تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۶۵۳
شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سیدابراهیم رئیسی؛

دانشگاه صنعتی، پالایشگاه، راه آهن؛ مورد توجه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

۰
دانشگاه صنعتی، پالایشگاه، راه آهن؛ مورد توجه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزرای دولت و مدیران کل استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه روز جمعه (9 مهرماه 1400) استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از رئیس جمهور و وزرای دولت به دلیل حضور در استان، گفت: اگر اعتباراتی که برای پروژه ها در نظر گرفته شد، تخصیص پیدا کند، تا دو سال آینده پروژه ها تکمیل و هایی خواهند شد.
احمدزاده اظهار کرد: چند درخواست استانی از رئیس جمهوری دارم، با توجه به استعدادهای استان، بر اساس سند آمایش سرزمین، زمینه های زیادی برای ایجاد تحولات و اشتغال پایدار داریم، که اگر مورد لطف قرار گرفته و مورد مطالعه قرار بگیرند به ثمر خواهند نشست.
وی با اشاره به اینکه بین دانشگاه و صنعت باید ارتباط ایجاد شود، افزود: راه توسعه هر استانی از دانشگاه آغاز می شود، در هر استانی باید دانشگاه صنعتی داشته باشیم، درخواست دارم تأسیس دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گیرد تا فرهنگ صنعتی و کار فنی در استان ما نیز ترویج پیدا کند.
احمدزاده با اشاره به ایرادات پروازهای فرودگاه یاسوج گفت: اگر مرز فرودگاه یاسوج به تصویب برسد، حداقل هر روز دو پرواز در یاسوج برقرار می شود، و همچنین پرواز بین مسیرهای دیگر نیز برقرار خواهد شد و به رونق و جذب سرمایه گذاران نیز کمک خواهد کرد.
وی به کارخانه سیمان کهگیلویه اشاره کرده و گفت: این کارخانه در حال حاضر سرمایه گذار دارد و تولیدات این کارخانه در ایران بی نظیر است، گچساران و بهمئی هر دو منابع نفتی هستند و از گچساران یک سوم نفت خشکی و یک چهارم کل نفت ایران از گچساران صادر می شود، از وزیر نفت خواهش دارم برای سرمایه گذاری برای ایجاد پالایشگاه با 150 هزار بشکه ایجاد شود.
احمدزاده گفت: برای شهرستان های محروم غرب استان، نیروگاه های برق با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر محروم لنده، در منطقه پادوک، بین گچساران و کهگیلویه و همینطور نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران، که مصوب شده است ولی در اثر اختلافات ملی ادارات امتیاز آن لغو شده، مجددا احیا شود.
به گزارش کبنا، احمدزاده افزود: در خواست دارم برای مارگون، پاتاوه، که معمولا اشتغال پایدار ندارند، منطقه گازی مختار  در حاشیه شهر یاسوج، که مخزن عظیم گاز است، مورد بهره برداری قرار بگیرد، تا برای آینده شغل پایدار داشته باشیم.
وی گفت: راه آهن نیاز مبرم منطقه جنوب، استان های بوشهر و خوزستان، شرق استان خوزستان، بندر امام، ماهشهر، هندیجان است، نزدیکترین راهی که ارتباط میان جنوب و اقلید ایجاد می کند، اهواز و از سمت غرب به لردگان، دهدشت، بندر امام است، مورد مطالعه قرار بگیرد و به عنوان مسیری مناسب برای تبادلات تجاری مطرح شود.
احمدزاده گفت: پروژه های آبرسانی به دلیل وضعیت بحرانی در 4 شهرستان غرب استان « کهگیلویه، لنده، بهمئی،» با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستیم، درخواست دارم به این پروژه توجه شود و ابرسانی از سد کوثر تأمین شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1