تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۴۰۲۰۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خبر داد

معرفی 4 تصفیه خانه و 3 بیمارستان استان به مراجع قضایی

۱
۰
معرفی 4 تصفیه خانه و 3 بیمارستان استان به مراجع قضایی
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 4 تصفیه خانه 3 بیمارستان 6 شهردار و 16 دهیار به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش کبنا و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، پس از انتشار گزارش عملکرد محیط زیست استان در بخش  معاونت محیط طبیعی، این بار بخش دیگری از گزارش شش ماهه عملکرد محیط زیست در حوزه معاونت محیط انسانی در بیست و چهارمین روز از مهرماه 1400 رسانه‌ای شد.
براساس این گزارش، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای قوانین و مقررات زیست محیطی و وظایف ذاتی خود بطور مستمر و فصلی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید و نسبت به بررسی آلودگی احتمالی آنها اقداماتی را انجام داده است.
سید اسدالله هاشمی گفت: مطابق با قانون، پس از بازدید در صورت آلودگی، برای صنعت مربوطه اخطاریه زیست محیطی مدت‌دار صادر می شود، چنانچه پس از فرجه تعیین شده  برای رفع آلودگی اقدامی ننماید مسئول یا مالک آن صنعت به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
وی افزود: براساس ارزیابی عملکرد سال 99 در شاخص‌های اختصاصی و عمومی محیط زیست با کسب امتیاز 1000 به عنوان دستگاه برتر  در استان معرفی و مورد تشویق قرار گرفت که در همین راستا در حوزه نظارات و پایش کلیه صنایع استان بصورت مستمر و دوره ای مورد بازدید و پایش قرار گرفتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 4 تصفیه خانه بدلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب و عدم رعایت استانداردها پس از اخطاریه های صادره و رفع نکردن آلودگی ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی افزود: در ارتباط با پسماند، پساب و آلودگی صنایع  یک  شهردار بدلیل عدم دفن و دفع اصولی پسماندهای تولیدی، شهرداردیگر بدلیل پساب  کشتارگاه، شهردار دیگری  بدلیل پساب کارخانه تولیدی شن و ماسه و شهردار دیگری بدلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی و ایجاد آلودگی، علاوه بر معرفی بعنوان صنایع آلاینده به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.
هاشمی به نظارت بر پسماندهای پزشکی، صنعتی و ویژه اشاره کرد و گفت: در این راستا 7 شهردار 16 دهیار به علت انباشت و رهاسازی پسماند در معابر به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی افزود: در راستای نظارت و پایش پسماندها و پساب تولیدی مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی نیز 3 بیمارستان بدلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: به پزشکان هشدار می‌دهیم در راستای مدیریت پسماند چنانچه مسائل زیست محیطی در مطب ها رعایت نگردد در گام بعدی پزشکان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نمک شناس
Iran, Islamic Republic of
جون خوت محیط زیست استان را نابود کردی
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1