تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۴۰۲۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 969 نفر افزایش یافت

۱
۰
شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 969 نفر افزایش یافت
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 969 نفر خبر داد.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 969 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 230 بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند که 97 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 15 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 75078 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وی اذعان داشت: از 287 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 40 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بود. همچنین از 338 نمونه رپید تست 19 درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و چرام هستند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا، پرسنل بهداشت و درمان را در این روزهای سخت یاری کنند تا از فشار کاری آنها کاسته شود.
 یزدان پناه اذعان داشت: علت افزایش میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی است، شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به منطقه صعب‌العبور پیچاب

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم روستای پیچاب ارائه شد.
 آرش حسینی اظهار کرد: به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم روستای پیچاب ارائه شد.
  مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت افزود: این کاروان با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار برگزار شد که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه صعب‌العبور پیچاب ارائه شد.

 وی ابراز داشت: در این سفر یک روزه بیش از 410 نوع خدمت پزشکی رایگان از قبیل ویزیت پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشکی، تزریق واکسن کرونا، توزیع ماسک، مشاوره بهداشتی و مامایی و آموزش‌های خانواده به مردم ارائه شد.
 حسینی در پایان از دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونت بهداشتی، حراست دانشگاه، شبکه بهداشت و درمان چرام، فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست باشت و کلیه همکاران بهداشتی و درمانی شهرستان باشت که در این سفر برای خدمت به مردم منطقه پیچاب به هر نحو ممکن همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
 
 
 
تزریق ۶۹۲ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶۹۲ هزار و ۱۹۶ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.
 محمدمهدی بانشی از ورود ۸۳۲ هزار و ۴۲۸ هزار دُز واکسن از ابتدای شروع واکسیناسیون به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تاکنون ۶۹۲ هزار و ۱۹۶ دُز واکسن تزریق شده است. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۳۰۹ نفر در نوبت اول و ۴ هزار و ۱۱۲ نفر در نوبت دوم واکسن دریافت کردند که در مجموع به ۷ هزار و ۴۲۱ نفر واکسن تزریق شد.

 وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۴۱ هزار و ۳۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۵۰ هزار و ۸۷۰ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: ۸۳.۲ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.
 وی با اشاره به ۱۳۸ هزار و ۵۲۱ دُز واکسن بدون پرت در استان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون با واکسن‌های اسپوتنیگ، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و پاستوکووک انجام می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
عجیبه شما هنوز بر مسند صندلی ریاست دانشگاه نشستی
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1