تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۴۱۲۵۳
در نشست شورای اقامه نماز:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران: وسایل جذابیت را در مساجد فراهم کنیم / پارک های گچساران سرویس بهداشتی ندارد

۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران: وسایل جذابیت را در مساجد فراهم کنیم
کبنا ؛رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران در نشست شورای اقامه نماز شهرستان گچساران گفت: نماز به آسانی ادا نمی شود، صبح زود بیدار شدن و نماز خواندن، یا روز جمعه نماز خواندن ممکن است برای افراد سخت باشد، قلب باید خاشع باشد تا معنای نماز را متوجه شود، وگرنه وقتی افراد متوجه جذابیت نماز نشوند، نماز برایشان سنگین و سخت می شود.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (23 آبان ماه 1400) حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه «بارها شده غرق در گوشی موبایلمان شویم و متوجه اطرافمان نشویم، این جذابیت است» اظهار کرد: چه کار باید کنیم که جذابیت را در نماز ایجاد کنیم؟ چطور نماز برای یک نفر معراج می شود و برای یک نفر سختی ادا می شود.
وی در خصوص «راهکارهایی برای تسهیل ادای نماز» اظهار کرد: راهکار این موضوعات در آموزه های دینی ما ذکر شده است، از جمله اینکه مثلا در مسجد درخت توت کاشته شود تا کودکان جذب مسجد شوند.
حجت الاسلام خادمی گفت: برای افرادی که جذابیت نماز را متوجه نشده اند، باید جذابیت ایجاد کرد. نماز برای جوانان و نوجوانان باید جذابیت داشته باشد تا جذب آن شوند. باید در برنامه های آینده ما باشد و وسایل جذابیت را از جمله وسایل ورزشی و تفریحی در مساجد فراهم کنیم.
وی افزود: مثلا می توانیم وای فای رایگان را در مساجد داشته باشیم. سالن های ورزشی در کنار مساجد، وسایل بازی مثل فوتبال دستی در مساجد، مناظر زیبا، کاشت درخت هایی که فضای مفرح و سرگرم کننده برای کودکان ایجاد کند را می توان در مساجد فراهم کرد.
وی «در انتقاد از مدیریت شهر و نبود تجهیزات فریضه نماز و امکانات و زیرساخت های لازم برای مسافران» گفت: اگر کسی ساعت ۳ ظهر وارد گچساران شد، برای سرویس بهداشتی و نماز به کجا می تواند مراجعه کند؟ در سطح شهر سرویس بهداشتی وجود ندارد، اگر هم باشد فعال نیست، نگهبان ندارد.
حجت الاسلام خادمی بیان کرد: چند پارک در مرکز شهر داریم، قبله باید در پارک ها مشخص باشد. این موارد باید مشخص باشد تا مسافران و افراد برای انجام واجبات خود چنین مشکلاتی نداشته باشند.
وی گفت: وظیفه اتوبوس های مسافربری است که در زمان نماز، در بین مسیر توقف داشته باشند و این را وظیفه خود بدانند، نه اینکه مسافران التماس کنند که توقف داشته باشند.
وی افزود: هلال احمر برای ستاد اقامه نماز کمک زیادی کرد، از آقای فتحی تشکر می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1