تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۳۸۸۳۱
با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد:

تعاونی‌های برتر تجلیل شدند / کهگیلویه و بویراحمد سومین استان کشور به لحاظ کاهش نرخ بیکاری است

۲
۰
تعاونی‌های برتر تجلیل شدند
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری استان، گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷ حدود ۱۳.۳ بوده که این آمار در پایان ۹۹ به ۱۰.۹ درصد رسیده و استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری، رتبه سوم کشور است.
 به گزارش کبنا، جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
 سید حشمت‌الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره، قرار گرفتن یک تعاونی از محرومترین نقطه کشور یعنی شهرستان چرام در میان تعاونی‌های برتر کشور را موجب افتخار دانست.
 وی ضمن قدردانی از بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونی تولید سولفات چرام، افزود: بالاترین میزان تسهیلات روستایی و عشایری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال توسط بانک به این تعاونی پرداخت شد و امروزه تعاونی محصولی تولید کرده که در کشور برند و نمونه است.
 صمیمی دوست از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری استان خبر داد و تاکید کرد: تعهد اشتغال سال ۹۹ استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، اقتصادی، خدماتی، نهادهای حمایتی و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و بنیاد علوی ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر بود.

 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه میزان اشتغال ایجاد شده استان از مرز ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر گذشت و برای ۲۱ هزار و ۸۵۲ شغل ایجاد شد که افتخار بزرگی برای استان است.
 وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اقتصادی استان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: امید می‌رود شاهد پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه‌ها باشیم.
 سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هفته تعاون فرصت مناسبی برای توجه مسئولان به سمت فعالیت‌ها، توانایی‌ها ودستاوردهای تعاونی‌ها و نقش مؤثر آنها دربخش های مختلف جامعه است. 
آیت ارمغانی تاکید کرد: بدون شک تعاونی‌ها نقش کلیدی در شکوفایی اقتصاد کشور دارند و در واقع بهترین مسیر باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی از طریق خود مردم است.
 وی عنوان کرد: موضوع تعاون ریشه در فرهنگ وتعالیم اسلامی دارد و مسیر مردم سازی اقتصاد مدنظر مقام عالی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و دولت سیزدهم است و به همین جهت در دولت جدید توجه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های هفته تعاون برای ترویچ و توسعه فرهنگ مشارکت پذیری در انجام کارها شده است.
 سرپرست تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، تعاونی تولید سولفات از شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد در میان تعاونی‌ها برتر کشور قرار گرفت و شایسته تجلیل است. 

وی تصریح کرد: مدیرعامل تعاونی تولید سولفات از نخبگان و کارآفرینان برتر استان هست و تنها تعاونی تولید کننده سولفات آلومینیم در جنوب کشور می‌باشد.
 آیت ارمغانی با اشاره به اشتغال‌زایی مستقیم ۲۳ نفری این طرح تعاونی گفت: خوشبختانه این تعاونی علاوه بر تأثیر گذاری در توسعه شهرستان چرام ظرفیت ایجاد اشتغال تا سطح ۵۰ نفر را دارد.
 وی افزود: در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر علاوه بر تعاونی سولفات از تعاونی برتر استانی (تعاونی خدمات فنی و مهندسی پارس رایان) و همچنین ۳ تعاونی دیگر به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد
 سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال فرآیند انتخاب تعاونی‌ها به شکل هوشمند وبا دقت فراوان بوده است.
 آیت‌الله ارمغانی گفت: تعاونی‌ها نقش موثری در اقتصاد و فرهنگ یک کشور دارند و در واقع تعاون‌ها کلید شکوفایی اقتصاد هستند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به تعاونی‌ها افزود: در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، تعاونی تولید سولفات از شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد در میان تعاونی‌ها برتر کشور قرار گرفت و شایسته تقدیر است.
  وی با اشاره به اشتغال‌زایی مستقیم ۱۳ نفری این طرح تعاونی گفت: تعاونی ظرفیت ایجاد اشتغال تا ۵۰ نفر را دارد، ضمن اینکه ۴ تعاونی دیگر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 این مسئول خاطرنشان کرد: امسال فرآیند انتخاب تعاونی‌ها به شکل هوشمند بوده است.

 در ادامه علی شهابی‌نسب با اشاره به اصل ۱۴۴ قانون اساسی که در این اصل تعاونی‌ها به عنوان یکی از ارکان‌های اقتصادی کشور معرفی شدند، گفت: تعاونی‌ها مظلوم واقع شده‌اند و در این خصوص عقب هستیم.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به کار تیمی در تعاونی‌ها افزود: تعاون‌ها در اعطای تسهیلات از منابع بانکی و سایر منابع در سطح کشور دیده شوند.
 وی در ادامه بر روان‌سازی قوانین برای تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: قوانین برای تعاونی‌ها روان و ساده شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 این مسئول با بیان اینکه افراد صلاحیت‌دار وارد تعاونی‌ها شوند، بیان کرد: امید می‌رود شورای عالی تعاونی‌ها در دولت جدید شکل بگیرد، ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به طور جدی از تعاونی‌ها حمایت می‌کند. 
در پایان این جشنواره از ۵ تعاونی برتر استان از جمله تعاونی ۵۲۷ تولید سولفات از شهرستان چرام که تعاونی برتر کشور شد با اهداء لوح، تقدیر شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام سهم ۲۵درصد از اقتصاد ۱../ درصد و تعاونی های صوری
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود و آرزوی توفیق برای جناب مهندس ارمغانی
که به گواه عموم از مدیران لایق و کاردان مجموعه اداره تعاون،کار استان میباشد
مدیری دلسوز و همدل و همراه واقعی مردم و مسیولین
دوستت و رفیق بی ریا پرسنل
بدون کبر و غرور کاذب
چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

«نخبگان سیاسی آمریکا به جای اینکه در اتومبیل تاریخ روی صندلی راننده بنشینند، با گذشت ...
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
1