تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۳۹۶۹۲
در دیدار نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با سید ابراهیم رئیسی مطرح شد

حمدالله اکوانی خطاب به رئیس جمهور: عمق محرومیتِ استان کهگیلویه و بویراحمد و گستره‌ی آسیب‌های اجتماعی در آن را دریابید

۱
حمدالله اکوانی خطاب به رئیس جمهور: عمق محرومیتِ استان کهگیلویه و بویراحمد و گستره‌ی آسیب‌های اجتماعی در آن را دریابید
کبنا ؛
مراسم دیدار نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برگزار شد.
به گزارش کبنا، دقایقی پیش امروز ( جمعه 9 مهر ماه 1400) مراسم دیدار نخبگان، علما، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد.
در این نشست، حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان برخی موارد پرداخت که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت امروز مهمان استانی هستید که هر چند از لحاظ مساحت کوچک است اما سرشار از منابع و ذخایر و امکانات بی‌بدیل است. حماسه حضور در دفع مقدس و حضور حماسی در انتخابات مختلف بخشی از این افتخارات است. این استان با وجود همه زحمات نظام، دارای وضعیت بحرانی است. این موضوع باعث آسیب‌های اجتماعیِ بسیاری در این استان از قبیل مهاجرت و حاشیه‌نشینی شده است. خودکشی که مختص جوامع جدید شهری است در برخی از مناطق سنتی استان از میانگین کشوری بالاتر است. از شما خواهش دارم از کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان حمایت ویژه شود تا عوامل و زمینه‌های آن شناسایی شود. حل مشکلات استان نیازمند رفع یک آسیب سیاستگذارانه است. اکوسیستم‌های سیاسی، کارآفرینی، اقتصادی و اداری استان باید همسو با وضعیت نسبی استان باشد.
وی افزود: ده درصد منابع آب کشور در این استان هست. 20 درصد از جنگل‌های زاگرس و بیش از 350 جابه مهم فرهنگی در استان ما هست.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در ارتباط با نوآوری و اکوسیستم‌های نوآورانه گفت: موفقیت در تبیین و اجرای اکوسیستم‌های نوآورانه همیشه نیازمند مداخله‌ی مؤثر دولت انقلابی هست. تحول در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حجم محرومیت‌های به جا مانده از دوران ستم‌شاهی و بعد از انقلاب نیز به دلیل کم‌توجهی حتی تا حدودی تبعیض و نگاه مرکز محور موسسات اقتصادی بزرگ بوده و حل این مشکل نیازمند مداخله دولت انقلابی است. در همین راستا پیشنهاد می‌شود نهادهای توسعه‌ای و مؤسسات بزرگ اقتصادی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و بنیاد اقتصادی کوثر، که وظیفه‌ی آنها سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار است، به این وظیفه‌ی انقلابی انشاالله عمل کنند.
اکوانی در پیان اظهار داشت: برنامه‌هایی که اگر ان شاء الله اجرا شوند، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برکات نظام در کهگیلویه و بویراحمد حتماً به سایر مناطق کشور سرازیر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1