تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۳۹۳۴۳
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد:

با روی گشاده شبهات و ابهامات احتمالی خبرنگاران را پاسخ گو هستیم

۱
با روی گشاده شبهات و ابهامات احتمالی خبرنگاران را پاسخ گو هستیم
کبنا ؛
نشست تعاملی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اصحاب رسانه به منظور ارائه راهکارهای مطلوب با محوريت تعامل سازنده ی دستگاه قضایی و اصحاب رسانه، در ساختمان سپهبد شهید سردار سلیمانی، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشست روز چهارشنبه (31 شهریورماه 1400) نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان دبیر جلسه، در سخنانی یاد و خاطره دلاور مردی های رزمندگان اسلام را، در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و در خصوص این نشست اظهار کرد: یکی از اولین انتقاداتی که همواره اصحاب رسانه فعال استان مطرح مي نمايند و پرسش معمول گرديده اين موضوع است که چرا اين چنين جلسات تعاملي و يا با رويكرد آموزشي بطور منسجم و منظم برگزار نمي شود و از صاحبان قلم دعوت نمي شود تا در اين چنين جلساتي شركت نمايند اما به محض تشکیل پرونده بر علیه اصحاب رسانه و موارد خاص، رسانه ها را دعوت می کنند.
در ادامه وی بيان کرد: لازم به ذكر است كه افق نگرش مسئولان دستگاه قضايي به ويژه رئيس كل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مركز استان بسيار روشن و گسترده است و این انتقادات موجب این نمی شود که نقاط قوت و گسترده اصحاب رسانه فعال در استان را نادیده بگیریم.
نادریان ادامه داد: يك گلايه ما به عنوان دستگاه قضايي استان نيز اين است اصحاب رسانه نتوانستند آن تعامل لازم را در بستري مطلوب و ضابطه مند با مراجع قضايي استان به نحو صحیح ایجاد کنند.

وی افزود: مرجع قضایی و هم مراجع ناظر شامل خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خواستار آنند که اصحاب رسانه هر جایی که ابهام دارند و نقاط بحث برانگیز ی وجود دارد این موضوعات را در قالب فعاليت ژورناليستي با ارائه نظريات تخصصي و راهكار رفع، مطرح کنند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: با روی گشاده شبهات و ابهامات احتمالي را پاسخ گو هستیم و  این مضوعات بیانگر آن است که دستگاه قضا متقاضی این تعامل می باشد.
نادریان گفت: رسانه ها در فضای مجازی فقط به ارسال سر تیتر مطالب و به نگاه یک فعاليت روزمره و اینکه صرفا در صفحات مجازي حتي با يك بازنشر ساده حضور دارند اکتفا نكنند، بلكه در يك حركت پويا به سمت بالندگي استان و فعاليت رسانه اي خويش جهش نمايند.
نادریان درپایان اظهار داشت: انتقادات موجب این نمی شود که بخواهیم نقاط قوت گسترده اصحاب رسانه فعال در استان را نادیده بگيريم.
رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به حضور اصحاب رسانه ملی، کشوری و استانی رعایت نظم در همه امور را در فرمایش امیر بیان حضرت علی (ع) یادآور شد.
خردمند در ادامه به تعداد پایگاهها و جراید خبری در استان اشاره کرد و گفت: در استان 114 پایگاه خبری، 5 روزنامه و 6 هفته نامه فعال، 14 خبرگزاری و نمایندگان رسانه های سراسری و 45 نفر و اعضای خانه مطبوعات تا امروز 181 نفر می باشند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت رسانه در استان نوپا و پویا عنوان کرد و افزود: همه این ها نشانه ی رشد چشمگیر رسانه در استان است و نیازمند آنیم که همپای با رشد کمی به رشد کیفی هم توجه کنیم.
وی در خصوص وجود 114 سایت در استان اشاره و اینکه رسانه های استان در مرحله گزار هستند و به مرحله نهادینه نرسیده اند،گفت: آنچه که در وزارت خانه ارشاد اسلامی در خصوص سایت ها مطرح است کیفیت آنهاست و کمیت مدنظر نمی باشد.
در ادامه این نشست اصحاب رسانه در استان اعم مسائلی چون وضعيت نابسامان معيشتي از جمله ضعف بیمه، مسکن عدم شغل ثابت کم درآمد بودن حرفه خبرنگاري و نيز مشكلات اين شغل شامل عدم شناخت جامعه از خبرنگاران و نيز افزايش خبرنگارنماها از بیشترین موارد مطرح شده در این نشست بود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1