تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۴۴۰۸۸۷
در ستاد کرونا شهرستان بویراحمد مطرح شد

فاجعه کرونایی در بویراحمد و مدیران بی‌خیال / ابتلای ۲۴۲ دانش‌آموز بویراحمد به کرونا

۴
۱
فاجعه کرونایی در بویراحمد و مدیران بی‌خیال / ابتلای ۲۴۲ دانش‌آموز بویراحمد به کرونا
کبنا ؛ستاد کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان و با حضور مسئولان عضو ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز ( پنجشنبه 13 آبان ماه 1400) جلسه ستاد کرونا شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد که در این نشست محمد یزدان پناه رئیس مرکز بهداشت بویراحمد اظهار داشت: از ابتدای مهر تاکنون ۲۴۲ نفر از دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شدند.
وی افزود: ۳۰ درصد مردم بازار، ۶۵ درصد صنوف ماسک می‌زنند و به جز مواد غذایی بقیه وضعیت خوبی ندارد در باشگاه‌های ورزشی هم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

 رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه همچنان در کافه‌ها قلیان عرضه می‌شود لذا پلیس اماکن تیمی برای پلمب کافه‌های عرضه کننده قلیان تشکیل دهد، افزود: به لحاظ واکسیناسیون دانش آموزی شهرستان بویراحمد عقب است و صحبت‌هایی که جلسه قبل گفتیم عملی نشد.
 وی بیان کرد: واکسیناسیون در کهگیلویه خوب انجام شده اما روند در بویراحمد کُند است و فراخوان برای انجام واکسن دانش آموزان، معلمان و اولیاء به خوبی انجام نشده ۸۱ درصد دانش‌آموزان نوبت در نوبت اول و ۴۷ درصد در نوبت دوم واکسن تزریق کردند.
 این مسئول عنوان کرد: از اول فروردین امسال تاکنون ۱۰۹۱ دانش آموز به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما از ابتدای مهر تا امروز ۲۴۲ دانش‌آموز کووید ۱۹ گرفتند که نگران کننده است.
 وی با بیان اینکه هیچ‌گونه نظارتی بر تالارها عروسی نیست، گفت: اماکن تفریحی کوشک و تنگ گنجه‌ای همچنان بدون نظارت است که نظارت بیش‌تر داشته باشند. از مدرسه‌ای بازدیدی داشتیم بیشترین مشکل و چالش ما در مدارس خصوصی و غیرانتفاعی است.
 در ادامه کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در واکسیناسیون معلمان بیش از ۹۰ درصد واکسن زدند اما دانش‌آموزان مناسب نیست. 
وی با بیان اینکه ۲۰ ماه است آموزش بیمار و ضربه دیده، بیان کرد: اگر مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند سلامت ملاک است اما آموزش با کیفیت هم ملاک است بینمی‌شود گفت مدارس را تعطیل می‌کنیم در حالی که باید سنجیده به سمت بازگشایی مدارس برویم. 
در پایان مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد با گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: این روز مهم باید در خاطره همه زنده باشد و پاسداشت آن را به جای بیاوریم. جمهوری اسلامی به ما اقتدار داد دیروز سپاه موجب افتخار شد.
 فرماندار بویراحمد بیان کرد: نمی‌گویم مشکل نیست اما دشمن سیاه‌نمایی می‌کند. توصیه می‌کنم اهداف جمهوری اسلامی که مبارزه با ظلم و استکبار بوده برای دانش‌آموزان مطرح شود.

 فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مدیران به جلسه دعوت می‌شوند اما نمی‌آیند و بی‌توجهی می‌کنند، گفت: علی‌رغم اینکه بارها گفته و تذکر داده‌ام اما متاسفانه این عدم حضور مدیران پیگیری نمی‌شود.
 وی با اشاره به اینکه مصوبات باید پیگیری شوند وقتی مصوبه‌ای تدوین می‌شود باید پیگیری شود افزود: این نهایت سوء مدیریت است که یک مصوبه داشته باشیم اما اجرایی نشود در جلسه بعد حتماً نام کسانی که به جلسات توجه نمی‌کنند رسانه‌ای می‌شود.
 وی بیان کرد: بارها اشاره و تاکید کردم نظارت بر اماکن مستمر انجام شود اولین شهرستانی بودیم که گفتیم بازار تعطیل نشود اما نظارت شود که پروتکل‌ها رعایت شود که به حمدالله مشکل در بازار حل شد. فرصت می‌دهیم اگر رعایت نکنند تعطیل می‌کنیم.
احمدی بیان کرد: وقتی ۲۴۲ دانش‌آموز از ابتدای مهر تا الان کرونا گرفتند یک فاجعه است آموزش یک ضرورت است اما وقتی بدون پشتوانه باشد چه فایده دارد.
مجید احمدی با بیان اینکه در بحث آموزش مجازی ضربه جبران ناپذیری به آموزش دانش آموزان وارد شده است افزود: با توجه به اهمیت آموزش حضوری، برای تخلف چند نفر نمی‌توانیم همه مدارس را تعطیل کنیم.
 احمدی همچنین اضافه کرد: دستورالعمل‌هایی برای همه مدارس در خصوص نحوه و چگونگی مقابله با کرونا و راههای پیشگیری از شیوع این بیماری  اعلام شده است که مدیران  همه مدارس ملزم به رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در برخی مدارس غیرانتفاعی  شیوه نامه‌های بهداشتی  رعایت نمی‌شود، ادامه داد: تیم‌های نظارتی باید همه مدارس بویژه مدارس غیر انتفاعی را رصد کنند و نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشند و در صورت تداوم بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی مصوب ستاد کرونا در مدارس غیر انتفاهی این مدارس تعطیل می‌شوند.
احمدی با اشاره به فعالیت تفرجگاه‌های تفریحی و تالارهای عروسی هم گفت: اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی  به کمک نیروی انتظامی تیم‌های نظارتی زیر نظر مرکز بهداشت تشکیل داده و فعالیت این اماکن را زیر نظر داشته باشند.
وی به فعالیت اصناف و بازاریان نیز اشاره کرد و افزود: نظارت‌ها در بازار باید ادامه داشته باشد و با اصنافی که به شیوه نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند برخورد شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد اضافه کرد: با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز که در جلسه‌های ستاد کرونا حضور پیدا نکرده و مصوبات را اجرا نمی‌کنند برخورد قاطع می‌شود.
 فرماندار بویراحمد بیان کرد: پلیس اماکن به صورت جدی باغات تفریحی و مراکزی که از قلیان استفاده می‌کنند نظارت و تعطیل کنند. مهم‌ترین اصل برای ما نظارت است تیم‌های نظارتی حتماً به دقت فعالیت داشته باشند و در بحث باغات و مراکز تفرجگاهی وظیفه میراث است که نظارت کنند.
 فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: پروتکل‌ها در آرامستان رعایت نمی‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدارس غیره انتفاعی را تعطیل کنید

کلاسها شلوغ است
وووووو....
دانشگاه ع پ
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه فرزندان مسولان کرونا بگیرن تا اون موقعه درک کنن مردم بدبخت بیچاره رو،،ای خدا استان ما همیشه بی صحابه وبی صحاب خواهد موند
عباس
Iran, Islamic Republic of
استاندار بذار دیگه ... با بی خیالیش همه رو گرفتارکنه اونوقت عوضش کن بابا حالا ک تصمیم رو باید سیاسیون برات بگیرن حداقل بهشون بگو زکدتر اعلام کنن
مطلع
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره.آموزش و پرورش نمیتونه یک تصمیم قاطع بگیره از یک طرف اعلام میکنند بازگشایی مدارس ممنوع هست از طرفی مدارس باز هست و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی بچه ها رو برای حضور در کلاسای درسی گروهبندی می کنند.متاسفانه هیچگونه نظارتی وجود نداره و مدیریت بحران در این راستا بسیار ضعیف هست.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1