تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۳۸۰۲۶
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

چند نفر کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر کرونا فوت کردند؟

۰
چند نفر کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر کرونا فوت کردند؟
کبنا ؛سیر صعودی بیماری کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد وضعیت را نگران کرده، مسئولان علاوه بر مسدود کردن راه‌ها،  باغات تفریحی و مکان‌های گردشگری را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بستن درب این مکان‌ها کرده‌اند. 
به گزارش کبنا، سید طاهر حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران در این زمینه با بیان اینکه روند مراجعه بیماران کرونایی به اورژانس همچنان افزایشی است، گفت: بیماران با مشکلات تنفسی حاد مراجعه می‌کنند.
حسینی افزود: در پیک‌های قبلی بیماران در هفته دوم و سوم نیاز به بستری و اکسیژن داشتند، اما در پیک پنجم بیمار در همان یکی دو روز اول نیاز به اکسیژن دارد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران اضافه کرد: در پیک پنجم کرونا افراد جوان هم بیشتر از پیک‌های قبلی درگیر شدند.
 حسینی با بیان اینکه مشکل کمبود تخت نداریم افزود: با راه اندازی بیمارستان نرگسی مشکل کمبود تخت برطرف شد.
وی از مردم خواست این روزها بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند تا گرفتار بیماری کرونا دلتا نشوند.
پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۷۹۶ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه ۳ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داد.
پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۵۷۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۲۸۴ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
یزدان‌پناه ادامه داد: از هزار و ۸۸ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام است و همچنین از ۴۱۰ نمونه رپید ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های باشت، کهگیلویه، بهمئی است.

 ۳۷ نفر کرونایی دربخش مراقبت‌های ویژه کهگیلویه وبویراحمد تحت درمان هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد موارد مثبت کرونایی، بستری و بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در استان افزایش یافته به گونه‌ای که ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: از ۱۰۸۸ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند.
یزدان پناه تصریح کرد: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام بود.
وی ادامه داد: همچنین از ۴۱۰ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های باشت، کهگیلویه، بهمئی و باشت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستانهای مارگون (۶۵ درصد) و چرام (۴۴ درصد) هستند که احتمالاً در طی روزهای آینده وضعیت این دو شهرستان می‌تواند بحرانی و نگران کننده شود.
 یزدان پناه عنوان کرد: با توجه به افزایش موارد مثبت، بستری و بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در هر نوع تجمع و دورهمی و مراسمات، پرهیز از سفر و حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر در راستای کاهش میزان شیوع بیماری تلاش نماییم تا شاهد کاهش روند بیماری در استان باشیم.
 
    
تزریق بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد
 
محمد مهدی بانشی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۱۴ هزار دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است.
محمدمهدی بانشی با بیان اینکه روزانه حدود ۳ هزار نفر در استان واکسینه می‌شوند، افزود: تعداد افراد واکسینه شده نوبت اول ۱۵۶ هزار و ۵۰۱ نفر است.
وی با بیان اینکه تعداد افراد واکسینه شده نوبت دوم ۴۷ هزار و ۳۳۲ نفر هستند، بیان کرد: جمع افرادی که واکسن تزریق کردند ۲۰۳ هزار و ۸۳۳ نفر است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه موجودی بدون پرت واکسن ۱۰ هزار و ۵۹۵ دُز است، اضافه کرد: ۹۵.۱ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.
بانشی عنوان کرد: تاکنون ۹۴.۷ درصد واکسن برکت، ۹۲.۹ درصد واکسن آسترازنکا، ۹۵.۵ درصد واکسن بهارات، ۹۵.۴ درصد واکسن سینوفارم و ۹۹ درصد اسپوتنیک تزریق شده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1