تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۰۴۵
در ستاد اضطراری بحران استان کهگیلویه و بویراحمد؛

انتقاد کلانتری به رسانه ها: می گویند «آقایان خوابند»، اگر هلال احمر خواب بود چه کسی امدادرسانی کرد؟ / رتبه ششم استان در خسارت آتش سوزی های استان های زاگرس نشین / تلفات جانی در سیل اخیر نداشتیم

۱
۰
انتقاد کلانتری به رسانه ها: می گویند «آقایان خوابند»، اگر هلال احمر خواب بود چه کسی امدادرسانی کرد؟ / رتبه ششم استان در خسارت آتش سوزی های استان های زاگرس نشین / تلفات جانی در سیل اخیر نداشتیم
کبنا ؛
ستاد اضطراری بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان تشکیل شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنج شنبه 31 تیرماه 1400) ستاد اضطراری بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ راه، خسارت‌های وارده و ... باتوجه به بارش‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه راهداری خسارت دیده ایم ولی ضرورت دارد راه ها سریعا بازگشایی شود.
وی گفت: هلال احمر از لحظه اول قریب به 1000 خانوار را امدادرسانی کردند، انتظار نیز همین است، بخشی از آلام مردم سیل زده را کاهش دادند.
شبکه آب طسوج بیشترین آسیب را دید
کلانتری اظهار کرد: در خصوص انرژی های آب و برق بهتر است مردم همکاری کنند و صرفه جویی را داشته باشند، در ساعات پیک مصرف برق، مصرف را کاهش دهند.
کلانتری در خصوص طرح انتقال آب طسوج گفت: این طرح تا فردا رو به اتمام  و تکمیل است.
وی افزود: شبکه آب طسوج بیشترین آسیب را در استان دیده است.
عالی ترین مقام دولت در استان بیان کرد: خوشبختانه در این سیل تلفات جانی نداشتیم.
کلانتری گفت: ما در آستانه جابجایی دولت هستیم و به دلیل تغییرات ممکن است مشکلاتی در دریافت و اجرایی شدن مصوبه دولت داشته باشیم، لذا برای پیگیری و برآورد خسارت سیل، باید هر چه سریعتر مصوبه دولت را در همین دولت بگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث آتش سوزی ها، تنش آبی، زلزله سی سخت بصورت مکتوب گزارش ها را به مسئولان داده ایم.
رتبه ششم استان در خسارت آتش سوزی های استان های زاگرس نشین
وی گفت: یکی از روش های کاری بنده این بوده و اعتقادم بر این بوده که وقتی به مقامات ارشد می رسم از مشکلات و کمبودها می گویم و وقتی به استان می آیم نیازها و مشکلات مردم را بپذیریم و خدمات نظام را نیز گزارش می دهم، برای اینکه اگر کار مثبتی صورت می گیرد، مردم بدانند که نظام این خدمات را داشته است و بدانند که مشکلاتشان دیده می شود و حل می شود.
حسین کلانتری اظهار کرد: از نظر وسعت آسیب دیدگی از آتش سوزی ها و میزان خسارات از آتش سوزی، در میان 12 استان زاگرس نشین رتبه ششم را داریم.

بیشتر بخوانید:
شهابی‌‍نسب:خسارت 500 میلیارد تومانی به تأسیسات کشاورزی و دامداران کهگیلویه و بویراحمد
واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تغییر مدیران کل «ورزش» و «کار»

افزایش تعداد قرقبان در استان برای حفاظت محیط زیست
رئیس سازمان جنگل ها مجوز داده اند که تحت عنوان قرقبان نیرو گرفته شود، با سازمان بازرسی صحبت می شود، نباید سازمان بازرسی در این خصوص مانع ایجاد کند.
وی گفت: حضور نیروهای قرقبان باعث سرعت عکس العمل ها نسبت به آتش سوزی ها و در نهایت حفاظت محیط زیست می شود.
وی گفت: مصوبه و مجوز استقرار بالگرد گرفته شده و استان ما جزو چهارنقطۀ کشور است که در آن بالگرد استقرار پیدا می کند.
کلانتری گفت: احداث آشیانه نیز در حال پیگیری است، این قول را می دهم که تا دو هفته آینده بالگرد هلال احمر نیز در استان مستقر شود.
انتقاد کلانتری از رسانه ها
عالی ترین مقام دولت در استان در انتقاد به رسانه ها گفت: در خصوص بحران ها ان اشالله اگر کسی چیزی می نویسد از روی دلسوزی است، شما به دل نگیرید، بالاتر از کسانی که می گویند و می نویسند کسی هست که می بیند و اگر کاری نکرده ایم او مجازات می کند.
وی افزود: می گویند «آقایان خوابند»، اگر هلال احمر خواب بود چه کسی امدادرسانی کرد؟، اگر راهداری خواب بود، پس چه کسی جاده ها را باز کرد؟
وی خطاب به مدیران گفت: در خصوص بحران ها باید «پیش بینی» و پیش گیری داشته باشیم، پیش بینی در بحران یک اصل است. یکی از مهمترین بخش های پیشگیری نیز اطلاع رسانی است که صورت گرفت.
وی در اشاره به بحران آتش سوزی های طبیعت در استان گفت: داغ البرز زارعی همیشه بر دل ما هست و تا روزی که زنده هستم جان فشانی و فداکاری البرز زارعی را از یاد نمی برم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای کلانتری دستور بدین تا در خصوص نیروهای یگان پارتی بازی نشه همش اقوام مدیران جذب شده بود که سازمان بازرسی مانع شد، خواهش میکنیم آزمون سراسری برگزار شود.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1