تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۳۷۰۴۴
در ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شهابی‌‍نسب: بعضی به مدیران بی‌مهری می‌کنند / ساخت و سازها در مسیر آبراه‌ها زیر سایه عدم نظارت / خسارت 500 میلیارد تومانی به تأسیسات کشاورزی و دامداران کهگیلویه و بویراحمد

۰
شهابی‌‍نسب:   بعضی به مدیران بی‌مهری می‌کنند / ساخت و سازها در مسیر آبراه‌ها زیر سایه عدم نظارت / خسارت 500 میلیارد تومانی به تأسیسات کشاورزی و دامداران کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ستاد اضطراری بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان تشکیل شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنج شنبه 31 تیرماه 1400) ستاد اضطراری بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ راه، خسارت‌های وارده و ... باتوجه به بارش‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.
 آذفر مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 10 میلیاردی به راه‌های عشایری و تجهیزات و امکانات آنان خبر داد و خواستار بازگشایی راه‌های عشایری شد.
محمد حسین نصیری مدیرکل راهداری و نقل و جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات این دستگاه در منطقه طسوج و مارگون، اظهار داشت: ماشین آلات اداره کل راهداری و نقل و جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری و روستایی طسوج و مارگون در حال کار کردن است.
وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا کنون هیچ گونه نقدینگی در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار نگرفت و حتی برای سوخت ماشین آلات مشکل داریم. تسمه یکی از ماشین آلات در طسوج یاسوج مشکل پیدا کرد تا خواستیم آن را تهیه کنیم، داد مردم در آمد، البته مردم حق دارند.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از اعزام اکیپ امداد و ارزیابی جمعیت هلال احمر به مناطق آسیب زده ناشی از سیل خبر داد و گفت: در سیل اخیر جمعیت هلال احمر به هزار خانوار امدادرسانی شد. بسته‌های مواد غذایی، بهداشتی و وسایلی همانند چادر، برنج، شکر و قند و ... بین مناطق آسیب زده عشایری کاکان، شهرستان مارگون و ... توزیع شد.
الیاس تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از خسارت به 22 مزرعه پرورش ماهی خبر داد و گفت: حدود 420 تن ماهی تلف شدند و تا از مزارع به لحاط زیر بنایی مشکل پیدا کرد.

تاج الدینی گفت: باغات مناطق گرمسیری مشکلات زیادی پیدا کردند و 2 هزار هکتار از باغات ما خسارت دیدند و درختان 20 تا 25 سال ما ریشه کن شدند.
وی همچنین از خسارت زیاد به دام‌های سبک و سنگین دامداران استان خبر داد و گفت: 200 دام سبک دامداران استان کهگیلویه و بویراحمد تلف شدند.
 وی گفت: 20 پمپاژ آب طعمه سیلاب شدند و به طور کلی 500 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل و بارندگی به دامداران و کشاورزان و تأسیسات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برآورد شده است.
 معتمدی زاده مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد از خسارت به 50 پایه فشار قوی و و ضعیف برق استان به دلیل وزش شدید باد و بارندگی در مناطق گرمسیری خبر داد و گفت: چیزی حدود 10 میلیارد تومان به تأسیسات برق خسارت وارد شد.
علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیران همواره پای کار هستند، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از مدیران ما مورد بی مهری قرار می‌گیرند و می گویند مدیران کجا هستند و این در حالی است که مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در بحران‌های مختلف، آتش سوزی‌ها و سیل همیشه حضور دارند و پای کار هستند.
وی در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: در منطقه طسوج ساخت و سازهای در مسیر آب احداث شده که من نمی‌دانم کدام دستگاه باید به این موضوع رسیدگی کند و بهتر است که نظارت دقیق صورت بگیرد. 

 --------------------------
تکمیل می‌شود ...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1