تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۴۳۹۴۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

خودسوزی ناگوار همسر کارگر شهرداری دهدشت / آقایان پاسخگو باشید

۱۷
۳
خودسوزی ناگوار همسر کارگر شهرداری دهدشت / آقایان پاسخگو باشید
کبنا ؛خبر خودسوزی زن کارگر شهرداری دهدشت چند روز است که در فضای مجازی و جامعه دهن به دهن می‌چرخد. هر چند خودسوزی موضوع تازه‌ای نیست و هر از چند گاهی از این دست خبرها می‌شنویم. اما به راستی؛ چرا، باید همچنین اتفاقاتی تلخی بیفتد؟ مقصر کیست؟ مردم یا دولتمردان؟ دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برای بالا بردن آستانه تحمل مردم چه کرده‌اند؟ چرا مدیرانی که نمی‌توانند، وظایف‌شان را به نحو احسن انجام بدهند، باید در جایگاه‌شان بمانند؟ چرا از هیچ مدیری در خصوص افزایش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای ناگواری که در سطح جامعه رخ می‌دهد، سئوال نمی‌شود؟ اگر مدیران فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاه‌های نظارتی بازخواست شده‌اند، رسانه‌ها و افکار عمومی هیچ اطلاعی از آن ندارند؟ چرا باید فردی به دلیل عدم پرداخت حقوقش اینگونه دچار مصیبت شود؟ الان دقیقاً چه کسی یا کسانی باید پاسخگو باشند؟ احد جمالی معاون سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد که در آستانه رفتن از این استان می‌باشد، چرا نباید پاسخگوی عملکردش باشد؟ او برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چه برنامه‌های را انجام داده است؟ دستگاه‌های فرهنگی به ویژه در دو سال اخیر در سستی و تنبلی به سر می‌بردند، به طوریکه کمتر کارهای فرهنگی مخاطب پسند از آنها می‌دیدیم؟ زیر سایه همین بی‌توجهی برخی نهادهای فرهنگی شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله نزاع دسته جمعی و... هستیم. متأسفانه برخی دستگاه‌ها در انجام وظیفه‌شان کوتاهی می‌کنند که این سهل‌انگاری‌ها منجر به رویدادهای تلخی می‌شود. سوختن کارگر شهرداری دهدشت یکی از همین اتفاقات تلخ است.

بیشتر بخوانید:
   
تجمع کارگران شهرداری دهدشت / فرماندار کهگیلویه: برخی از اعضای شورای ششم به رای مردم خیانت کردند

به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، یکی از کارگران شهرداری دهدشت گفت که همسرش در پی نداشتن توان مالی برای خرید لوازم مدرسه، چهارشنبه شب ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ دست به خودسوزی زد.
 محمدجواد عرفانی، با بیان این خبر توضیح داد که قادر به فراهم کردن هزینه خرید لوازم تحریر مدرسه فرزند خود نشده و این موضوع باعث بالا گرفتن درگیری لفظی وی با همسرش شده است. در ادامه این مشاجره، همسر این کارگر دست به خودسوزی زده و وی نیز با مشاهده این صحنه، تلاش می‌کند که همسرش را خاموش کند که خودش نیز به ۳۰ درصد سوختگی دچار می‌شود و در نهایت هر دو راهی بیمارستان می‌شوند.
 وی که ۳۹ سال سن دارد و به گفته خودش ۱۵ سال سابقه کار قراردادی در حوزه نقلیه شهرداری دهدشت را دارد و حقوق ماهیانه‌اش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، به ایسنا گفت: در ۵ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده و اگر یک روز هم دیرتر بر سر کار حاضر می‌شده برایش غیبت رد می‌شد.
 وی با یادآوری این مطلب که چند روز قبل از حادثه خودسوزی همسرم، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتمان جلوی شهرداری تجمع کردیم اما کسی به دادمان نرسید، ادامه داد: دو پسر و یک دختر دارم که پسر بزرگم کلاس اول راهنمایی و دیگری کلاس اول ابتدایی است و دخترم نیز سه ساله است. در این شرایط چه کسی پاسخگوی دل سوخته فرزندانم است.
 این کارگر شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: فاقد منزل مسکونی هستم و به تنهایی در سالن اداره که دو اتاق با وضعیت نامناسب بوده زندگی می‌کردم و تابستان مار و عقرب و زمستان سرما زندگی را بر ما تلخ کرده بود.
 عرفانی با بیان حادثه شب خودسوزی همسرش تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس بودیم پول نداشتم که برای فرزندانم لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز مدرسه را تهیه کنم، و همسرم از ناراحتی این مساله، اقدام به خودسوزی کرد و زندگی و خانه‌ام ویران شد و هم اکنون مشکلات و نداری از یک طرف خراب شدن زندگی و از دست دادن مادر فرزندانم از طرف دیگر زندگی‌ام را روی سرم آوار کرد.
 وی ادامه داد: همسرم گفت؛ کجا دیده‌ایم کسی در اداره‌ای کار کند اما حقوق به او ندهند و حتی نتواند برای فرزندان خود وسایل مدرسه و قلم و دفتر بخرد؛ که به حیاط رفت و از نفتی که آنجا بود روی خود ریخت و خود را آتش زد. با یکی از فرزندانم تلاش کردیم که خاموشش کنیم اما از ناحیه دو دست، شکم، گردن و صورت دچار سوختگی شدم، و همسرم نیز ۸۰ درصد سوختگی داشت که همسرم را به بیمارستان اهواز و خودم را به بیمارستان یاسوج اعزام کردند که البته خانمم بعلت شدت سوختگی از دنیا رفت.
 این کارگری شهرداری دهدشت عنوان کرد: این مشکلات و خودسوزی همسرم بعلت فقر، نداری و بی پولی رخ داد، اول مهر هر کس دست فرزندش را می‌گیرد و با خوشحالی به مدرسه می‌رود، اما ما در تهیه قلم و دفتر فرزندانم مانده بودیم که بعلت فشار این مساله همسرم اقدام به خودسوزی کرد.
 عرفانی تاکید کرد: برخی از همکارانم بعلت پرداخت نشدن حقوق و نداری، کارت یارانه خود را پیش نانوایی گرو می‌گذارند تا بتوانند نان قرضی بگیرند و به خانه ببرند.
 وی بیان کرد: در شهرداری دهدشت افراد دیگری هم هستند که چنین وضعیتی دارند؛ مسئولان تا حادثه دیگری رخ نداده با پرداخت حقوق و رسیدگی به مشکلات کارمندان و کارگران شهرداری جلوی چنین حوادث تلخی را بگیرند و نیروهای شهرداری را درک کنند.
 احسان تابش نژاد، شهردار دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در خصوص حقوق کارگران و کارمندان شهرداری گفت: کارگران و کارمندان شهرداری دهدشت حدود ۴ ماه است که حقوق نگرفته‌اند و یک ماه حقوق آنها سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پرداخت می‌شود.
 وی در خصوص علت این مشکل افزود: بلاتکلیفی شورای شهر دهدشت و برگزار نشدن کمیسیون‌ها و ... از مهمترین دلایل این مساله بوده و مشکلات شورای شهر همچنان ادامه دارد.
 تابش نژاد اظهارکرد: حدود ۲۰۰ کارگر و کارمند مجموعه شهرداری دهدشت با همین مشکل و وضعیت مواجهند.
 شهردار دهدشت بیان کرد: شهرداری دهدشت از مردم و دستگاه‌های مختلف دولتی ۲۸ میلیارد تومان طلب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشه‍ری
United Arab Emirates
بمیرم براتون آقای. عرفانی
Iran, Islamic Republic of
من نمی‌دانم چرا اینا با هزاران چک چونه و لابی گری دنبال شهردار شدن هستن وقتی توانایی نداری چرا میایی؟
Iran, Islamic Republic of
این مطلب به تنهایی خودش 3 روز عزای عمومی داره، ینی اگر هر جای دنیا بری کسی باورش نمیشه، بابت این داستان بهت جایزه اسکار میدن، ینی واقعا ما کجا داریم زندگی می‌کنیم؟ تو کدوم قاره؟ جنس مسولین شهرداری چیه؟ 5 ماه حقوق نگرفته؟!!! یه زندگی ویران شده، سرنوشت بچه ها تباه شده، کسی این وسط هست آیا بفهمه و دل بسوزونه؟ ما چرا
تقوی
Iran, Islamic Republic of
تابش نژاد با کدام رزومه کاری شده شهردار؟؟
کریمی چه رزومه ایی داشت؟ ایشون حتی یکسال مدیر مدرسه نشد
گفتن بازنشسته هست پس چرا سرکار اونم ورزان کشور
ثلاث
Iran, Islamic Republic of
شهرداری دهدشت شده محل آزمایش مدیران بی تجربه و مبتدی
تابش نژاد از پیمانکاری اومد شهردار شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام خانه از پای ورانه است فقربیکاری گرانی وتورم مشکلات ومعضلات و حوادث تلخ شهرستان کهگیلویه دهدشت منطقه محروم است وتوابع آن گرفته کسی به داد مردم محروم نمی رسد فقط سیاسی بازی ومنافع شخصی گروهی وجناحی و طایفه مشکلات مردم کهگیلویه دهدشت وتوابع آن نمی بیند آمار مهاجرت مردم شهرستان دهدشت به یاسوج واستان های همجوار ارائه می شده همه از فقر بیکاری فرزندان وامکانات رفاهی مهاجرت کردند
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید کارکنان استانداری استان باتوجه به وظایف هرکدام که تعلل داشته اند را تحت پیگرد قرار دهند تا کار کرده تشویق ومتعلل به مردم معرفی شوند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی طاهر پالاش و مصطفی پارسایی و ایمان داورپناه اصلا میدونن شورا یعنی چه...چرا مردم یک شهر به امثال جلال داورپناه یا طاهر پالاش رای میدن
Iran, Islamic Republic of
کرو پالاش یه حرفی ،،، این دو تا
چشمارو باید شست
Romania
اگه بخوایم واقع بین باشیم و بدون تعصب قومی قبیله ایی نظر بدیم
// چرا دوباره انتخاب شدن ؟ آیا دوره گذشته موفق بودن؟
کسانی که دوره گذشته اختیاری از خودشان نداشتند آیا باید دوباره انتخاب میشدن فقط تعصب قومی....!
هیچ کدام از اعضای فعلی بجز داورجلال داورپناه که رد شدن لایق نیستند.
Romania
مه کسی الان سرش درد ایکنه که وگیر کی حقوق ایا یا نه
چه کسی الان باید جواب بی مادری این بچه ها را بده تا یه ذره هم زباله تو یه خیابون یا جدول ریخته میشه تمام سایت ها پر میشن به خراب کردن مجموعه شهرداریها ولی الان همه لال شدن
Iran, Islamic Republic of
/ شهرداروشوراهای دهدشت ولیکک رو امیدوارم خیروخوشی نبینن
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اعضای شورا رو شواری قبل سفید کردن
Iran, Islamic Republic of
مسولان خودشان حقوق های کلان می گیرند می توانند تحمل کنند یکماه حقوق به عقب بیفتند.
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا شهرداری یاسوج چهار ساله وضعیت اسفناکی دارد لطفا از این وضعیت گزارشی تهیه و اول این گزارش را به اقای هدایت اکبری بدهید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام شهرداری ها در کل بدبختند اما یاسوج درامد داره مثل دهدشت نیست یا سوج مهاجر پذیره و دهدشت مهاجرت معکوس ،بچه های شهرداری دهدشت از جان مایه گذاشتن شما چه کاری کردید دریغ از یک اعنصاب ساده
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتتون کنه امیدوارم خیروخوشی نبینین موندم چرا استانداری وبازرسی استان رسیدگی نمیکنن این همه ظلم تا کی باید ادامه داشته باشه
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1