تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۴۱۴۳۶
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

گرانی افسار گسیخته در بازار کهگیلویه و بویراحمد / نمایندگان مجلس در مسائل اجرایی دخالتی نداشته باشند

۳
۰
نمایندگان مجلس در مسائل اجرایی دخالتی نداشته باشند
کبنا ؛امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ( 28 آبان ماه 1400) شهر با ابراز نگرانی از افزایش افسار گسیخته و روز افزون قیمت‌ها در بازار استان گفت: مسولان استانی و حتی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از افزایش روز افزون و بی حساب و کتاب قیمت‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد چاره اندیشی کرده و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.
 به گزارش کبنا، حجت السلام و المسلمین سید نصیر حسینی با بیان اینکه مردم استان به دلیل افزایش قیمت‌ها در رنج و سختی به سر می‌برند، افزود: قیمت‌ها در بازار باید با حساب و کتاب و اصولی باشد خیلی‌ها با قانونی شکنی از وضعیت بازار سوء استفاده کرده و قیمت اجناس را افزایش می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه مردم دچار رنج و زحمت شده‌اند و باید حد و حساب مشخصی در زمینه قیمت‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: برخی از فروشندگان با بی انصافی و خدا نترسی گران فروشی می‌کنند.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از عوامل مدیریتی موضوع نظارت و بازرسی است که هم وظیفه دستگاه‌های نظارتی و هم از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و این قدرت بالایی برای کنترل بازار است.
 امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در موضوع کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار خوب عمل نکردند، ادامه داد: دولت هم باید مسیر را برای حرکت نمایندگان در این راه مهیا کند تا نمایندگان به طریق بهتری بتوانند در راه نظارت و ارزیابی قیمت‌ها عمل کنند.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: البته بازاریان استان در مجموع مردمان مؤمنی هستند که تنها عده‌ای معدود وجود دارند که با بی قانونی وضعیت بازار را مختل می‌کنند.
 حجت السلام و المسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان گفت: کشور ما از نظر استعدادهای فرهنگی از متوسط جهان هم بالاتر است و این شعار نیست و کشور ما به لحاظ تاریخی دارای پیشینه علمی بالایی است.

نمایندگان مجلس در مسیر نظارت حرکت کنند
حسینی همچنین با اشاره به اهمیت پیگیری‌های نمایندگان مجلس در گره گشایی از امور ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در مسیر نظارتی حرکت کرده و در مسائل اجرایی دخالتی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: آن‌ها باید وظایف خود را بشناسند و تنها در همان مسیر گام بردارند چرا که اگر در حوزه اجرایی وارد شوند قطعاً از نظارت باز خواهند ماند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: دولتمردان  هم باید زمینه‌ای را فراهم کند که نمایندگان تنها در مسیر نظارت قدم بردارند.



وی با بیان اینکه کشور ما دارای سرمایه‌های علمی همچون زکریای رازی است و این کشور قابلیت رشد و شکوفایی دارد افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشارهایی که به کشور ما وارد شد، اما توانستیم به مسائل علمی پیچیده و بالایی دست پیدا کنیم که در موضوع پیشرفت‌های نظامی خود را به خوبی نشان داد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید همنوا با دشمنان از توانمندی‌های کشورمان غافل شویم افزود: باید از سرمایه‌های علمی که داریم بخوبی استفاده کنیم تا به خود باوری برسیم و این در حالی است که عده ایی با تشویش افکار عمومی ناامیدی را به جامعه تزرق می‌کنند.
در مصرف انرژی صرفه جویی کنید
امام جمعه یاسوج  گفت: هوا در مناطق مختلف استان سرد است و باید مردم در مصرف انرژی و بحث گاز صرفه جویی کنند.
حسینی عنوان کرد: در خانه لباس گرم بپوشید که نیاز نباشد شعله‌های بخاری زیاد باشد و انرژی هدر رود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: برخی‌ها شعله‌های گاز بخاری را زیاد و از طرف دیگر پنجره‌ها را باز می‌کنند.
وی بیان کرد: مصرف زیاد انرژی در کشور متناسب با یک مصرف استاندارد نیست. 
حجت السلام و المسلمین حسینی به موضوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و افزود: مردم استان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی حتماً خود را برابر این بیماری خطرناک و کشنده واکسینه کنند تا آمار مبتلایان کاهش یافته و بتوانیم این بیماری را در استان کنترل کنیم.
وی ابراز داشت: این بیماری هنوز جان هموطنان را می‌گیرد و جای نگرانی است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج عنوان کرد. می‌طلبد در زمینه واکسیناسیون تسریع داده شود و افرادی که هنوز اقدام نکرده‌اند سریع‌تر واکسینه شوند.
وی از همه کادر بهداشت و درمان که در راه نجات جان مردم در برابر ویروس کرونا خطر می‌کنند قدردانی کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
گوش اگرگوش تووناله اگر ناله من
آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
درود به امام جمعه محترم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
پرفسور ها که میگن مشکل از روحانیه
ناظر
Iran, Islamic Republic of
حاج آقای حسینی اونا دخالت نکنن پس کی دخالت کن شما ودوستانتون دخالت کنید..اخوند سیاست ما تا حالا ندیدم
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1