تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۳۸۷۱۹
مشکلات پساکرونایی؛

واحدهای گرشگردی گچساران 100 درصد متضرر شده اند / تعطیلی نمایشگاه های صنایع دستی در استان

۰
واحدهای گرشگردی گچساران 100 درصد متضرر شده اند / تعطیلی نمایشگاه های صنایع دستی در استان
کبنا ؛
از ابتدای شیوع کرونا، این ویروس مسائل خاصی در جوامع ایجاد کرد و اولین تأثیرات کرونا بر تعطیلی واحدهای اقتصادی، گردشگری و تعطیلی رفت و آمد در این مکان ها بود.
به گزارش کبنا نیوز، واحدهای گردشگری یکی از واحدهای اقتصادی است که از ابتدای شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده اند و نیاز به فکر اساسی در این خصوص وجود دارد.
گچساران حدود 30 درصد زیرساخت های گردشگری استان را به خود اختصاص داده که کم و بیش متأثر از شرایط کرونایی بوده اند؛ از جمله زیرساخت های گردشگری شهرستان گچساران یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، ۶ باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی، چهار اردوگاه گردشگری، یک کمپینگ اقامتی و چهار اردوگاه تفریحی در شهرستان گچساران است. همچنین باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه،سواحل سد کوثر و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است که سالیانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.
واحدهای گردشگری 100 درصد متضرر شدند
الماس قبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران درخصوص متضرر شدن واحدهای گردشگری در شهرستان گچساران به خبرنگار کبنا گفت: در حوزه واحدهای گردشگری، 2 باغ تفریحی داریم که هر کدام 35 نفر اشتغال زایی دارند، همگی قسط و وام و اجاره دارند، و مشکلاتی برایشان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بخش گردشگری در وضعیت کرونایی بصورت 100 درصد متضرر شده اند، اظهار کرد: 4 واحد باغ تفریحی دارای مجوز در شهرستان گچساران بطور کامل تعطیل است. 4 دفتر خدمات مسافرتی بطور کامل تعطیل هستند و فعالیتشان ممنوع است و فقط تور هوایی می توانند داشته باشند.
وی در خصوص مشکلات این واحدها اظهار کرد: این واحدها باید سالانه ضمانت نامه تمدید کنند، بیمه می دهند، هر کدام بیش از 30 نفر اشتغال زایی دارند، مشکلات شخصی دارند.
وی گفت: به دلیل اینکه واحدهای گردشگری بطور مستقیم خدمات دهی می کنند و با مشتری ارتباط دارند، در شرایط قرمز کرونایی فعالیتشان بطور کامل ممنوع می شود.
قبادی در خصوص تسهیلاتی که به این واحدها تعلق گرفته گفت: سال گذشته دفاتر گردشگری را معرفی کردیم، ولی بانک ها آنطور که باید و شاید همکاری نکردند و دوره تنفس هم پایین بود.
مشکل بافندگان صنایع دستی در حوزه فروش
قبادی در خصوص تعطیلی نمایشگاه ها و ضرر بافنده های صنایع دستی در گچساران گفت: گچساران پایلوت صنایع دستی استان است، 80 درصد روستاهای شهرستان به ویژه روستاهای ترک نشین از جمله بیدزرد، باباکلان، سربیشه و روستاهای دیگر از جمله کلاغ نشین، ماهور باشت  در حوزه تولید صنایع دستی کاملا فعال هستند و بخش لاینفک زندگی شان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران بیان کرد: در دوره کرونایی، بافنده ها با تولید صنایع دستی مشکلی ندارند ولی مشکل این بافنده ها در حوزۀ فروش است، قبل از کرونا هر ساله چند نمایشگاه استانی، شهرستانی و ملی برگزار می شد و هنرمندان ما تولیدات خود را در معرض دید در این نمایشگاه ها می گذاشتند ولی تاکنون دو سال است که هیچ نمایشگاهی در سطح استان و شهرستان برگزار نشد و از این رو بافنده ها با مشکل فروش و کسب درآمد مواجه هستند.
قبادی اظهار کرد: وقتی بافنده نتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند قطعا برای خرید لوازم اولیه تولیدات بعدی خود نیز با مشکل مواجه می شوند.
غیرفعال بودن پروژه ها به دلیل گرانی مصالح ساختمانی و تسهیلات کم
قبادی با بیان اینکه 6 واحد گردشگری در گچساران در حال اتمام عملیات عمرانی و منتظر تسهیلات هستند، گفت: دو پروژه مجتمع گردشگری در گچساران در دست ساخت هستند که متاسفانه به دلیل مشکلات گرانی و تورم چندین ماه است که عملیات عمرانی را غیرفعال کرده و منتظر تسهیلات دوم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1