کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پاسخی به جوابیه‌ی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص عدم توجه به قوانین

8 شهريور 1400 ساعت 13:08

مطلبی در کبنانیوز با عنوان «معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهد، چرا به قوانین توجهی نمی‌شود؟» منتشر شد که معاون آموزشی دانشگاه به آن پاسخ داد [کلیک کنید] و کبنانیوز در ادامه توضیحاتی پیرامون جوابیه شهین تاج آرامش داده که در ادامه آن را می‌خوانید.


مطلبی در کبنانیوز با عنوان «معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهد، چرا به قوانین توجهی نمی‌شود؟» منتشر شد که معاون آموزشی دانشگاه به آن پاسخ داد [کلیک کنید] و کبنانیوز در ادامه توضیحاتی پیرامون جوابیه شهین تاج آرامش داده که در ادامه آن را می‌خوانید.

 بیشتر بخوانید:

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهد، چرا به قوانین توجهی نمی‌شود؟ / آیا حفظ جان مادران و نوزادان اهمیت دارد؟


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پاسخ مطلب کبنانیوز را داد

 اگر زباغ رعیت، ملک خورد سیبی
برآورند غلامان او درخت از بیخ
در ابتدای جوابیه وی، مطلب نوشته شده در مورد خودشان را سراسر مخرب، کذب و غیر واقعی قلمداد کرده‌اند که با اتکا به مستندات موجود قضاوت را به عهده خوانندگان محترم می‌گذاریم که مطلب ارائه شده در خصوص وی کذب بوده است یا جوابیه وی، چون خوش بود گر محک تجربه آید به میان ....
خانم دکتر، بند یک جوابیه شما چه ارتباطی به طرح موضوع داشت و چه کسی بر احداث مطب حضرتعالی خرده گرفته است که مجوز مطب گرفته‌اید یا نگرفته‌اید و به توصیف و تمجید از خویش پرداخته‌اید آیا در ایرادات وارد بر شما بحث مطب وتبحر یا عدم مهارت شما قید گردیده بود؟ لطفاً به مردم آدرس غلط ندهید سؤال این بوده که چرا در مدت زمانی که باید در بیمارستان بعنوان پزشک مقیم حضور داشته باشید در مطب حضور دارید و کار انتفاعی می‌کنید، نه این که شما چرا مطب زده‌اید، پس عملاً تا اینجا استدلالی برا توجیه تخلف خویش نداشته‌اید.
در بند ۲ شما به صراحت به تخلف خود اعتراف کرده‌اید پس کجای مطلب کذب و مغرضانه بوده است؟ بفرمایید از آنجا که به استناد دستورالعمل پزشک مقیم موظف به حضور فیزیکی در بیمارستان هستید باستناد کدام دلیل، بند، ماده یا دستورالعمل رزیدنت را که خود موظف به حضور در بیمارستان به منظور تکمیل دوره آموزشی خویش است و می‌بایست از علم و تخصص حضرتعالی در بیمارستان به عنوان پزشک مقیم بهره ببرد را به جای خود بعنوان پزشک مقیم گذاشته‌اید؟ مگر می‌شود یک نفر همزمان بجای دونفر خدمت نظام وظیفه را سپری کند؟ شما که به اخلاق حرفه‌ای اشاره کرده‌اید بر اساس کدام جنبه از اخلاق حرفه‌ای بر سر حقوق بیمار با رئیس بیمارستان به توافق رسیده‌اید که رزیدنت به جای شما مقیمی بیمارستان را پوشش دهد؟ جالب‌تر و تعجب برانگیزتر آنکه مگر حقوق بیمار قابل توافق بین شما و رئیس بیمارستان یا سایرین است؟ شما در توجیه تخلفتان عذر بدتر از گناه آورده‌اید. لذا از آنجا که خود به عدم حضورتان اقرار کرده‌اید بفرمایید کجای مطلب کذب و مغرضانه بوده است؟
 در انتهای بند دو جوابیه شما که دیگران را به دروغ گفتن متهم کرده‌اید اظهار داشته‌اید به دلیل رعایت اصول انسانی و اخلاقی و کسب روزی حلال به رئیس بیمارستان اعلام کرده‌اید که حق مقیمی و آنکالی به شما تعلق نگیرد در صورتی که برای همین چندروز مقیمی که بر سر مردم منت گذاشته‌اید و به دلیل همکاری با دوستانتان در برنامه گنجانده شده است حضور نداشتید و مبالغ
فروردین 99 مبلغ 12/600/000 ریال (در ازای دو روز مقیمی)
اردیبهشت 99 مبلغ 6/299/000 ریال (مبلغ واریزی در ازای یک روز مقیمی شماست درحالیکه در برنامه سه روز باید مقیم در بیمارستان می‌بودید، دلیل تناقض چیست؟)
خرداد 99 مبلغ 6/300/000 ریال (مبلغ واریزی در ازای یک روز مقیمی شماست درحالیکه در برنامه سه روز باید مقیم در بیمارستان می‌بودید، دلیل تناقض چیست؟)
تیر 99 مبلغ 18/900/000 ریال (در ازای سه روز مقیمی)
مرداد 99 مبلغ 12/600/000 ریال (در ازای دو روز مقیمی)
شهریور 99 مبلغ 18/000/000 ریال (در ازای سه روز مقیمی)
آبان 99 مبلغ 12/600/000 ریال (در ازای دو روز مقیمی)
در تاریخ 11/5/99 بحساب شما واریز شده است.
خانم دکتر شما که در اواخر اسفند 98 و اوایل فروردین 99 به کرونا مبتلا شده بودید و در استراحت در منزل بسر می‌بردید چگونه در فروردین ماه در بیمارستان مقیم حضور داشتید؟ آیا اخلاق حرفه‌ای‌تان ایجاب می‌کرد که بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و با روحیه ایثارگری در حالیکه به کرونا مبتلا بوده‌اید در بیمارستان و بر بالین بیماران حضور داشته باشی؟! انتظار می‌رود کمی باخودتان و بامردم صادق باشید. شما در فرودین 99 حضور نداشتید و حق الزحمه مقیمی گرفته‌اید، چرا؟
شاید بفرمایید کسی را بجای خویش گذاشته‌اید که اگر رزیدنت‌ها را بکار گرفته‌اید مرتکب تخلف شده‌اید و اگر از همکاران صاحب صلاحیت و متبحرتان را گذاشته‌اید چگونه پول بحساب شما واریز شده است؟
حال شما اشتباه گفته‌اید یا دلسوزان مردم؟
انتظار می‌رود نهادهای بازرسی و نظارتی مقام‌های تأیید کننده و پرداخت کننده مورد مؤاخذه قرار دهند چون معتقدیم همین تخلفات کوچک هست که به خطاهای بزرگ ختم می‌شود.
در بند ۳ جوابیه شما استدلالتان به این می‌ماند که فردی که دارای گواهینامه پایه یک هست و تاکنون تصادفی نکرده عبور از چراغ قرمز برایشان مانعی نداشته باشد. کسی به تبحر شما و همکارانتان که افتخار همکاری با آنان را داشته‌اید خرده نگرفته است و در کجای این دنیا هر کس تبحر و مهارت دارد در انجام تخلف مجاز است و مهارت را سرپوش و توجیه کننده تخلف خویش قرار می‌دهد؟ سؤال این بوده است که شما و همکارانتان به عنوان پزشک مقیم بیمارستان به منظور خدمت رسانی بیشتر و بهتر به بیماران چرا حقوق بیماران را نادیده گرفته‌اید و در بیمارستان حضور نداشته‌اید و بدتر آنکه در ازای کار نکرده (عدم حضور) پول دریافت کرده‌اید؟
در بند ۴ که اظهار داشتید پزشکان با وجدان همسوی شما از بهترین پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد بودند چه کسی آنان را مواخذه کرده است یا خوب و بد بودن آنها را به چالش کشیده است؟ شما ناخوداگاه شرکای اشتباه خویش را نیز معرفی کرده‌اید چرا که مستندات موجود حکایت از آن دارد که آنان نیز در بحث برنامه مقیمی همچون شما حضور فیزیکی ندارند البته در آن مطلب حضرتعالی به عنوان معاون آموزشی و مجری اصلی قانون مورد خطاب قرار گرفته‌اید که نظارت بیشتر و بهتری داشته باشید ولی رطب خورده منع رطب چون کند؟ وقتی شما خود را ملزم به رعایت قانون نمی‌دانید چگونه انتظار می‌رود نیروهای تحت امر شما خود را مکلف به اجرای قوانین بدانند، به خصوص آنجا که منافع مشترکی وجود داشته باشد و همگی از یک گروه تخصصی باشند.
 معاون آموزشی دانشگاه در انتهای جوابیه خویش آورده است راستی مایه درستی هر چیز است و دروغ مایه تباهی هرچیزی، ما نیز به همین اکتفا میکنیم حالا شما خواننده محترم بفرمایید چی کسی درست گفته است؟
خلاصه اینکه ۱ - ایراد وارد بر شما عدم حضور در برنامه مقیمی بوده است که خود اعتراف کرده‌اید ورزیدنت را برخلاف قانون به جای خود قرار داده‌اید، شما درست گفته‌اید یا ما؟
2- اظهار داشتید به خاطر کسب روزی حلال و رعایت اخلاق حرفه‌ای به رئیس بیمارستان گفته‌اید که از کسب مزایای مقیمی و آنکالی منصرف شده‌اید که مبالغ واریز شده به حساب شما خلاف این ادعا است شما درست گفته‌اید یا ما؟
 ۳ شما کارایی همکارانتان را با اخلاق حرفه‌ای مغلطه کرده‌اید ما هم شاید به کارایی شما و همکارانتان اذعان داشته باشیم (البته شاید، چون مهارت بدون اخلاق حرفه‌ای شعاری بیش نیست) ولی حضور بر بالین بیمار بر طبق برنامه مقیمی و تعهد در این زمینه جزء لاینفک اخلاق حرفه‌ای است که مورد توجه شما و همکارانتان قرار نگرفته است.
 در انتها انتظار می‌رود که مسئولین دانشگاه بویژه معاون درمان دانشگاه (البته با توجه حضور چند روزدرهفته ایشان در شیراز و اشتغال به کار انتفاعی نظارت و آگاهی ایشان از حوزه مسئولیت وی دور از انتظار است) و رئیس بیمارستان امام سجاد (ع)، مدیران کل بیمه‌های درمانی اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد به منظور حفظ حقوق بیمه شدگان خویش درخصوص عدم رعایت این دستورالعمل به استناد ماده ۱۳ و تبصره‌های ذیل آن و برای اعتماد سازی و آگاهی مردم اقدامات انجام شده در مورد این تخلفات را بیان دارند.



ما همچنان قدردان زحمات طاقت فرسای همه عزیزان حوزه بهداشت درمان به ویژه در این ایام سخت و مخاطره انگیز بیماران کرونا هستیم و خاک پایشان را توتیای چشم خویش می‌سازیم، همانانکه بی ادعا و با رعایت اخلاق حرفه‌ای مشغول خدمت رسانی به نیازمندان هستند.
همچنین از رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود که با نظارت بیشتر و بهتر مجموعه تحت امر خود را به رعایت حقوق مردم و دستورالعملهای مربوطه وادار و در زمینه تخلفات صورت گرفته اقدامات عاجل و لازم را بعمل آورند. گفتنی است در خصوص همین حوزه معاونت و متخصصین هم گروه در بخش دیگری از طرح تحول (دستورالعمل ترویج زایمان طبیعی) و عدم حضور آنان بر بالین زائو ولی بهره مندی آنان از مزایای زایمان توسط پزشک متخصص زنان به میزان 70 درصد تعرفه مصوب و ممهور کردن پرونده بیمار به مهر متخصص (علیرغم حضور) گزارشاتی وجود دارد که درصورت لزوم و عدم تصحیح رویه به مردم ارائه خواهد شد.

خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید
 


کد مطلب: 438410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/438410/پاسخی-جوابیه-ی-معاون-آموزشی-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-خصوص-عدم-توجه-قوانین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1