کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره‌کل دامپزشکی

14 مهر 1400 ساعت 18:59

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها جهت گسترش فرهنگ بهداشت فرآورده‌های دامی تاکید کرد.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها جهت گسترش فرهنگ بهداشت فرآورده‌های دامی تاکید کرد. 
به گزارش کبنا، سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز به مناسبت ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی با کارکنان این اداره کل در مرکز استان دیدار و گفتگو کرد.

 وی همچنین از بخش‌هایمختلف اداری و آزمایشگاهی این اداره کل به صورت میدانی بازدید کرد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید و دیدار ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به فعالان این عرصه، اظهار داشت: نقش دامپزشکی در امنیت غذایی مردم نقشی بی بدیل است.
 وی با تاکید بر اینکه قدردان زحمات فعالان این عرصه چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی هستیم، بیان کرد: حضور دامپزشکان در کشتارگاه‌ها تضمین کننده سلامت افراد جامعه است.
 احمدزاده با تاکید بر اینکه دامپزشکی خط مقدم پیشگیری از مخاطرات سلامت عمومی است، عنوان کرد: در کنار کادر پزشکی باید تلاشگران این عرصه نیز دیده شوند.
وی، تصریح کرد: حضور امروز ما در این مکان نشان دهنده اهمیت کار دامپزشکان است.
 نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت: در این مجموعه به هر میزان که همکاری، نظارت و دقت و فعالیت‌ها بیشتر شود زمینه ارتقای جایگاه سلامت مردم و جامعه بیشتر مهیا می‌شود.



 وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دامپزشکان در کنترل، پیش بینی و پیشگیری بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه نسبت به مناطق روستایی در این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 احمدزاده با بیان اینکه مقابله با کشتارغیرمجاز دام به فرهنگ سازی نیاز دارد، عنوان کرد: باید از ظرفیت مدارس و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ خرید گوشت از مراکز مجاز استفاده کنیم.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص پیگیری مشکلات این حوزه، بیان کرد: در آینده نشستی با رئیس سازمان دامپزشکی و وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات خواهیم داشت.
 وی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: معیار موفقیت از دیدگاه ما انجام کاری برای مردم بدون وابستگی شخصی و جناحی است و عملکرد جهادی دستگاه‌ها و افراد قابل تقدیر است.
 عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد و کارکنان حاضر در این مجموعه همگی اذعان داشتند که برای نخستین بار در استان است که استانداری آن هم در ۱۴ مهرماه در این اداره کل حضور می‌یابد و از نزدیک مسائل و مشکلات این مجموعه را بررسی می‌کند.



 گفتنی است استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید چند ساعته پای درد و دل یکی از مراجعه کنندگان و یک جانباز ویلچرنشین دوران هشت سال دفاع مقدس قرار گرفت و به قید فوریت دستورات لازم برای حل مشکل این دو نفر را صادر کرد.
 در پایان نیز از سوی تلاشگران این عرصه یک جلد قرآن کریم و تندیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.


کد مطلب: 439877

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439877/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-اداره-کل-دامپزشکی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1