تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۴۰۱۹۸
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان گفت؛

اعمال قانون ۲ هزار واحد صنفی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اعمال قانون ۲ هزار واحد صنفی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 هزار و ۸۴ واحد صنفی متخلف در طی بازرسی های انجام شده شناسایی و اعمال قانون شدند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگلویه و بویراحمد، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای نظارت بر بازار، استان خصوصا بازارهای شهرستان‌ها، تیم های بازرسی و نظارت ویژه ای متشکل از بازرسان، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی برنامه زیری شده و در ۲ تایم صبح و عصر کلیه بازار را رصد می کنند.
روح الله باقری فرد افزود: در این گشت‌ها با کلیه تخلفات اعم از عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه برخورد و تشکیل پرونده‌ها در اسرع وقت به تعزیزات حکومتی، جهت اعمال قانون و اجرای حکم ارجاع داده می شود.
باقری فرد با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۵ هزار بازرسی در شهرستان کهگیلویه توسط بازرسان اداره صنعت معدن تجارت و همکاری دیگر ادرات انجام گرفته، ادامه داد: طی این مدت بیش از ۵۰۰ پرونده برای واحد های صنفی متخلف تشکیل و به تعزیزات حکومتی جهت اعمال قانون ارسال شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در کل استان بیش از ۲۰ تیم بازرسی کار نظارت بر بازار را انجام می دهند، گفت: این بازرسی ها، به صورت مستمر در کلیه، نقاط و شهرستان ها انجام می‌شود.
این مسئول افزود: گشت های مشترک با همکاری، تعزیرات حکومتی ، پلیس مبارزه اماکن و قاچاق کالا و ارز ، شبکه بهداشت و درمان، دستگاه‌های دیگری مانند دامپزشکی و بهداشت محیط می توانند در امر بازرسی و نظارت خصوصا در مسایل بهداشتی در این شرایط ما را همکاری دهند.
باقری فرد با اشاره به اینکه بازرسی ها در کل استان در حال انجام است خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است .
وی با بیان اینکه در راستای کنترل و نظارت بر بازار استان ۶۰ هزار و ۱۹۶بازرسی صورت گرفته، گفت: از این تعداد ۲هزار و ۸۴ واحد متخلف کشف که ارزش پرونده‌ها معادل ۱۱۷ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تامین معیشت مردم یکی از موضوعات مهمی است که یکی از دغدغه های این سازمان نیز به شمار می آید، و همچنان استمرار نظام بخشی و عرضه کالاهای اساسی در تنظیم بازار را در برنامه خود دارد.
امیر تیمور موسویان افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار تن کالا را در سطح استان با مباشرت فروشگل‌های زنجیره ای و منتخبین تنظیم بازار با معرفی اتحادیه های صنفی در سطح شبکه های توزیع تزریق شده است.
وی تصریح کرد:در ۲ هفته اخیر، ۶۰۰ تن کالای برنج وارد که به زودی عرضه می شود.
موسویان عنوان کرد: ۷۰ تن مرغ منجمد در مصوبه جدید با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان عرضه انجام شده است.
وی بیان داشت: در موضوع گوشت قرمز نیز با مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان تا سقف ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1