تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۴۰۵۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز 980 نفر گذشت

۰
شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز 980 نفر گذشت
کبنا ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 981 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 221 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که 100 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 76 هزار و 376 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی بیان کرد: از 486 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR حدود 38 درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و چرام و از 185 نمونه رپید تست 17 مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های دنا، بویراحمد و کهگیلویه بودند.

وی ابراز داشت: با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، لذا از مردم شریف استان خواهشمندیم با توجه به تزریق واکسن در سنین بالاتر از ۱۲ سال، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند و واکسن را تزریق نمایند تا در موج‌های احتمالی جدید دچار حالت شدید بیماری و مرگ و میر نشوید. آگاه کردن و اقناع اقوامان و اطرافیان به فواید واکسیناسیون وظیفه شهروندان آگاه است تا بتوان ضمن تأمین سلامت خودشان باعث آسیب به سلامت بقیه مردم نزنند. همچنین رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی، پرهیز از رفت و آمد در مکان‌های شلوغ و پرخطر مانند مراکز بهداشتی و درمانی، مطب‌ها، مؤسسات پزشکی و بیمارستان‌ها، بازار و … ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1