تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۴۴۰۲۲۰
در استان لرستان؛

 ماجرای کتک‌ زدن مرد سالمند در خانه سالمندان شهر بروجرد چیست؟

۳
۵
(فیلم)  کتک‌ زدن مرد سالمند در خانه سالمندان شهر بروجرد
کبنا ؛سازمان بهزیستی استان لرستان به ماجرای کتک کاری در خانه سالمندان شهرستان بروجرد واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا و به نقل از همشهری آنلاین، در شبانه‌روز گذشته کلیپی تلخ و ناراحت کننده در فضای مجازی منتشر شد که در خانه سالمندان شهرستان بروجرد یک سالمند مورد کتک‌کاری قرار می‌گیرد.
مشاهده این تصاویر تلخ و ناراحت کننده با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شده و همه خواستار برخورد قاطع با مسببین این مسئله شده‌اند.
کتک کاری خانه سالمندان بروجرد مربوط به سال گذشته است
کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مربوط به تابستان سال گذشته است، اظهار داشت: این رویداد مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بروجرد و مرکز غیر دولتی سالمندان امام علی(ع) بوده است.
وی افزود: متاسفانه به‌دلیل اختلاف موسس خانه سالمندان بروجرد با یکی از شهروندان بروجردی، به گفته موسس خانه سالمندان، طرف مقابل با تحریک افرادی از درون خانه سالمندان اقدام به ساخت چنین کلیپی کرده‌اند.
    
مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: پس از این اتفاق و با خبر شدن از ماجرای سالمندآزاری، مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد، بهزیستی استان و همچنین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
۳ نفر از پرسنل خانه سالمندان بروجرد اخراج شدند
وی بیان کرد: به استناد شماره کلاسه ۹۹۰۹۹۸۶۶۲۲۰۰۰۵۸۹ مورخه ۱۳۹۹/۷/۲۴ دادگستری کل استان و تصمیمیه نهایی شماره ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۲۰۰۰۷۵۲ و شماره پرونده ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۱۵۰۰۲۶۰ شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شهرستان بروجرد و با پیگیری‌های انجام شده در همان زمان سه نفر از پرسنل این مرکز نگهداری اخراج شدند و نگهبان مرکز که در کتک کاری همکاری داشت، ۳۴ روز بازداشت و با توجه به حکم دادگاه مبنی بر ضرب و جرح عمدی بدون آثار به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.
یاری گفت: متاسفانه ضارب اصلی چوب به دست با لباس مشکی در کلیپ، یکی از خود سالمندان مقیم مرکز نگهداری سالمندان بروجرد است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این مرکز نگهداری در دادگاه تبرئه شد ولی تذکر داده شد که در صورت تکرار، مرکز نگهداری منحل می‌شود ولی خوشبختانه تاکنون با توجه به نظارت‌های مستمر این مرکز تاکنون تخلفی نداشته است.
مدیرکل بهزیستی لرستان خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی استان در راستای وظایف تعریف شده خود همواره تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دوردست‌ترین مناطق انجام می دهد. چون بهزیستی خود را موظف و متولی حمایت از همه مددجویان و سالمندان و سایر افرادی که در جامعه بهر دلیلی در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می‌داند.
وی اظهار داشت: احترام به سالمندان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر شرعی بسیار توصیه شده است. تا جایی که مدیران و مددکاران، مددجویان را خط قرمز خود تلقی کرده و تحت هیچ شرایطی کوتاهی صورت نخواهد گرفت.
یاری افزود: درضمن نظارت بر مراکز بهزیستی چه از طریق اعزام تیم‌های تخصصی و چه از طریق سامانه دیدبان و به صورت آنلاین و از طریق برخط در همه ساعات شبانه‌روز صورت می‌گیرد تا شاهد خدمات رسانی مطلوب به این عزیزان باشیم.
مجرم خانه سالمندان به سزای عملش رسید
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد هم در این رابطه به ایسنا گفت: با توجه به فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر نقض حقوق شهروندی یکی از سالمندان در خانه سالمندان بروجرد پیگیری‌های لازم صورت گرفت.
احمد گودرزیان تصریح کرد: با توجه به توضیحات رئیس اداره بهزیستی و مدیر خانه سالمندان و همچنین طبق شواهد و مدارک موجود در دادستانی، ویدئوی منتشرشده مربوط به تیرماه سال ۱۳۹۹ در یکی از مراکز نگهداری سالمندان بوده که در همان وقت با دستور دادستان بروجرد رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: شخص خاطی بازداشت و طبق حکم صادره مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری بروجرد از محل کار اخراج و به ۲۴ ضربه شلاق محکوم شد.
گودرزیان اضافه کرد: از همشهریان خواهشمندیم قبل از انتشار اخبار و اطلاعات در فضای مجازی از صحت‌ و سقم خبر مطمئن شوند.
وی بیان کرد: در صورت بازنشر این‌گونه موارد مشمول مجازات ناشی از تشویش اذهان عمومی می‌شوند.
بررسی هدف از پخش فیلم یک سال پس از وقوع ماجرا
مهدی محمدی، دادستان بروجرد نیز در این رابطه اظهار کرد: فیلم‌های مذکور مربوط به سال گذشته است و به لحاظ حساسیت موضوع، پس از وقوع جرم دادسرا فوراً ورود کرده و فرد خاطی را بازداشت و مجازات کردیم.
وی تصریح کرد: پس از دستگیری فرد مجرم، شخصاً پرونده را پیگیری و در کوتاه‌ترین زمان قرار بازداشت صادر و مجرم روانه‌ زندان شد. حکم شلاق نیز بر وی اجرا شد.
دادستان بروجرد خاطرنشان کرد: اینکه هدف از پخش فیلم‌ها پس از یک سال در فضای مجازی چه بوده، در دست بررسی است و قطعاً برخورد قانونی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت داره بی شعورهای وحشی آبروی بروجردو بردید یه همچین آدمی نه بزرگ داره مه میفهمه بزرگ یعنی چه
Iran, Islamic Republic of
تف بر شر این جانور جانی که با این پیرمرد اینطور غیر انسانی برخورد کرد فکر نمیکنه که خودش پیر می شود و شاید به چنین مرکزی برود جوانان با غیرت استان لطفا با این جانور خیانت برخورد کنند
عامو
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید در حقبقت اول تعجب کردم که یک نفر لُر. سلمندی را کتک کاری کند ولی حال که در شهرستان بروجرد بوده یحتمل شاید احتمال این شایعه گفتم احتمال سایعه متمایل داشته باشد !!! مردم لرستان را اکثر استانها میدانند که احترام بزرگان و بقول معروف ریشسفبدان در خونشان هست.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1