تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۴۱۰۰۹
اعتماد مدیرعامل بنیاد علوی به جوانان

مسئولیت مهم نهاد آبادانی و محرومیت زدایی لنده به جوان پرتلاش بومی سپرده شد

۱
مسئولیت مهم نهاد آبادانی و محرومیت زدایی لنده به جوان پرتلاش بومی سپرده شد
کبنا ؛با حضور مهندس محمدعلی جعفری راهبر مناطق جنوب کشور ؛سرپرست نهاد آباداني و پیشرفت شهرستان لنده منصوب شد.
به گزارش کبنا؛ با حضور مهندس محمدعلی جعفری راهبر مناطق جنوب کشور ؛علی نیکبخت به عنوان سرپرست بنیاد علوی شهرستان لنده منصوب شد.
نیک بخت جایگزین مهندس مراد مرادی پور در نهاد آبادانی و پیشرفت لنده شد که از ابتدای استقرار دفتر  بنیاد در لنده تاکنون مشغول به خدمت بود.
لازم به توضیح است که در دوره سه ساله ی مسئولیت علی نیک بخت از جوانان خلاق مجموعه ی نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در حوزه ی اشتغال اقدامات تاثیر گذاری انجام گرفت که منجر به اشتغال زایی های بسیار در شهرستان گردید.
طی این سه سال نگاه ویژه ای به بخش گیاهان دارویی در لنده شد و با شکل گیری رسته ی گیاهان دارویی و حمایت مالی بنیاد علوی از علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه کشت انواع گیاه دارویی رونق گرفت به نحوی که بیش از ۵۰ نفر از جوانان در مناطق مختلف روستایی به صورت مستقیم وارد بازار کار این حوزه پر درآمد شدند و خانواده های بسیار غیر مستقیم از این مخل امرار معاش میکنند.
حوزه دیگری در اشتغال که در این مدت مورد توجه بنیاد و معاونت اشتغال نهاد آبادانی و پیشرفت لنده قرار گرفت، حوزه صنایع دستی و احیای آن در میان زنان این منطقه بود.
در این مدت با حمایت مالی بنیاد و تامین تجهیزات انواع صنایع دستی این صنعت پس از سالها احیا و بیش از یکصد زن و دختر لتده ای از قبل بافت نمونه های مختلفی از قالی های دست باف امرار معاش میکنند.
ظرفیت خوب خاک و آب در لنده باعث گردید به کشاورزی و حمایت از کشاورزان شهرستان نیز نگاه ویژه شود و در کنار امتیازات بسیار به کشاورزان طرح بزرگ آبیاری زمین های کشاورزی دشت بن در دستور کار قرار گرفت. طرحی که با بهره برداری از آن پیش بینی میشود از ۱۰۰۰ هزار نفر از جوانان این منطقه وارد بازار کار کشاورزی شوند.
در بررسی عملکرد حوزه اشتغال مجموعه ی نهاد آبادانی و پیشرفت لنده همچنین می بینیم ، چه بسیار کارگاه های کوچک و بزرگ راه اندازی شد و بیش از ۳۰۰ جوان در مناطق روستایی اقدام به راه اندازی دامداریهای سبک و سنگین کردند که اگر نبود حمایت های مالی قرض الحسنه  بنیاد علوی بی شک این چنین تغیر در بخش اشتغال صورت نمیگرفت.
حوزه ی پویا و خلاق اشتغال بنیاد علوی در لنده طی سه سال گذشته نشان دادند که با برنامه ریزی، حمایت واقعی ، ترغیب و تشویق مردم میتوان تغییر ایجاد کرد.
مراسم تودیع و معارفه ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار میشود.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1