تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۳۷۲۰۸
به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه

دیدار خبرنگاران شهرستان با امام جمعه چرام

۰
دیدار خبرنگاران شهرستان با امام جمعه چرام
کبنا ؛همزمان با پنجم مردادماه که مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام به همراه اصحاب رسانه و خبرنگاران با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
 
به گزارش کبنا از چرام ؛به مناسبت پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه در تهران که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد،سید محمد تقوی به همراه جمعی از خبرنگاران با حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشارامام جمعه شهرستان چرام دیدار و از زحمات وی تقدیر کردند.
 
تقوی در این دیدار گفت: به مناسبت پنجم مرداد، بر خود لازم دانستیم تا از حضور مستمر و اثرگذار امام جمعه محترم در شهرستان تقدیر کنیم
وی با بیان اینکه نماز جمعه محور مسایل دینی، مذهبی و سیاسی کشور است؛ آگاهی بخشی، وحدت و همبستگی را از دیگر دستاوردهای نماز جمعه برشمرد.
 
وی از تلاشها و اهتمام ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین افشار و همچنین زحمات بی شائبه اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان تقدیر کرد.
 
امام جمعه شهرستان چرام نیز در این دیدار گفت: نماز جمعه اولین قرار گاه فرهنگی است و در مقابله با فتنه ها نقش کلیدی دارد که طبق دستور مقام معظم رهبری، این مهم قلب فرهنگی هر شهری است و اهداف مهم فرهنگی در نماز جمعه باید برای مردم تبیین شود.
افشاربا اشاره اهمیت بیان خطبه در نماز جمعه گفت: برای آماده سازی و بیان خطبه های نماز جمعه بعضی اوقات چندین روز وقت صرف آن می شود و معمولاً حدود ٦ الی ٧ ساعت مطالعه می کنیم.
 
امام جمعه چرام با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در سطح دنیا یک جایگاه ممتازی پیدا کرد و علت مخالفت دشمنان با این پایگاه فرهنگی به همین دلیل است و امروز نماز جمعه یک کانون بسیار مهم فرهنگی برای هدایت کارهای سیاسی و عبادی محسوب می شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام بیان کرد: طبق فرموده امام رضا علیه السلام، نماز جمعه محل اجتماع همگان است که خداوند خواسته تا امام جمعه یک فرصتی داشته باشد جهت پند و اندرز و بیم دادن به مشکلات و گناهان و آگاه سازی مسلمانان.
ححت الاسلام والمسلمین افشاربا اشاره استقرار نماز جمعه در سطح این شهرستان گفت: نماز جمعه برای اولین بار، در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه سال 1388در این شهرستان به امامت اولین امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری اقامه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1