تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۴۱۹۵۷
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: باید قانون خدا اجرا شود

۲
۰
امام جمعه یاسوج: باید قانون خدا اجرا شود
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: دانشگاه‌ها بستری مناسب برای تربیت دانشجویان در مکتب انسانی و اسلامی است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز این هفته شهر، اظهار داشت: اگر انسان خوب تربیت نشود زبان او خوب کار نمی‌کند به همین خاطر امام معصوم می‌فرماید گوش انسان بام قلب و درب ورودی است که باید مراقب واردات صحیح باشیم چون قلب تحت تاثیر این واردات بوده و اگر مطالب درست شنیده نشود انسان منحرف خواهد شد.
وی گفت: باید از گوش و زبان و دست و دهان و همه اعضا و جوارح خود مراقبت کنیم و اگر چنین نشد در روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: حق گوش این است که صدای تلاوت قرآن و حرف‌های خوب بشنویم و به کار بندیم غیبت و تهمت و دروغ نشویم تا از راه راست منحرف نشویم.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: دانشجویان مهمترین سرمایه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و انسانی کشور هستند.
حسینی به فعالیت‌های دانشجویان در دوران‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه کردند و در این راه شهید دادند و همچنین در دوران ۸ ساله دفاع مقدس و دوران سازندگی حضوری فعال و پررنگ داشتند.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اینکه دانشگاه باید بستر آموزش تربیت انسانی باشد، اضافه کرد: به گفته امام راحل دانشگاه باید کارخانه انسان سازی باشد و باید این بستر در دانشگاه‌ها مهیا شود که دانشجویان در مکتب انسانی، اسلامی و مذهب تشیع آموزش ببینند و تربیت داده شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دانشجو سرمایه و عنصر محوری جامعه است دانشجو می‌تواند جامعه را از مشکلات نجات دهد و در همه ابعاد اثر گذار باشد امروز دانشجویان سرمایه این کشور بوده و انقلاب با جانفشانی و مبارزه دانشجویان به پیروزی رسیده در دوران پیروزی انقلاب هم دانشجویان در میدان حضور داشتند در سازندگی نیز نقش خوبی ایفا کردند و باید تلاش کنیم دانشگاه به فرموده امام راحل کارخانه انسان سازی باشد.
وی با بیان اینکه امروز نگاه مظلومان و همه ملت‌ها به ملت ایران است، ادامه داد: اگر ما در حوزه‌های مختلف ازجمله در بخش علمی و دانشگاهی پیشرفت کنیم می‌توانیم به پابرهنگان کمک کنیم چنانکه امروزه از مظلومان در کشورهای مختلف حمایت می‌کنیم.
 امام جمعه یاسوج با یادآوری روز ۱۲ آذر سالروز تصویب قانونی اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۷۷ اصل است که در این قانون وظایف قوا تعریف شده و یکی از افتخارات کشور ما این است که قانون اساسی بر اساس شریعت و مکتب اسلام بنا نهاده شده و جامع و کامل است.
امام جمعه یاسوج در ادامه افزود: این یک قانون جامع کامل و منطبق بر مکتب اهل بیت است وقتی خداوند خالق جهان است باید قانون نیز همان قانون خدا باشد این قانون بهترین قانون و برگرفته از قانون الهی است مسیرهای اجتماعی-اقتصادی عدالت اجتماعی رفاه و حقوق انسانها را نشان می‌دهد قانونی که دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان در آن گنجانده شده این قانون چیزی کم ندارد اما متاسفانه در اجرا می لنگیم.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه وقتی خدا حاکم است باید قانون خدا اجرا شود، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از قانون الهی و ارزش‌های اخلاقی معنوی و انسانی و اجتماعی است.
 خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به محتوای قانون اساسی اضافه کرد: عدالت اجتماعی یکی از مطالبات جمهوری اسلامی است و عدالت محوری عدالتخواهی دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان از جمله محتوای قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حسینی ادامه داد: اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بحث اجرا در کشور ایراد دارد و باید آن را درست اجرا کنیم.
 وی همچنین به ساخت یکی از درب‌های حرمین امامین عسکریین با مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: چهارچوب این درب روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه جاری از تیپ ۴۸ فتح تا میدان امام حسین به شکل خودروی و از آنجا محل سازمان تبلیغات به صورت پیاده همراه می‌شود و از مردم برای همراهی این حرکت معنوی و فرهنگی دعوت می‌شود. با تمهیدات انجام شده این درب باید در مدت یک سال ساخته شود و نیاز است همه هم‌استانی‌ها در این راه بزرگ قدم خیر بردارند و هر نذر و مساعدتی داشته باشند در این راه بگذارند تا ذخیره الهی برای آنها باشد.
حسینی با بیان اینکه برای ساخت این درب حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد افزود:  این درب قریب به چند میلیارد تومان هزینه دارد که بخشی از آن توسط خیرین پرداخت شده و بخشی دیگر نیز نیاز به نذورات مردمی دارد؛ همه باید کمک کنند تا این اتفاق به صورت شایسته ای رقم بخورد.
حسینی تاکید کرد: امروز همه دنیا از ظالمین گرفته تا مظلومین به این انقلاب نگاه می‌کنند امروز مظلومان جهان از ما توقع حمایت دارند و باید دانشجویان ما با رشد علمی کشور ایران اسلامی را در برابر تهاجم دشمنان مسلح کرده و به یاری مظلومان عالم بشتابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم استان
حاجی مردم نون ندارند
مندی
کبنا چرا نطرات را دستچین میکینی
مشکلات مردم سر به فلک کشیده
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1