تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۱۳۴
در نشست ستاد کرونا گچساران مطرح شد؛

مردادماه سیاه؛ فوت ۳۶ کرونایی در گچساران/ تزریق بیش از ۳۶ هزار دز واکسن در گچساران / رئیس بیمارستان رجایی: کمبود سرُم نداریم

۱
۰
مردادماه سیاه؛ فوت ۳۶ کرونایی در گچساران /  کمبود سرُم نداریم
کبنا ؛
نود و سومین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان گچساران برگزار شد. 
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه (۱ شهریور ۱۴۰۰)، فرماندار گچساران گفت: در این پیک خطرناک۴۷۷۳۱ مورد تست گرفته شده که بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت کرونا بوده اند،  ۱۰۸۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند و در مردادماه 3 هزار و 27 نفر در گچساران مبتلا به کرونا شده اند و  ۳۶ مورد فوتی داشتیم. 
علیرضا اتابک اظهار کرد: در گچساران بیش از شهرستان های همجوار محدودیت اعمال می شود، در گچساران صفر تا صد محدودیت ها اعمال شد.
اتابک ضمن تقدیر از بازاریان گفت: بازاریان و اصناف بیشترین همکاری با کمترین تنش را داشته اند. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: مجموع بیماران بستری در بیمارستان های رجایی،نفت، نرگسی و بی بی حکیمه ۱۴۵بیمار مشکوک و بستری هستند که از این تعداد ۸۵ مورد مثبت قطعی و ۱۴ نفر در آی سی یو بستری هستند.
آرین غلامیان اظهار کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۷۳۱ تست در شهرستان گچساران گرفته شده که از این میزان بیش از ۱۴هزار تست مثبت کرونا بوده است.
غلامیان افزود: تاکنون ۱۰۸۹ مورد در قرنطینه به سر می برند، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷۶ فوتی و ۱۳ هزار و ۳۶۵ بهبودیافته داشته ایم.
غلامیان در خصوص آمار واکسیناسیون گفت: از ۳۶هزار و ۹۰۰ دز واکسن تاکنون ۲۸ هزار و ۶۴۲ دز در مرحله اول تزریق شده و ۸هزار و ۴۵۴ دز در مرحله دوم تزریق شده است. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران افزود: در مردادماه ۳۰۲۷ مورد کرونا مثبت در گچساران داشته ایم که حدود ۱۵۰۰ نفر آن در ۱۰ روز اخیر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند. 
غلامیان گفت: تمام مرگ و میرها از کسانی بوده که علائم داشته و با تاخیر مراجعه کرده اند و غالبا افرادی بوده اند که بالای ۶۰ سال داشتند و واکسن نزده اند.
رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران گفت: اکثر مرگ و میرها بخاطر این بوده که افراد دیر به بیمارستان مراجعه کرده اند، اکثرا میزان اکسیژن خون به زیر ۸۵ رسیده و بعد از آن مراجعه کرده اند. 
حسینی افزود: دارو و سرم موجود است و هیچ کمبودی نداریم، ولی سرم با نظر پزشک باید تجویز شود.
رئیس اداره صنعت،معدن تجارت در خصوص گشت های مشترک در بازار و اماکن گفت: در هفته اخیر ۲۴ مورد پلمب و ۲۳ مورد به دلیل تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند. 
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران با انتقاد از شهرداری دوگنبدان گفت: برای غسل جانباختگان مرد کرونایی یک نیرو وجود دارد ولی برای جانباختگان زن کرونایی چند خانم بصورت جهادی غسل را انجام می دهند. 
وی گفت: شهرداری باید نسبت به این موضوع اقدام بکند و فردی را برای این کار استخدام کند.  
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: محدودیت های شبانه همچنان از ۱۰ شب تا ۴ صبح در دستور کار است.
سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: در هفته اخیر و از زمان شروع محدودیت ها، ۶۲۰ جریمه درون شهری داشتیم.
وی گفت: تاکنون ۴۵ مورد جریمه ۵۰۰ هزارتومانی در حوزه برون شهری داشته ایم و ۹۱۶ خودرو نیز برگشت داده شده اند.
وی افزود: ۶۵۰ مورد بازدید از صنوف صورت گرفته و ۷۴ مورد اخطار پلمب داده شده و ۲۴ مورد پلمب داشته ایم.
در ادامه جانشین فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار داشت:در راستای طرح شهید سلیمانی نیزحسینیه عاشقان ثارالله را در خدمت عزیزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دادیم و تلاش داریم که با همکاری شبکه بهداشت ودرمان گچساران مرکز جدید واکسیناسیون در مصلای نماز جمعه نیز برپا کنیم.
سرهنگ سعادت الله عزیزی افزود:همچنان بسته های معیشتی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان شهرستان در طرح کمک مومنانه کما فی سابق ادامه دارد، و در بحث بیماریابی و قرنطینه خانگی(توسط پایگاه های مقاومت بسیج) نیز دستورات لازم با همکاری مجموعه بهداشت و درمان به جهت راهنمایی افراد بیمار نیز صورت می گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ریس تبلیغات یه زخمت بکش خودت برو غسالخانه مرحومین غسل بده ..... بنده خدا خواسته یه چیزی بگه
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1