تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۳۸۸۲۶
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: در ملأعام با چماق و شمشیر عربده‌کشی می‌کنند و جامعه تهدید می‌شود

۰
امام جمعه یاسوج: در ملأعام با چماق و شمشیر عربده‌کشی می‌کنند و جامعه تهدید می‌شود
کبنا ؛ امام جمعه یاسوج گفت: نمی‌شود شهر را رها کرد و اوباش و شرور از طریق قمه و چاقو و اسلحه با عربده‌کشی جامعه را تهدید کنند و وحشت در دل مردم بیندازند.
به گزارش کبنا و به نقل از دفتر امام جمعه یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: نباید اعتماد به این دنیا داشته باشیم دنیا آفریده خداست اما هدف و مقصد نیست بلکه مسیر است دنیا پلی برای رسیدن به عالم باقی است روی پل نباید ایستاد و متوقف شد بلکه باید عبور کرد برای آخرت نیز توشه‌ای به همراه داشت.
 حسینی گفت: اینجا باید زحمت کشید و رنج برد تا حاصل آن را پس از مرگ به دست آوریم.
 امام جمعه موقت امام جمعه یاسوج ادامه داد: دنیا فرودگاهی برای پرواز انسان و رفتن به عالم باقی است و باید از همین دنیا توشه آخرت خود را برداریم تا آنجا دست خالی نباشیم.
 وی بیان کرد: آن‌هایی که اسیر دنیا شده‌اند اهل ضرر بوده و فریب خورده‌اند نادان و ناآگاه هستند بر اثر جهالت و نادانی به این دنیا تکیه کرده‌اند.
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه دوم این هفته با پاسداشت مقام سلمان فارسی اظهار کرد: سلمان فارسی یکی از بزرگان و نزدیکان به اهل بیت پیامبر بود که ابتدا زرتشتی بود مهمترین مسئله این است که متحول شد و عشق به سوی یک شخصیت بزرگ الهی پیدا کرد مسیحی شد تورات و انجیل خداوند را مطالعه کرد وقتی بشارتهایی را درباره پیامبر اسلام از راهبه مسیحی می‌شود که خاتم انبیا کیست رو به سوی پیامبر اسلام می‌آورد در مسیر شام او را به زن یهودی می‌فروشند تا اینکه به مراد خویش می‌رسد و پیامبر را زیارت می‌کند.
 وی گفت: مقام او به جایی رسیده که پیامبر فرمود سلمان از ماست شخصیت ممتازی که مقامات عالیه معنوی را کسب کرد که باید الگویی برای ما ایرانیان باشد.
 حسینی در ادامه با انتقاد از وضعیت خیابان‌های شهر یاسوج گفت: اینجا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است مسئولان چاره‌ای بیاندیشند وضعیت خیابان‌ها آزار دهنده است توقع وضعیت بهتری از این شهر داریم در جاهایی از آن وضعیت تکان دهنده است گویی در کوه و بیابان راه می‌رویم کسانی که عضو شورای شهر می‌شوند به فکر یاسوج باشند.
 امام جمعه یاسوج گفت: وضعیت خیابان‌ها بسیار نامناسب است و باید رسیدگی شود.
 وی در ادامه به عدم رعایت دستورات بهداشتی اشاره کرد و گفت: تشییع جنازه‌هایی با این تعداد جمعیت اشتباه است جان‌ها را به خطر می‌اندازد تعجب می‌کنیم که چقدر خطر مردم را تهدید می‌کند چه تعداد می‌میرند اما عده‌ای بازهم در استان ما دست‌بردار نیستند و اصولاً به فاصله‌گذاری اعتقادی ندارند.
 حسینی در خصوص واکسیناسیون هم گفت: در این زمینه زحمات زیادی کشیده شده مراکز متعددی راه اندازی گردیده باید مردم هرچه زودتر مراجعه کنند تا این که با واکسیناسیون خطر کرونا کمتر شود.
 اما مهم‌ترین بحث امام جمعه یاسوج در خطبه‌های امروز مربوط به اقدام شرورانه و درگیری و نزاع بود که در هفته اخیر در این شهر اتفاق افتاد و گفت: اینجا مرکز استان است باید الگوی رفتاری و فرهنگی و اخلاقی و مدیریتی برای سایر مناطق کهگیلویه و بویر احمد باشد.
 امام جمعه یاسوج ادامه داد: حرکت‌های زشت و زننده در این شهر اتفاق می‌افتد با چوب و چماق و شمشیر و قمه در روز روشن در ملأ عام بر سر یک نفر می‌ریزند این کارها خیلی عجیب است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جسارت و گستاخی و اهانت به همه مردم است ایجاد وحشت و در دل مردم که جلوی جمعیت یک نفر را با چوب و چماق به بدترین وضعیت کتک کاری می‌کنند، اینجا چه خبر است؟ کجا هستیم؟
امام جمعه یاسوج ادامه داد: بچه‌ها و جوانان خودمان را هدایت کنیم آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز استان را چگونه می‌برند.
 حسینی افزود: از یک چنین اتفاقاتی صدها نفر فیلم می‌گیرند که همه جا پخش می‌شود و چهره بدی از کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج در همه ایران با چنین اقداماتی نشان داده می‌شود.
 وی با قدردانی از اقدام نیروی انتظامی در دستگیری دو نفر از افراد شرور و متهمان این حادثه و متواری بودن برخی دیگر از آن‌ها گفت: مسئولان قضا باید در اسرع وقت برخورد قاطع و باز دارنده با آنها داشته باشند گر چه ما می‌دانیم که دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه جدی و مصمم است.
 این خطیب جمعه یادآور شد: نمی‌شود شهر را رها کرد و اوباش و شرور از طریق قمه و چاقو و اسلحه با عربده‌کشی جامعه را تهدید کنند و وحشت در دل مردم بیندازند.
 حسینی هشدار داد که اگر اختلاف ملکی با همدیگر دارید به مراکز قضایی مراجعه کنید کسی حق ندارد امنیت عمومی را به خطر بیندازد کسی جرمی و جنایتی کرده به مراکز قانونی شکایت کند امیدواریم شاهد حرکت‌های زشتی نشویم که چهره استان را مخدوش می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1