدیریت‌ها خواهیم دید.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از قشقایی‌ها حاضر در این جلسه خواست چند نفر نیرو را به بنده معرفی کنید تا از بین آنها یک نفر را به عنوان مدیر و مشاور خودم انتخاب کنم. [صلوات]
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات هلیگان گریزی زد و گفت: تدابیری را برای مشکلات آب آشامیدنی و علوفه و مسائل مرزی مناطق عشایری اندیشیده شده است.
احمدزاده به انتصاب نیروهای قشقایی‌ها در ادارات گریزی زد و گفت: ما از آقای فولادی‌وندا خواستیم که شهردار دوگنبدان شود، اما نپذیرفت. [ استاندار به شوخی گفت؛ حقوق شرکت نفت بیشتر از شهرداری دوگنبدان بود. [خنده حضار]]
وی در ادامه به انتصاب آقایی به عنوان شهردار دوگنبدان اشاره کرد و گفت: دو گره در فرایند قانونی آقای «محمد آقایی» به عنوان شهردار دوگنبدان به وجود آمد که اگر این استعلامات انجام بگیرد و وزارت کشور آقای «آقایی» را تایید کرد، خوب شهردار می‌شود. هیج نظر منفی در باره آقایی وجود ندارد. منتظر نظر وزارت کشور و تایید صلاحیت وی از سوی این وزارتخانه هستیم.
وی گفت: خدای نکرده به هیچ وجه این حرف درست نیست که ما می‌خواهیم شهردار ترک را برداریم و یک شهردار لر بگذاریم. من استاندار هستم، باید قانون را رعایت کنم. 
به گزارش کبنا، متن کامل صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
سید علی احمدزاده در نشست صمیمی با جمعی از قشقایی‌های گچساران با بیان اینکه خدا را شاکرم که در جمع مردم متدین و طوایف قشقایی که همواره در دفاع از انقلاب و میهن پیشگام بودند، هستم گفت: در دفاع از انقلاب و همچنین جنگ هشت ساله علیه ایران نقش ترک‌های جنوب ایران بی‌بدیل بود، بسیاری از فرمانده‌هان جنگ تحمیلی، حتی دانشمندان بزرگ در عرصه علم و پیشرفت تکنولوژی از عشایر قشقایی جنوب ایران بودند.
 وی با بیان اینکه شما عشایر ترک‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد هم مایه افتخار بوده و هستید و از بقیه ایل و طوایف جدا نیستید، گفت: شما اصل و بنیان هستید نگاه قومی و طایفه‌ای به ایل قشقایی اجحاف است.
 مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران گفت: در انتخاب مدیران شایسته‌سالاری مدنظر است، ترک و لر مدنظر نیست همه ایل‌های استان یکپارچه و از هم جدا نیستند همه با هم حرکت می‌کنیم و در غم و شادی همدیگر شریک هستیم.
 احمدزاده با تاکید بر اینکه میان ترک و لر فاصله‌ای نیست و نباید چنین تصوری باشد گفت: از نخبگان ترک‌زبان استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی در لیست است اینکه انتخاب شوند نظر وزراء است اما در شهرستان‌ها حتماً از افراد شایسته ترک زبان استفاده خواهیم کرد.
 وی در خصوص اشتغال جوانان قشقایی خصوصاً عشایر این منطقه با بیان اینکه عشایر مولد هستند، گفت: بخشی از سرمایه‌گذاری مربوط به حوزه عشایری است. جامعه عشایری از تسهیلات برای اشتغال استفاده کنند که اشتغال خانواده محور مورد تاکید ما است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صنایع دستی زیبای ایل قشقایی اشاره و عنوان کرد: تسهیلات کم بهره ۴ و ۶ درصدی برای ایجاد اشتغال در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.
 وی از پیشنهاد انتخاب مشاور ترک‌زبان استقبال کرد و یادآور شد: عشایر منطقه هلیگان در تقسیمات کشوری با استان‌های فارس و خوزستان مشکلاتی دارند، در تلاش برای رفع ریشه‌ای این مشکل هستیم قرار است با حضور استانداران فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای برگزار شود که فعلاً استاندار خوزستان کار را به تأخیر انداخته است.
 مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد از رفع مشکل آب عشایر قشقایی گفت: تانکرها، آبرسانی به عشایر را انجام خواهند داد و این مشکل حل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکل شهردار گچساران گفت: دو ایراد قانونی در انتصاب شهردار گچساران وجود داشته که وزارت کشور در حال رسیدگی است امیدوارم تا پایان این هفته یا هفته آینده نظر نهایی خود را ارائه کنند.
 احمدزاده با بیان اینکه برای بکارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران اولویت با نیروهای بومی است، گفت: برای احداث این پتروشیمی زحمت زیادی کشیده شد بنابراین بومی‌ها در اولویت اشتغال در این پتروشیمی باشند. البته اگر رشته‌ای در استان نبود می‌توانند نیرو از خارج استان جذب کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایجاد پالایشگاه نفت گچساران با خوراک تولید ۱۵۰ هزار بشکه در روز خبر داد و گفت: وزارت نفت قول ایجاد این پالایشگاه را داده و در حال رایزنی با چند سرمایه‌گذار بزرگ داخلی و خارجی هستیم.
 مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ایجاد پالایشگاه گچساران برای بیش از ۳ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود، ضمن اینکه سرمایه‌گذارانی از خارج کشور متقاضی ایجاد کارخانه تولید سرامیک و ورق فولاد در گچساران هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از بقیه شهرستان‌های استان غافل نیستیم گفت: کارخانه دوم سیمان مارگون با اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر ایجاد خواهد شد ضمن اینکه برای یاسوج، دهدشت و سایر شهرستان‌های استان برنامه‌هایی برای تحول و ایجاد اشتغال در دستور کار داریم.
 گفتنی است در این نشست صمیمی، انتخاب مدیران شایسته و کاردان، توجه به اشتغال و رفع معضل بیکاری، توجه به عشایر قشقایی و تأمین آب عشایر، تحقق شعار عدالت اجتماعی دولت سیزدهم و اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار به گچساران و حضور در میان عشایر از جمله خواسته‌ها و مطالبات قشقایی‌ها از استاندار بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی گچساران
Iran, Islamic Republic of
دو گیری که وجود دارد
یکی اول سید قدرت
دومی سید ناصر
یعنی هیچ گیری نیست .....
گیر سوم هم ترک بودن آقایی هست
Iran, Islamic Republic of

کلاه هم گذاشتی سرت!!!!!!
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار محترم
اولویت شما باید شایسته سالاری و نخبه پروری و استفاده از نیروهای متخصص و کاردان و خلاق برای خدمت به مردم باشد
چکار به ترک بودن و لر بودن و گرمسیری و سردسیری دارید
مگر عهد قاجار است که این طایفه و آن فامیل و این قوم باید حتمن در انتصابات در نظر گرفته شوند!!!؟؟؟؟؟
این حرفها از حضرتعالی خیلی خیلی بعید است
ملاک انسانها راستی و درستی و تعهد و تخصص آنهاست نه زبان و نژاد و طایفه و قومیت و منطقه
Iran, Islamic Republic of
واقعا!!!!! اوووووه راست هم می گین!!!!!!!مرسی بابت این همه صداقت!!!!!!،!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای آقای رئیس جمهور که در این استان مسئولین صادقی در رکابش نیست.
Iran, Islamic Republic of
. عمر مسولیت چند صباحی بیش نیست واقعا نشان دادی که تمام ارمانها را زیر پا گذاشتی و عمر سیاسی و کاری حضرتعالی آنقدر کوتاه است که ارزش نداشت اینقدر خودت را گم کنی نه دولتت دولت انقلابی است و نه حضرتعالی دل در گرو انقلاب داری و هرگز کردی از زحمات انقلاب و عرقی برای انقلاب بر جبینت ننشست و خودت هم خوب می دانی که چند مرده حلاجی انقلاب اسلامی انقلاب شعار گرای و انصافا پا روی همه چیزی گذاشتی و در انتصاباتت جز به سفارش توجهی نداشتید و شما پایان عمر سیاسی و کاری خود را با خاطره بد در ذهن مرد به پایان می رسانی و جز بدبینی و تنفر مردم از تو خاطره ای نخواهند داشت انتصابات شما هیچ در قد و قواره یک ادمی که به خدا و روز قیامت اعتقاد داشته باشد نمی گنجد
Iran, Islamic Republic of
خدایی قشقایی مردان بزرگی داشت و دارد قشقایی ریشه در خاک دارد قشقایی ریشه مثل درختان بلوط دارد....
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1