تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۳۷۰۸۵
در خطبه های نماز جمعه چرام

حجت الاسلام افشار:خسارات میلیاردی سیل به شهرستان چرام/کشاورزان و باغداران را یاری کنید

۰
حجت الاسلام افشار:خسارات میلیاردی سیل به شهرستان چرام/کشاورزان و باغداران را یاری کنید
کبنا ؛امام جمعه چرام با اشاره به سیل اخیر در شهرستان چرام گفت :این سیل خسارات میلیاردی به بخش های مختلف وارد کرده است و لازم است امید و رونق تولید برگردانده شود.
 
به گزارش کبنا از چرام ، حجت الاسلام افشار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام گفت: حضور درنماز جمعه نشانه ایمان به خدا و انبیاء الهی است و عبادت دسته جمعه مثل نماز جمعه باعث ایجاد قدرت و شوکت اسلام می شود.
 
امام جمعه افزود: حضور در نماز جمعه ثواب حج خانه خدا را دارد و کسانی که عامدانه تارک این فریضه باشند در روایات جزو منافقین شمرده شده اند.
 
وی با بیان اینکه پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۸ ذی‌الحجه عید سعید غدیر خم و انتخاب امیرالمؤمنین امام علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام(ص) است، ادامه داد: غدیر بزرگ ترین عید و استمرار نبوت همه انبیای الهی است.
 
افشار گفت: رژه خودرویی در عصر روز عید غدیر با پرچم متبرک از آستان مقدس امیرالمومنین ع یکی از برنامه های پیش بینی شده دوستان در شهرستان است.
 
وی ادامه داد؛ چراغانی ، نصب پرچم ، هدیه دادن، اطعام کردن مومنین از کارهای خوب در ایام غدیر است.
 
امام جمعه چرام با بیان اینکه از شهرستان های استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد؛ شهرستان چرام دارای دو اقلیم سردسیری و گرمسیری می باشد. که سیل و طوفان اخیر خسارات زیادی به این مناطق تحمیل کرده است، گفت: در بارندگی های اخیر عمده خسارات به باغات ؛ جاده ها ؛ شبکه انتقال آب ؛دام و خانه های مردم در قسمت طسوج وحومه علی الخصوص مسیر رودخانه المون ،دم طسوج ساورز ،تیزاب ،چال بایار، سرکرته طسوج ،دره کر ومناطق گرمسیری شامل روستاهای خیمند ،دلی باریک ،گدارشهری ،شمس آباد ،شیخ حسین، موگرم ،دوکوهک ومسیررودخانه تغار و بعض مناطق دیگر بوده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعی که دارم خسارات زیاد بوده است و حتی کارشناسان کشاورزی تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بر آورد خسارت نیز کرده اند.
 
وی اضافه کرد: مسولان محترم استانی و شهرستانی در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند که جای سپاس دارد اما قطعا منابع اعتباری و مالی ستاد بحران شهرستان و یا استان جوابگوی این هجم از خسارات به مردم سیل زده نیست و از استاندار و فرماندار محترم تقاضا دارم با مستند سازی خسارات سیل و طوفان و کمک از ستاد بحران کشور کشاورزان و باغداران این مناطق را یاری کنند و امید را به بعض از مردمی که تمام زندگی آنها از بین رفته برگردانند. تا مجدد شاهد رونق تولید و کشاورزی در مناطق آسیب دیده از سیل و طوفان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1