تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۹۵۷
رئیس پلیس آگاهی استان؛

هشدار استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
هشدار استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد و از شهروندان خواست: جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار   از هرگونه تیراندازی در این مراسمات اکیداً خودداری نمایند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (27 تیرماه 1400) سرهنگ "سعید بالش زر" با اشاره به رسم و رسوم غلط تیراندازی در مراسم عزا، عروسی و استفاده نابجا از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و عدم استفاده صحیح از سلاح گرم، قتل و مجروحیت ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌اند.
وی افزود: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد قتل های سال گذشته و ۹۵ درصد از قتل های سال جاری در سطح استان بوسیله سلاح گرم بوقوع پیوسته است.
بالش زر تصریح کرد: پلیس همواره تاکید کرده است، اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن می‌بایست نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی مراجع ذیصلاح آن را در دسترس دیگران و افرادی که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده اند قرار دهند.
وی با بیان اینکه تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود؛ خاطرنشان کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به این که برای ارتقاء امنیت، برخورد با استفاده کنندگان بصورت غیرمجاز از سلاح و مهمات ادامه دارد؛ از شهروندان خواست: هرگونه اخبار واطلاعات مربوط به سلاح ومهمات غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این حرفها کسی توجه نیکنه روستای.. ی محل اسلحه قاچاق وفروش موادافیونی می باشد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1