تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۳۸۰۷۴
وضعیت ناگوار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کمبود دارو و تخت آی سی یو بحرانی است؛ گریه تلخ رئیس بیمارستان یاسوج برای مادر و فرزندی

۱
۰
کمبود دارو و تخت آی سی یو بحرانی است؛ گریه تلخ رئیس بیمارستان یاسوج برای مادر و فرزندی
کبنا ؛این روزها ویروس دلتا و کاهش نظارت‌ها در هفته‌های گذشته، وضعیت ناگواری در استان ایجاد کرده که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم. کمبود دارو و سختی پیدا کردن یک سرُم از داروخانه‌ها، افزایش بیماران کرونایی و افزایش تعداد فوتی‌ها شرایط بسیار بحرانی و وضعیت روحی و روانی سختی را ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این زمینه به ایسنا، گفت: روزانه شاهد ۵۰۰ تا ۶۰۰ فوت کرونایی در کشور هستیم و امروز یک خانم باردار به علت کرونا جان خود و فرزندش را از دست داد و وقتی این وضعیت را دیدم به گریه افتادم.
سید ذاکر سعیدی نژاد رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: وضعیت و مصرف خیلی از مواد مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله سِرُم و دارو خوش‌بینانه نیست و حتی بحرانی است، در صورتی که وضعیت به این شکل پیش برود در آینده شاهد موج بدتر و فوتی‌های بیشتر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی بیمارستان شهید جلیل یاسوج مناسب نیست، اظهار کرد: هم اکنون ۲۰۷ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند و ۱۶۰ تخت بستر درمان برای بیمارانی که نیاز به دارو دارند در این بیمارستان را اندازه کرده‌ایم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج (بیمارستان معین کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد) خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ تخت بیمارستان تکمیل است و ۲۸ بیمار بدحال و نیازمند تخت آی سی یو در این بیمارستان داریم اما تخت آی سی یو نداریم.
سعیدی نژاد تصریح کرد: در گذشته روزانه ۳۰ نفر بیمار کرونایی مراجعه کننده به بیمارستان داشته‌ایم اما هم اکنون روزانه ۲۱۰ نفر بیمار کرونایی مراجعه کننده که نیاز به سی تی اسکن، دارو و بستری دارند، داریم.
وی با اشاره به طولانی شدن کرونا و خستگی پرسنل و کادر درمان، ادامه داد: وضعیت و مصرف خیلی از مواد مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله سِرُم و دارو خوش‌بینانه نیست و حتی بحرانی است، در صورتی که وضعیت به این شکل پیش برود در آینده شاهد موج بدتر و فوتی‌های بیشتر خواهیم بود.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج عنوان کرد: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج و کشور انتظار داریم تا می‌توانند مواظب خانواده و فرزندان خود باشند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نگذارند وضعیت‌شان طوری شود کادر درمان شرمنده آنها شود، روزانه شاهد ۵۰۰ تا ۶۰۰ فوت کرونایی در کشور هستیم و امروز یک خانم باردار به علت کرونا جان خود و فرزندش را از دست داد و وقتی این وضعیت را دیدم به گریه افتادم.
سعیدی نژاد تاکید کرد: کرونا درمان ندارد، نه تنها کرونا بلکه تمام بیماری‌های ویروسی درمان ندارند بنابراین بهترین و راحت‌ترین روش جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری است.
به حد انفجار رسیدن بیمارستان شهید جلیل یاسوج
وی با بیان اینکه تمام مبتلایان کرونایی بستری و مراجعه کننده به این بیمارستان خانوادگی هستند، اظهار کرد: عروس، داماد، مادر عروس، مادر داماد، خانواده عروس و خانواده داماد به علت متینگ‌ها، مهمانی‌ها، دورهمی ها و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن کرونا به این بیماری ویروسی مبتلا شدند و هم اکنون در این بیمارستان بستری هستند.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، بیش از ظرفیت خود در حال خدمات رسانی است و وضعیت این بیمارستان به حد انفجار رسیده است که با این وضعیت قطعاً صدای  بیمارستان و نارضایتی مردم را در چند روز آینده خواهید شنید چراکه هر چیزی ظرفیتی دارد.
سعیدی نژاد عنوان کرد: قبلاً با ۲۵ درصد افزایش بیماران کرونایی در این بیمارستان مواجه بودیم اما طی روزهای اخیر با ۱۰۰ درصد افزایش روبرو شده‌ایم که این وضعیت خطرناک است.
کرونا دلتا خیلی سریع ریه را درگیر می‌کند
وی تصریح کرد: کرونای دلتا یک سری علائم مثل سویه‌های قبلی دارد اما این نوع (کرونای دلتا) سیر پیش‌رونده خیلی سریع دارد و ریه را سریع درگیر می‌کند، وقتی که عکس‌های سی تی اسکن ریه بیماران را دیدم از وضعیت ریه بیمار وحشت کردم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با بیان اینکه اصل و اساس مبتلا نشدن به کروناویروس پیشگیری است، عنوان کرد: بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، حتماً ماسک بزنند، دست‌های خود را بشویند و واکسن کرونا را تزریق کنند.
این پزشک متخصص عفونی خاطر نشان کرد: اکثر افرادی که واکسن زده‌اند اما مبتلا می‌شوند یا فوت می‌کنند چون این سویه از کرونا خیلی سریع ریه را درگیر می‌کند.
در پیش بودن پاییز سیاه در صورت رعایت نکردن مردم
سعیدی نژاد تاکید کرد: رسانه‌ها، مردم، مسئولان، تریبون داران و افراد صاحب نفوذ و تاثیرگذار جامعه به هر طریقی که می‌توانند شرایط کرونایی را کنترل و مدیریت کنند و از مردم بخواهند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با «پاییز سیاه» مواجه نشویم.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: در صورتیکه رعایت پروتکل‌ها بیشتر و جدی‌تر نشود اگر هم اکنون روزانه شاهد ۵۰۰ تا ۶۰۰ فوت کرونایی هستیم در آینده خانه‌ای نخواهیم داشت که کرونا عزادار نکرده باشد و وضعیت خیلی بدتر از این می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه علم پزشکی اینجا پاسخ بدهند.....؟
چرا بیمارستان معین مرکز استان به گفته رئیس بیمارستان عاری از امکانات اولیه برای درمان بیماران است؟
پس شما اقای یزدانپناه ادنجا پشت میز ریاست نشسته ای و چه میکنی؟ نظاره گر بدبختی و سوگواری مردم داغدیده هستی و دم نمیزنی؟

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1